Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 12:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: backpacken
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: backpacken  (gelezen 5264 keer)
Irene27
Gast
« Gepost op: 04 Mei 2005, 16:25 »

Mijn vriend en ik gaan deze zomer backpacken door Schotland. Heel spannend, want dit hebben we nog nooit eerder gedaan. Wie heeft hier ervaring mee en kan ons wat vertellen? Ook zijn we erg benieuwd naar wat je bijv. kwijt bent aan een maaltijd 's avonds (gewoon eenvoudig en goedkoop) en hoe je het best met het openbaar vervoer kunt reizen. Kan je hier misschien een abonnement op nemen? Wij gaan kamperen en zijn echt afhankelijk van het openbaar vervoer. Is dit een goed idee, of is Schotland hier niet zo geschikt voor?
Verder horen wij graag tips van plekken waar we echt heen moeten gaan in Schotland. Wij houden van natuur en mooie omgeving, historie en een stad op zijn tijd is ook erg leuk.

Groetjes van Irene en Jeroen
Natascha
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Mei 2005, 17:41 »

Hallo Irene en Jeroen.

a.s. woensdag vertrek ik naar Schotland om te backpacken. Ook ik ben dan geheel afhankelijk van openbaar vervoer. Het is voor mij ook de 1e keer dat ik zoiets doe, ik heb dus nu nog geen tips voor je, maar hoogstwaarschijnlijk wel als ik terug ben.

Groetjes
Natascha
Irene27
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Mei 2005, 11:48 »

Hai Natascha,

Heel veel plezier in Schotland en we horen heel graag tips en ervaringen! Echt gaaf!

Groetjes
Irene
Teije
Administrator
*

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Mei 2005, 19:02 »

Hoi Irene en Jeroen,

we zijn net terug uit Schotland (niet gebackpacked) en we zagen in een vvv een foldertje over backpackers tours. Hiermee kun je in bepaalde gebieden tours onder begeleiding van een gids maken incl. accommodatie. De routes die ze hebben zijn wel mooi. Kijk zelf maar eens op http://www.macbackpackers.com. Het is een jump on-jump off gebeuren, dus je kunt ter plekke kiezen ergens langer te blijven of niet.
Voor overnachting in een jeugdherberg ben je al gauw zo'n 10 pond per nacht kwijt ( 15 p.p.).
Wij nemen vaak een soepje (2,50 pond) overdag, maar voor een simpele maaltijd als fish en chips ben je al gauw 5 a 6 pond kwijt.
Zelf hebben we nauwelijks met het openbaar vervoer gereisd, maar je kunt inderdaad abonnementen nemen voor de trein of bus. Meer weten we er helaas ook niet van.

En mooie plekken? Die zijn er volop in Schotland. Een mooie combinatie van prachtige natuur, een leuk stadje, wat kastelen en veel historie vind je in en rond Fort William bij de Ben Nevis.
Natascha
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 05 Jun 2005, 12:11 »

Hoi Irene en Jeroen,

Nou ik ben inmiddels terug van mijn backpack vakantie in Schotland. Het was geweldig. Een goeie tip is Mac Backpackers, dat is een jump on, jump off tour bus en dat is echt hartstikke leuk, ze brengen je dan van het ene hostel naar het andere en onderweg kom je langs de leukste plekken. Je kan in 1x voor een hele tour door schotland betalen, maar je kan ook steeds los een tripje kopen van het ene plekje naar het andere en zo kun je zelf bepalen of je ergens wat langer blijft. Een overnachting in een hostel kost ongeveer 12 pond. Wij zijn begonnen in Edinburgh en zijn met mac backpackers naar Inverness gereisd, vanuit daar zijn we zelf met de trein naar de Orkney eilanden gereisd, daar zijn we 2 dgn geweest en hebben gecampeerd, toen weer terug gegaan naar Inverness, daar zijn we 2 dgn geweest en toen weer met Mac Backpackers naar het eiland Skye gereisd, ook daar zijn we 2 dgn geweest en hebben we een auto gehuurd om zelf het eiland te verkennen (absolute aanrader het eiland Skye) en toen zijn we zelf naar Fort William gereisd en van Fort William naar Oban, van Oban zijn we weer met Mac Backpackers terug gereisd naar Edinburgh. Het was echt een onvergetelijke vakantie. Als je nog meer tips wil, roep maar!!

Groetjes
Natascha
simon
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 07 Jun 2005, 00:47 »

Hey Natascha,

Is het nou mogelijk om ook losse etappes te boeken, bijvoorbeeld van Edinburgh naar Inverness?
Want op de site van macbackpackers zag ik daar niks over, maar jij had het er wel over..
Natascha
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 18 Jun 2005, 10:13 »

Hoi Simon,

Dat is absoluut mogelijk! Je kunt gewoon ter plekke bij een van de hostels van Mac Backpackers gewoon een 'enkeltje'boeken naar een ander plaatsje, wij hebben dat zelf ook gedaan, we zijn van Edinburgh naar Inverness gegaan met Mac Backpackers en vanaf daar zijn we gewoon weer onze eigen weg gegaan. Ik meen dat we 18 pond hebben betaald daarvoor.
otouno
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Feb 2006, 10:17 »

Hoi Simon,

Dat is absoluut mogelijk! Je kunt gewoon ter plekke bij een van de hostels van Mac Backpackers gewoon een 'enkeltje'boeken naar een ander plaatsje, wij hebben dat zelf ook gedaan, we zijn van Edinburgh naar Inverness gegaan met Mac Backpackers en vanaf daar zijn we gewoon weer onze eigen weg gegaan. Ik meen dat we 18 pond hebben betaald daarvoor.

Ben je dan ook verplicht om te slapen in zo'n hostel?
Wij zouden liever in onze tent slapen, maar zo'n vervoer met Mac Backpackers lijkt me wel heel interessant... Hangt dit samen, of kan je de twee onafhankelijk van mekaar zien?
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 22 Feb 2006, 14:22 »

Ben je dan ook verplicht om te slapen in zo'n hostel?
Wij zouden liever in onze tent slapen, maar zo'n vervoer met Mac Backpackers lijkt me wel heel interessant... Hangt dit samen, of kan je de twee onafhankelijk van mekaar zien?
Hallo? otouno als je individueel met openbaar vervoer wilt kun je beter een abonnement kopen.Via www.traveline.org.uk kan je je route plannen en kaartjes kopen etc. en verder de tijdstabellen zien.Zo plan je je reis al vooruit,of je koopt alleen een passthrough
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #9 Gepost op: 22 Feb 2006, 16:49 »

Ik vind Deze routeplanner[/u] nog altijd het meest fijn werken (en al 3 jaar heb ik nooit een fout kunnen ontdekken in de reisplanning die je krijgt)

En verder: als je met een gering budget reist, kun je bijna altijd beter de bus nemen dan de trein. Kijk wel even voor je een abonnement neemt, of je het geld eruit kan halen, want er zijn nogal wat verschillende busmaatschappijen door heel het land heen
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: backpacken
Ga naar: