Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 02:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: graag tips over wat is de nu echt moeite waard omte gaan bekijken
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: graag tips over wat is de nu echt moeite waard omte gaan bekijken  (gelezen 1970 keer)
Connie
Schotland fan

« Gepost op: 25 Sep 2009, 21:18 »

Hoi wij Twan en Conny gaan over een paar weken naar Schotland.

We zijn erg benieuw naar wat nu zo al de moeite waard is om te gaan bekijken.
We blijven 2 nachten in Edinburg gaan dan op doorreis naar Stirling van hier  door naar Iverness voor 2 nachten en dan met de trein naar Aberdeen waar we ook nog 1 nacht blijven slapen.

Hebben jullie tips voor ons kom maar op, we houden erg van cultuur snuiven en geschiedenis.  icon_sunny

Vr Gr Conny
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Sep 2009, 16:16 »

Edinburgh bied voldoende aan cultuur en geschiedenis, zoals het kasteel, diverse musea (Gratis!), mooie gebouwen. wat je bv kan doen is een Hop-on Hop-off bustour nemen. Daar krijg je uitleg over diverse interessante zaken  en onderweg kan je op- en afstappen waar je maar wilt. Zo'n ticket is 24 uur geldig.
Ook Stirling is prachtig, vooral het kasteel en de begraafplaats daar vlakbij
Aberdeen ken ik niet en Inverness biedt qua cultuur niet zoveel maar de omgeving staat bol van de geschiedenis (Culloden)  (en natuur)

McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Sep 2009, 21:21 »

Stirling Castle staat op dit moment in de steigers. Maar via welke route willen jullie naar Inverness?
Connie
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 29 Sep 2009, 08:41 »

We gaan via Stirling naar Iverness.

Vr Gr Conny
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #4 Gepost op: 29 Sep 2009, 10:53 »

Vele wegen leiden naar eh.. Inverness ;-)
Zijn jullie van plan de A84, 85 te volgen of na Stirling richting de A9. Welk gebergte willen jullie bekijken?
Connie
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 29 Sep 2009, 15:16 »

Wij gaan met het openbaar vervoer!  bagpiper

Vr Gr Conny
Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 30 Sep 2009, 12:44 »

Hallo Conny

Als je met de trein gaat kan ik je aanraden de treinkaartjes al van te voren via internet te kopen. Je kan dan een Advance Single kopen (zie: www.scotrail.co.uk), die zijn een stuk goedkoper dan als je je kaartje ter plekke op het station koopt. Uitprinten van de vooruit bestelde kaarten kan op elk groot station met een Ticketautomaat.
Maar misschien was je hier al van op de hoogte!

Edinburgh barst inderdaad van de cultuur en historie. Persoonlijk hou ik niet zo van grote steden, maar Edinburgh vond ik toch wel erg mooi. Arthur's Seat op gaan is ook een aanrader. Het is een pittige klim, maar je wordt beloond met mooie uitzichten over de stad. Ze zeggen dat het vooral mooi is om de zonsondergang vanaf dat punt te bekijken.

Inverness is wat dat betreft niet erg bijzonder. Het kasteel oogt erg modern en verder weinig oude gebouwen. Je kan er wel goed winkelen en in de omgeving is inderdaad genoeg te doen.

Stirling vond ik tegenvallen en in Aberdeen ben ik nooit geweest.

Groetjes,
Caroline
jacqueline
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 30 Sep 2009, 13:49 »

Persoonlijk vind ik ook de ruimte buiten de grote steden meer de moeite waard dan de steden zelf, maar Stirling is nog niet echt supergroot, wel de moeite waard zijn het kasteel en de gevangenis. Misschien dat je tussendoor vooral van de stukken buiten de steden kan genieten, veel plezier in ieder geval.
Connie
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 01 Okt 2009, 13:02 »

Ik vermoeid dat we geweldig zullen genieten en eigenlijk ogen en oren te kort zullen komen.

Vr Gr Conny
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #9 Gepost op: 02 Okt 2009, 15:13 »

Een zeer bijzondere treinreis is via Rannoch station (ff google maps bekijken) zeker in deze tijd van het jaar (wij hebben die nog niet gedaan, maar er zijn vast leden die dat wel ondernomen hebben), maar er is geen verbinding daarmee met Stirling en Inverness, dus tussendoor zul je op de bus aangewezen zijn.

Willen jullie ook distilleerderijen gaan bekijken?  Whisky
Er is een speciale Speyside treinroute.
Connie
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 02 Okt 2009, 18:38 »

Ik denk wel dat we er tenminste 1 gaan bezoeken.
Mijn zoon is 16 en ik drink geen of nauwelijks drank. Maar we willen wel graag weten hoe ze wisky maken hóór. Smiley
We weten nu zo ongeveer wat we willen bekijken maar wie weet....
We kunnen in Schotland in ieders geval volop cultuur snuiven. (heerlijk)  icon_thumleft

Vr Gr Conny
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: graag tips over wat is de nu echt moeite waard omte gaan bekijken
Ga naar: