Auteur Topic: reisplan en accomodatie met peuter/kleuter  (gelezen 5117 keer)

Josuro

• Gast
reisplan en accomodatie met peuter/kleuter
« Gepost op: 11 sep 2009, 16:53 »
Hallo allemaal,

Zomer 2010 willen we graag samen met onze dochter Robin (dan bijna 4) naar Schotland.

Voordat we Robin hadden waren we wel van het rondtrekken met de auto, maar dat gaan nou eenmaal niet meer zo handig met een kind dat best wel een dagje in de auto wil, maar echt niet langer....
3 jaar geleden hebben we nog een poging gewaagd in Wales met de camper van m'n schoonouders. Het ging wel, maar let's say dat de camper niet voldoet aan de eisen van een jong gezin. We waren blij dat we na een dag of 10 een paar daagjes in een "normaal" huis bij vrienden konden logeren.

Dus nu is de planning als volgt:
We gaan met de auto richting Schotland en maken de oversteek via Ijmuiden-Newcastle. Vervolgens blijven we 2 weken in Schotland. We hadden het idee om 1 week op de ene locatie te blijven en dan verder te gaan naar de volgende locatie. Maar dan komt de volgende "eis": we willen wel dat beide locaties op een redelijk te rijden afstand van Newcastle liggen. We kunnen wel naar het Noorden trekken maar dat redt je niet met een dagje rijden.

Voor nu hebben we een aantal accomodaties (huisjes) op het oog in Perthshire, maar die liggen allemaal relatief dicht bij elkaar.

Mijn vraag: wat zijn 2 goede plaatsen van waaruit je Schotland kan ontdekken? Wat werkt het beste met een kind van bijna 4? We hebben al gekeken naar Farmstay, maar in die regio heb ik nog niets gevonden. Verder lijk je bijna automatisch uit te komen op de vrij grote stacaravan parken. Dat trekt ons in eerste instantie niet aan (zo massaal), maar hebben jullie andere ervaringen?
Is het wel een goed plan om de vakantie op te delen in 2 delen, of zou het toch beter zijn om 2 weken op 1 locatie te blijven?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen....

Groetjes, Suzanne

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
Re: reisplan en accomodatie met peuter/kleuter
« Reactie #1 Gepost op: 11 sep 2009, 17:03 »
Heb je al aan de Pentland Hills gedacht, ten zuiden van Edinburgh.
In Edinburgh is voldoende te doen en de omgeving daar is zeer mooi voor wandelen en rondritten.
Evt. heb ik wel een tip voor een farm voor je.  Kijk daarvoor op onze website (zie onderschrift)

Offline T4

• Schotland fan
  • The power of the Kilt
« Reactie #2 Gepost op: 11 sep 2009, 17:43 »
Het gebied ten oosten van Loch Lomond (omgeving Aberfoyle) is ook prachtig voor een weekje.
Je zit dan vrij centraal om diverse uitstapjes te doen.

De Cairngorms zijn ook prima bereikbaar tov Newcastle.

2 locaties zijn wel aan te bevelen.

cis70

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 11 sep 2009, 22:37 »
Wij hebben met onze dochter van 4 het volgende gedaan: 1 nacht onderweg van newcastle naar Fort William geslapen in een hotel, daarna 4 nachten Loch Lomond stacaravaNPARK (HELEMAAL NIET MASSaAL EN HEERLIJK AAN EEN MEERTJE MET MOOIe SCHELPEN EN KIEZELS OM IN HET WATER TE GOOIEN . (Sorry zat op caps lock met mijn vinger). Daarna nachtje op Skye en toen 7 nachten in het Noorden (bij Gairloch) in een huisje en terug onderweg nog in nacht in een hotel voor we naar Newcastle reden (zaten vanaf newcastle ongeveer 3 uur rijden van de 1e overnachting ne dat is heel goed te doen met een kleine. Onze dochter viomnd de hotels ook geweldig omdat daar veel grote bedden met hemels waren dus echte prinsessenbedden. Maar zoals ik eerder aangaf, mail gerust bij vragen. 2 plekken is wel aan te raden. Ons reisburo wilde ons eerst ook in een megavakantiepark stoppen want dat zou zo leuk zijn voor onze dochter maar wij zeiden al dat we dan wel naar center parcs konden dus heel snel gewijzigd. als ze zo klein zijn passen ze zich nog heel goed aan de ouders aan, vorig jaar soortgelijke reis door Noorwegen gedaan (met langere afstanden, afleiding onderweg en stoppen om even te bewegen)ging prima. Doordat je de vakantieparken mijdt moet je je dochter zelf wat meer vermaken maar dat vinden wij juist leuk, na die 2,5 week zijn alle vriendjes en vriedninnetjes er weer.