Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 14:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Runrig  |  Topic: Runrig @ Scone
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Runrig @ Scone  (gelezen 783 keer)
Joke
Schotland fan

« Gepost op: 28 Sep 2009, 16:01 »

Het concert zit er op !   crybaby2

Maanden ernaartoe geleefd, de tickets waren al op 5/1 geboekt, maar het is gelukkig allemaal goed gegaan. We vertrokken al op 26/8 vanuit Calais naar Dover en zijn rustig richting Perth gereden. Daar kwamen we vrijdag 28/8 rond 13.00 uur aan. Alles stond goed aangegeven en we reden zo de "camping" op.  Mieke en Eelke stonden ons al op te wachten.....Gezellig naast elkaar gestaan.
Daarna de tickets gehaald, ook alles prima geregeld door Seetickets. complimenten !

Vrijdags eind van de middag was er een soundcheck, die we goed konden volgen. 's Avonds was er voor de kamperende gasten een karaoke georganiseerd. We zijn even wezen kijken, was erg gezellig.

Toen we 's morgens wakker werden, scheen de zon,  icon_sunny Het was wel fris, maar droog !!!

Om 14.00 uur gingen de hekken open, wij konden via de ingang van de camping zo het terrein op, ook erg goed geregeld. Eerst een t-shirt gaan halen, daarna het songbook aangeschaft en de whisky (blijft dicht !!).  Whisky

Rond 15.00 uur betrok het wat en kregen we een klein buitje, gelukkig weer snel droog en geen druppel meer gezien !

Er waren diverse nederlandse fans, zelfs met eigengemaakte t-shirts !!, heel mooi. 

We zijn wat achteraf gebleven zodat we op onze stoelen konden zitten, deden trouwens heel veel mensen.

Maar wat duurt  het lang.........., het voorprogramma was best wel aardig, maar je komt toch voor Runrig, eindelijk.............om 20.45 was het zover !!!

Het concert vond ik erg goed. (was naar mijn idee veel te snel afgelopen), gelukkig was Malcolm erbij en stond (voor zover je dat dan kan zien) als vanouds te spelen !! Zo'n giga concert met zoveel fans is echt een happening, helemaal geweldig !! Na 2 uur spelen was het afgelopen en konden we met z'n allen terugkijken op een perfect concert met veel mooie lichteffecten. En gelukkig waren de weergoden met ons.

Terugelopen naar de caravan en nog wat nagepraat met Mieke en Eelke, filmpjes en foto's alvast bekeken. (nagenieten, heet zoiets.....).

Zondag 29/9 moesten we rond 12.00 uur van de "camping" af zijn, we namen afscheid van Mieke en Eelke en ieder ging zijns weegs.

Onze vakantie ging van start. Natuurlijk liep ik in Runrig-shirt  en kreeg later bij het tanken al de vraag of het concert goed was geweest. Ook de volgende dag op Skye reageerden er mensen op mijn vest en shirt, erg leuk allemaal.

Later hebben we nog diverse mensen op verschillende locaties gesproken over  Runrig, allemaal enthousiaste Schotten.

Op de caravanruit zat de concertposter van Runrig en zelfs vorige week maandag op Arran werden we door  Engelse fans aangesproken, die waren zelf ook geweest en gaan in december weer. Ook in een winkel in Oban werd ik aangesproken, (had geen Runrig-shirt aan.... maar zong mee met de cd, die aanstond,) waarop de dame zei ; he, een Runrig-fan, en zo sta je weer over Runrig te praten.

Mijn man zei nog, dat deze vakantie wel helemaal in het teken van Runrig had gestaan. (vind hij gelukkig niet erg, al is hij niet zo bezeten van Runrig als ik.)

En nu kunnen we onze foto's en filmpjes bekijken en zo weer even terugdromen naar Scone.................... sleepy2 sleepy2

Joke

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Mieke
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 02 Okt 2009, 17:02 »

Hey Joke! hello2

leuk verslag van je "Runrig vakantie" in Schotland!
We wisten natuurlijk al het één en ander, maar nu herbeleven we het nog een keertje.
Ja, op naar de Runrig Fandag  hello2 en daarna op visite bij jullie om het allemaal nog es dunnetjes over te doen met behulp van foto's en filmpjes. bagpiper
(hebben we aan één avond wel genoeg help??)
oooooo...jammer dat de fles tongue3 dicht blijft !!!

grapje...eeeehhhh...Joke!

hèfunijswiekent, Mieke
Urlar
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 02 Okt 2009, 17:08 »

Joke,

Bedankt om je Scone-ervaringen hier met ons te delen en vooral voor degenen die (helaas) niet naar Scone zijn geweest of konden gaan.

