Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 12:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Tips gevraagd voor dagtochten in en vanuit Glasgow met het OV
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Tips gevraagd voor dagtochten in en vanuit Glasgow met het OV  (gelezen 1734 keer)
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Gepost op: 03 Apr 2006, 21:53 »

We zijn een beetje aan het dubben over hoeveel nachten we nou in Glasgow moeten verblijven. Niet door het aantal nachten (daarvan kunnen er niet genoeg zijn), maar wat we overdag allemaal gaan en kunnen doen.
Heeft er iemand tips voor onderstaande of andere (dag)tochten in en vanuit Glasgow? (we hebben geen auto als we in Glasgow zijn, dus alles met het OV of wandelend)

- Hoe is de Burrell Collection? We zijn niet zulke kunst-museumbezoekers, maar misschien is het iets om niet te missen? We willen zeker naar (een van) de parken in het zuiden van de stad, maar nog geen idee welke.
- Is iemand van jullie ooit in New Lanark (en naar de Falls of Clyde) geweest? Aanrader of niet?
- Braehead lijkt me niet echt spectaculair, maar het Clydebuilt Museum lijkt me dan wel weer leuk (zeker om er met de Clyde Waterbus heen te gaan!).
- Natuurlijk moeten we ook nog een paar uurtjes toerist spelen in de hoho-bus?laughing7 Hopelijk is de anatomische afdeling van het Hunterian Museum weer open in september (The Anatomy Museum will be closed to all visitors/users from 01 April 2006 until further notice. This is to allow re-roofing work to be carried out. We anticipate re-opening mid summer 2006). Zitten we gelijk bij de Uni en in West End om wat mensen op te zoeken en misschien nog naar Fossil Grove te gaan.

Als we nog tijd overhouden, zondagochtend naar de Barras. Pff, als ik dit zo lees komen we misschien zelfs tijd te kort? icon_biggrin
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 03 Apr 2006, 22:09 »

Hoy Sas,ik heb via www.visitscotland.com/nl een infopakket aangevraagd speciaal Glasgow en Edinburgh,daar zitten leuke flyers bij,wel een hoog book1 cultureel gehalteWaarom wil je eigenlijk zo lang in Glasgow??(Sorry?als je het al hebt verteld icon_pale,heb ik dat weer es gemist)
Teije
Administrator
*

« Antwoord #2 Gepost op: 04 Apr 2006, 08:27 »

De Burrell Collection moet vooral bijzonder zijn door de diversiteit van de verzameling, zo is ons verteld en schijnt de moeite waard te zijn. We hebben het al een tijdje op de lijst staan, maar het is er nog nooit van gekomen.
Jullie komen inderdaad tijd tekort!
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Apr 2006, 11:47 »

Hoy Sas,ik heb via www.visitscotland.com/nl een infopakket aangevraagd speciaal Glasgow en Edinburgh,daar zitten leuke flyers bij,wel een hoog book1 cultureel gehalteWaarom wil je eigenlijk zo lang in Glasgow??(Sorry?als je het al hebt verteld icon_pale,heb ik dat weer es gemist)

Die kaarten heb ik denk ik ook  icon_smile Inderdaad, een hoog cultureel en Rennie Mackintosh-gehalte!
Zo lang (of eigenlijk te kort) in Glasgow, omdat ik het gewoon een onwijs leuke stad vind, vooral het nachtleven, en we moeten ook nog een paar vrienden weer eens in het echt spreken (er komt gelukkig een deel in de zomer naar Nederland, gezellig  Whisky). We zijn elk jaar nog meerdere nachten in Glasgow geweest, en het verveelt nog steeds niet.

De Burrell Collection moet vooral bijzonder zijn door de diversiteit van de verzameling, zo is ons verteld en schijnt de moeite waard te zijn. We hebben het al een tijdje op de lijst staan, maar het is er nog nooit van gekomen.
Jullie komen inderdaad tijd tekort!

Misschien dat we die dan toch even meepikken (entree is gratis, dus als we het niets vinden, kunnen we snel weer weg tongue3)
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Mei 2006, 13:21 »

Het weer is vies vandaag, dus tijd voor een dagje vroege voorpret!

Is een van jullie ooit in Paisley geweest? Is het stadje een bezoekje waard?

Misschien wel een leuke combinatie, om eerst naar Braehead te gaan met de waterbus, en dan de bus van daar te nemen naar Paisley, en met de trein weer terug naar Glasgow.? dontknow
antje
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 20 Mei 2006, 14:37 »

O nee ga niet naar Paisley is een erg verlopen stad, blijf uit de buurt
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #6 Gepost op: 20 Mei 2006, 14:41 »

O nee ga niet naar Paisley is een erg verlopen stad, blijf uit de buurt

Haha, ok, hoezo dat dan? Op Undiscovered Scotland ziet het er wel 'aardig' uit? confused1
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 21 Mei 2006, 09:45 »

Sas,ik durf het als "groentje"? icon_biggrin bijna niet te zeggen,maar Stirling is erg dicht bij Glasgow(half uur met bus).Wij gaan het zeker doen.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #8 Gepost op: 21 Mei 2006, 11:24 »

Sas,ik durf het als "groentje"? icon_biggrin bijna niet te zeggen,maar Stirling is erg dicht bij Glasgow(half uur met bus).Wij gaan het zeker doen.

Gerda, ik weet het? icon_biggrin vorig jaar zijn we al in Stirling geweest voor een dagje vanuit Glasgow (maar dan met de trein). Net zoals tripjes naar Edinburgh, Ben Lomond, GlenCoe en Falkirk.. Misschien wordt het tijd voor een deel 2? laughing7
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Tips gevraagd voor dagtochten in en vanuit Glasgow met het OV
Ga naar: