Runrig Fandag: Nieuwsflits 2Naar aanleiding van de vorige bespreking op 26 april 2009 hebben we een subforum aangemaakt op het Schotlandforum en tevens een mailadres geopend waar men zich kon aanmelden voor de mailinglist. De eerste nieuwsflits die na het overleg uitkwam is op diverse websites en fora geplaatst. Voor de mailinglist hebben we inmiddels ongeveer 30 aanmeldingen binnen. De meeste inschrijvers lieten weten ook geïnteresseerd te zijn in de fandag.
Op 16 augustus jl. is de organisatie van de Runrig Fandag weer bijeen gekomen om wat zaken te bespreken. Met goede resultaten!
FandagWe hebben inmiddels een datum geprikt en een locatie gevonden voor de fandag! Pak jullie agenda’s en noteer:
Runrig Fandag op zaterdag 7 november 2009 in Ede (Gld.).Locatie: Natuurcentrum Veluwe, te Ede
Tijd: 13.00 – 17.00 uur
Programma: Runrig quiz, concert op groot scherm, verder gezellig borrelen en kennis maken met andere fans. ’s Avonds (op eigen kosten) uit eten met wie daar zin in heeft.
Kosten: 5 euro pp, kinderen t/m 15 jaar gratis
Inschrijven: via
dutch_runrigfans@hotmail.comNa inschrijving bij de mailinglist wordt een aanmeldingsformulier toegezonden en informatie voor het overschrijven van de kosten. Let op! Kosten moeten vóór de fandag overgemaakt worden! Dit om te voorkomen dat mensen zich aanmelden en vervolgens niet komen opdagen. Aangezien we de locatie moeten huren zijn we afhankelijk van deze bijdrage in de kosten. Mensen die zich eerder al hebben aangemeld bij de mailinglist hebben bij deze nieuwsbrief al een aanmeldingsformulier gekregen.
We kijken uit naar jullie komst!
OrganisatieOmdat we het idee kregen dat niet bij iedereen bekend is wie er in de organisatie van de fandag zitten, hierbij een kort voorstelrondje.
Naam: Caroline van Duyne
Leeftijd: 29
Fan sinds: februari 2009
Waar en Hoe: Vanaf 2007 ga ik regelmatig op vakantie naar Schotland, maar had nooit van Runrig gehoord. Ik kwam wel regelmatig op het Schotlandforum. Daar vermelde Joke dat ze 29 augustus 2009 naar een concert van Runrig in Schotland zouden gaan. Ik dacht "Runrig? Wie zijn dat nu weer?" Wat info gezocht, wat muziek gedownload en verkocht!
Naam: Herma Pals
Leeftijd: 54
Fan sinds: juni 1991
Waar en Hoe: Op de weg van Calgary naar Tobermory. Na een boottocht met een kleine coaster naar Staffa en de Treshnish Isles reden we met de bus door de stromende regen terug naar Tobermory, toen we plots een liedje uit de speakers hoorden komen: Loch Lomond! De vriendelijke buschauffeur bracht me een paar dagen later de CD’s “Once in a Lifetime” and “The Big Wheel” om mee naar huis te nemen.
Naam: Joke en Marco Tazelaar
Leeftijd: 49 en 50
Fan sinds: ongeveer 1995
Waar en Hoe: Bij toeval een cd van Runrig bij de centrale discotheek geleend en gelijk verkocht.
Naam: Marga en Paul Helwig
Leeftijd: 51 en 55
Fan sinds: augustus 2006
Waar en Hoe: De eerste keer Runrig was in Ullapool, Scotland. Daar zit zo’n klein winkeltje met souvenirs en CD’s. Het was het nummer Rhythm of my Heart (niet echt het beste nummer) maar het pakte me toch.
Naam: Paul van der Schoot
Leeftijd: 62
Fan sinds: Sinds januari 2003
Waar en Hoe: Op de Site
www.moorsmagazine.com stond indertijd een lijstje met de beste live albums aller tijden met o.a Runrig Once in a Lifetime. Deze CD heb ik toen gekocht, ondanks het feit dat ik maar een nummer kende namelijk Hearts of Olden Glory wat ik op een oud cassettebandje had staan.
Naam: Peter Hodzelmans
Leeftijd: 47
Fan sinds: september 1991
Waar en Hoe: Tijdens mijn eerste verblijf in Schotland toen ik logeerde bij vrienden van mij en met hen meeging naar een CD-zaak in Edinburgh en ik daar de cassettesingle kocht van "Hearthammer", die toentertijd in de Britse Single chart stond.
Mailadres & ForaHierbij nogmaals het mailadres waar de Nederlandse Runrigfan zich kan aanmelden voor de mailinglist:
dutch_runrigfans@hotmail.comTevens kan je op de volgende sites terecht om andere fans te ontmoeten:
-
http://runrig.hyves.nl/-
www.schotlandforum.nl (subtopic onder het kopje Schotse Muziek en Bands)