PETER  hello2
alienron
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 02 Okt 2009, 21:24 »

Ook ik wan met mijn man en twee vrienden @ Scone....
Helemaal top,....ookmaanden er naar toe geleefd.....wat zijn ze gewelidg....we stonden bijna vooraan....
helemaal super....
genoten voor 1000%....
Nu wachten totze een keer naar Nederland komen....
PARADISO misschien...
Vele groten der aarde hebben daar hun muziek al ten gehoren gebracht...
Dus waarom Runrig niet....
Ze zijn het waard.....
En Bruce is een topper.....
We hebben een paar heerlijke dagen gehad in Schotland.....
groetjes Ali
Mieke
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 04 Okt 2009, 12:08 »

Hallo Ali,

of Runrig naar Nederland zal komen...dat is iets wat we allemaal al heel lang wensen.
Wel staat het vast dat Bruce komt en wel op 8 mei.  Hier nog even de link: http://www.india-records.de/news/news/news/bruce-guthro-tour-2010-verkuendet/?tx_ttnews%5BbackPid%5D=19&cHash=b2ef2bb1e7

Men is nog met een lokatie bezig en het woord Paradiso is wel gevallen, maar dat wil NIET zeggen dat dit de uiteindelijke lokatie gaat worden. Er hangt een groot prijskaartje aan dit soort bekende podia en men is natuurlijk niet helemaal zeker of Bruce in NL volle zalen gaat trekken. Uiteraard doen wij ter zijner tijd allemaal ons best om de zaal vol te krijgen!

Zodra het definitief bekend is zal het gepubliceerd worden.

wave Mieke

Urlar
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Okt 2009, 13:41 »

Men is nog met een lokatie bezig en het woord Paradiso is wel gevallen, maar dat wil NIET zeggen dat dit de uiteindelijke lokatie gaat worden. Er hangt een groot prijskaartje aan dit soort bekende podia en men is natuurlijk niet helemaal zeker of Bruce in NL volle zalen gaat trekken. Uiteraard doen wij ter zijner tijd allemaal ons best om de zaal vol te krijgen!
Zodra het definitief bekend is zal het gepubliceerd worden.

Nog steeds is de vraag: "Mieke, hoe kom je aan al die info" - je hult je nog steeds in nevelen.  Wink Je maakt de mensen(inclusief mij) wel heel nieuwsgierig hier hoe je aan die info komt van o.a. dat "men(?)" bezig is met een lokatie hier in Nederland voor een mogelijk concert van Bruce Guthro en dat het de naam "Paradiso" is gevallen.
Natuurlijk wil iedereen hier op het forum Bruce naar Nederland en al treed hij in een huiskamer op.

PETER  wave
Mieke
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 04 Okt 2009, 21:25 »

sorry, ik heb zelf niet echt het idee dat ik mensen nieuwsgierig maak.
Ik krijg tenminste verder geen vragen.
Die "men" is een bureau en zo lang er niks zeker is, wordt er niks naar buiten gebracht. Tja...ik voel me niet de persoon die daar iets over moet vertellen.  dontknow Behalve dat ik inderdaad mijn huiskamer al aangeboden heb  Aye

Dus ik zou zeggen een beetje geduld het is nog geen 8 mei. Tot die tijd hebben we nog veel leuke dingen te beleven:
o.a. de hoogstwaarschijnlijke AAA-DVD van Scone die er aan komt, de Runrig fan-dag en voor een enkeling van ons een concert in GB!
Wat dat betreft komen we met z'n allen aan onze trekken.

groetjes, Mieke
Joke
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 05 Okt 2009, 09:53 »

sorry, ik heb zelf niet echt het idee dat ik mensen nieuwsgierig maak.
Ik krijg tenminste verder geen vragen.
Die "men" is een bureau en zo lang er niks zeker is, wordt er niks naar buiten gebracht. Tja...ik voel me niet de persoon die daar iets over moet vertellen.  dontknow Behalve dat ik inderdaad mijn huiskamer al aangeboden heb  Aye

Dus ik zou zeggen een beetje geduld het is nog geen 8 mei. Tot die tijd hebben we nog veel leuke dingen te beleven:
o.a. de hoogstwaarschijnlijke AAA-DVD van Scone die er aan komt, de Runrig fan-dag en voor een enkeling van ons een concert in GB!
Wat dat betreft komen we met z'n allen aan onze trekken.

groetjes, Mieke

Nou, Mieke, mijn huiskamer mogen ze ook gebruiken, hoor !!   laughing7 laughing7 tongue3

Joke wave

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Runrig  |  Topic: Runrig @ Scone
Ga naar: