Hai Koen en ingrid en verder iedereen die het forum leest

leuk dat jullie nog intresse hebben.
Het is inderdaad al weer een paar maanden geleden dat we nederland gezien hebben. De overtocht met de boot en de bus is in september allemaal rustig en naar plan verlopen. Zelfs de kat vond het allemaal wel spannend hah! Zij zat rustig in de bus in haar speciale reiskooi achterin, bovenop de spullen tegen het raampje aan, dus zij had de beste plek denk ik zo...(ze was eigenlijk een dag te vroeg ivm injecties enzo zagen we bij vertrek ploseling, maar daar deden ze niet moeilijk over gelukkig)
De overtocht viel reuze mee, we waren al vroeg in Glasgow en hebben daar de sleutel van het appartement opgehaald.
Alles volgens plan dus.
Voor de rest viel het regelen van countil tax en energie ook reuze mee.
Op een paar details na dan. Nederlandse namen zijn ze erg slecht in, zelfs spellen hielp niet, dus we hebben ze tot 4 x toe moeten bellen omdat de naam weer niet juist op de rekening stond

Alles netjes NHS ook netjes ontvangen. (wel in een praktijk waar je op het eerste gezicht denkt van: oh jeetje..vuiliszakken in de tuin raamkozijnen vervallen..maar das normaal hier schijnt haha)
In het huurcontract was het wel raar voor ons dat alles tot in de details staat genoteerd, tot aan de kleur van het behang toe, het is dus niet de bedoeling dat we dat veranderen. zelf de toiletrol houder is in het contract opgenomen haha.
We hebben allebei een leuke baan bij de universiteit. Ze zijn wel wat traag hier in alles (salaris ) en slecht in planning en timing, maar dat heeft ook zo ze voordelen hoor!
We vinden glasgow een hele leuke stad en ik geloof dat we in die paar maanden meer gezien hebben dat de locals zelf. We gaan echt elk weekend zo snel mogelijk de heuvels in en overal naar toe rijden. We hebben dus ook maar gelijk een autotje gekocht toen we hier waren. Echt noodzaak.

Het is hier ook heerlijk weer geweest en mogen niet klagen over het weer dus. (in tegenstelling tot de rest van GB in de kerst periode )
Echt het is nog steeds geweldig dat we binnen 20 min van de stad midden in de heuvels zijn met schapen en beekjes watervalletjes, frisse lucht etc..echt geweldig!! Afgelopen weekend zijn we kasteel ruines wezen bekijken en heerlijk gewandeld. We zijn ook een paar weken geleden naar Aviemore geweest naar de sleehonden races ..midden in de sneeuw echt gewelig .We verheugen ons al op de lente dan gaat de tent permanent in de achter bak van de auto!!!
De mensen hier zijn ook allemaal erg aardig, schijnen zich echt nergens druk om te maken. En wat ik al zei dat druist soms tegen onze Nederlandse gewoontes in. Zoals een leuk voorbeeld van de trein laast stond er een man in de spits uitgebreid en op zijn gemak het enigste kaartjes apparataat schoon te maken echt met 50 mensen in de rij??? Niemand vond dat raar en niemand stoorde zich eraan. hahah in nederland was hij al lang met de grond gelijk gemaakt weet ik zeker.
Maar we hebben lang nog niet alles gezien en we gaan verlopig ook zeker niet weg. De meeste van onze familie en vrienden snappen er ook niks van dat we hier willen wonen, maar het heeft ons nog absoluut niet teleurgesteld!
Wel missen we de Hollandse Oude kaas, en de hagelslag de rookworst en andijvie kan ik nergens vinden..stamptje andijvie is wel erg lekker met dit weer

en hoe vreemd op de fiets naar de HEMA...hahah