Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 12:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: even voorstellen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 1848 keer)
Wynn
Schotland fan

The Witch

« Gepost op: 03 Apr 2006, 13:13 »

Hallo allemaal..

Ik zal een poging wagen hier wat te schrijven, dat is wel zo aardig denk ik als je ergens op een forum surft en wat postings wil doen icon_biggrin
Mijn naam is Lydia en ik vind het heerlijk om in Schotland te zijn.. kortom nadat ik in 2003 voor het eerst ben geweest heb ik mijn hartje daar laten liggen Smiley nadien ben ik meerdere malen teruggegaan. Meestal verblijf ik bij vrienden maar ook wel eens in holiday chalets of gewoon in een hostell. Net wat ik wil.
Ik ga op zoek naar rustige plekken naar ruines en stenen cirkels de geschiedenis houd me bezig en ik vind het bijzonder interessant om juist die sites te bezoeken die niet toeristisch zijn. Mijn man en kinderen hebben dat geduld en de intresse niet dus ik ga meestal alleen.
Inmiddels verdeel ik mijn vrije tijd tussen Inverness, Glasgow, Aberdeen en Stranraer......
Ik hoop hier op het forum regelmatig langs te vliegen en af en toe wat te posten en zeker anderen hun ervaringen te lezen .. en tips op te doen... je weet maar nooit...

groetjes, Lydia
 wave

There is no coincidence...
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Apr 2006, 15:41 »

wave welkom hier!  icon_biggrin

Lekker hoor, dat je zo vaak heen en weer kunt gaan!
lucsa
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Apr 2006, 18:10 »

Welkom op het forum. icon_biggrin
Jammer dat de echtgenoot en kinderen dezelfde passie niet delen.

Tot ergens onderweg
Groetjes
Sabien & Luc

[img]http://lu
Teije
Administrator
*

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Apr 2006, 08:14 »

Hallo Lydia, welkom op het forum.
Laat ons vooral weten als je nog mooie, niet-toeristische plekken weet die niet zo bekend zijn, wij zijn daar ook gek op.
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Apr 2006, 10:10 »

Hallo? Lydia en welkom,ook van mij.Bedoel je met ik ga alleen dat je ook alleen reist of dat je? ter plekke alleen gaat?.Ik vraag dit omdat je dan misschien via ons wel een laughing7 medegek (historische sites etc.)zover kunt krijgen om mee te gaan sunny.
Marien
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Apr 2006, 12:56 »

Van harte welkom hier! Als je gaat hoe lang ga je dan meestal?

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 04 Apr 2006, 19:43 »

Hallo,
Welkom hier op het forum, heerlijk dat je geregeld naar Schotland kunt icon_biggrin

Ik ben ook de enige schotlandgek hier helaas, nu 'mag' ik maar 1 x per jaar.
Kan je wat meer vertellen over stranraer? ik wil daar volgende maand ook graag kijken.
Ik weet alleen dat daar de boten afvaren naar Ierland. Wat is nog meer de moeite waard?

Wynn
Schotland fan

The Witch

« Antwoord #7 Gepost op: 06 Apr 2006, 18:24 »

icon_biggrin? Bedankt voor het welkom Smiley

Ik heb in Glasgow en in Stranraer vrienden wonen die ik zo nu en dan opzoek. En die ook ons komen opzoeken Smiley in Nederland. Verder verblijf ik 1 keer per jaar in een huisje .. dus 4 of 5 keer sinds een jaar of drie nu ga ik naar Schotland. Over twee weken met de auto via DFDS en verder in het jaar waarschijnlijk met transavia die sinds deze maand op Prestwick vliegt vanaf Amsterdam.
Ik struin steencirkels en ruines af die ik op de kaart vind met mijn pendel. Het klinkt raar en misschien is dat het ook wel maar ik vind het heerlijk.. reizen de stilte in en gewoon de tijd aan mezelf hebben. Zitten bij de stenen of bij de ruines in gedachten om te kijken of ze nog wat prijs geven over vroeger.
Dat ik alleen ga is dat de kinderen de afstand niet echt zien zitten.. (te lang in de auto) en ik heel egoistisch soms niet wil zorgen. Ik wil niet opstaan en het eerste anderhalf uur bezig zijn met ontbijt maken en iedereen opstarten dat doe ik het hele jaar al. En ik voel me schuldig als ik een site interessant vind en iedereen staat op me te wachten met ogen van wat vind ze er toch aan die stenen.. wij hebben ze nu wel gezien. En dus ga ik dan eerder weg en eerder andere dingen doen om? me aan te passen aan wat anderen leuk vinden, zo ben ik nu eenmaal. Dus ga ik alleen en stippel ik mijn eigen plan. De vrienden waar ik heen ga die weten dat ook.
Ik bezoek ook de bibliotheken in Stranraer en Inverness om de plekken te vinden met een stukje geschiedenis. Zo heb ik in januarie gevonden dat er een druide tempel ten zuiden van Inverness moet zitten, het is geen grote site en de steencirkel is niet groter dan 6 tot 9 meter. Ook is de site wat moeilijk te bereiken omdat het stijl loopt maar ik ga kijken en bekijk daar dan of ik er bij kan komen.?
Dat is het ongeveer in het kort.
En daarbij komt wel natuurlijk dat mijn gezin erachter staat dat mijn *vrije tijd* in Schotland is.? Anders had ik dit natuurlijk niet kunnen doen.

Over Stranraer.. inmiddels na speuren en rondkijken daar .. (ik voel me daar ook erg thuis al is het geen Highlands) Het is er niet echt toeristisch, Stranraer is voornamelijk een doorgang naar Ierland.
Midden in Stranraer staat Castle of St-John een massieve stenen toren die normaal gesproken alle dagen behalve zondag geopend is voor publiek.
Er is een mooi museum in Stranraer met veel lokale informatie en een wisselende expositie. Daarnaast is de haven van Stranraer ook een bezichting waard Het is een mooi gezicht om de grote ferry's van P&O binnen te zien komen. De trein heeft zijn zuidelijke eindpunt ook in Stranraer. Het is een flink stuk wandelen om van het station in het centrum te komen maar als je doorreist naar Ierland is het 25 meter ... je loopt zo de boot op Smiley
Je hebt er Innermessan aan de andere kant van Loch Ryan waarvan gezegt word dat het een mystieke site is een verloren dorp. Je mag er ook niet op dus je kunt de site alleen zien vanaf de camping of picknick tafels.. Even voorbij Innermessan vind je de overblijfselen van een pier vanuit de 2e wereld oorlog. Cairnryan genoemd.

Voorbij Stranraer in Leswalt vind je de familiegraven van de familie Agnew op een begraafplaats met een oude *medieval church* en als je leswalt uitrijd rij je zo langs het Agnew monument *The Tor of Craigoch waarnaast een oud heuvelfort te vinden is uit de ijzertijd. Vandaar af is het uizicht op loch Ryan magnefiek Smiley

In Kirkcolm heb je een staande steen met inscripties van de vikingen.

In Portpatrick: een prachtig haventje waar je met helder weer Ierland kan zien liggen heeft een oude kerkruine staan uit 1626 waar een hele mooie begraafplaats rond is.
Vanuit de haven loop je omhoog over de kliffen ongeveer een kilometer en dan ben je bij Dunskey Castle een hele mooie ruine? maar opletten waar je gaat staan want de ruine staat op het randje van de klif.

Ik kan nog wel meer vertellen maar met dit heb je een idee wat je kunt vinden in Stranraer en omgeving Smiley

groetjes  wave

Wynn
Schotland fan

The Witch

« Antwoord #8 Gepost op: 06 Apr 2006, 18:37 »

Van harte welkom hier! Als je gaat hoe lang ga je dan meestal?

Is heel verschillend.. in januarie ben ik vrijdagmorgen om 8 uur op de bus gestapt in Amsterdam en zaterdagmiddag rond 2 uur was ik in Invermoriston. Daar ben ik tot dinsdagochtend  gebleven en weer op de bus naar huis gestapt en woensdagavond was ik weer thuis.

Vorig jaar ben ik 22 oktober op het vliegtuig gestapt naar Glasgow daar een week gebleven en toen met de bus naar Derby gegaan voor nog 2 dagen daar en toen met de DFDS ferry weer terug naar Nederland gekomen. 

Van 6 dagen tot de komende keer een uitschieter van 17 dagen waarvan 12 in Schotland en 5 in Yorkshire. Reizen inbegrepen..

wave icon_biggrinSmiley

Marien
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 06 Apr 2006, 22:07 »

Tjonge. Wel heel dapper dat je dit alleen onderneemt. En geweldig dat het thuisfront je dit ook gunt!  icon_thumleft

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 07 Apr 2006, 07:28 »

jeetje wat een onderneming.
Bedankt voor de info, ik ga zeker in Stranraer kijken, we komen er langs op de heenweg naar Dailly, en ik wilde graag even naar Port Logan, daar hebben ze de serie 2000 acres of skye opgenomen, en aangezien we er praktisch langs komen, even neuzen, geen idee of het wat is hoor. Maar ik wilde ook even naar Stranraer dus, volgende keer wil ik ook graag een paar dagen naar Ierland.
Hoop dat we genoeg tijd hebben voor dit allemaal.
 laughing7

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 07 Apr 2006, 12:50 »

Wat heb jij een te gek notworthy notworthy gezin dat ze je dit allemaal gunnen,m.a.w dat je een beetje kunt doen wat je wilt.Pas wel op bij de cirkels,voor je het weet... laughing7
Wynn
Schotland fan

The Witch

« Antwoord #12 Gepost op: 07 Apr 2006, 23:36 »

jeetje wat een onderneming.
Bedankt voor de info, ik ga zeker in Stranraer kijken, we komen er langs op de heenweg naar Dailly, en ik wilde graag even naar Port Logan, daar hebben ze de serie 2000 acres of skye opgenomen, en aangezien we er praktisch langs komen, even neuzen, geen idee of het wat is hoor. Maar ik wilde ook even naar Stranraer dus, volgende keer wil ik ook graag een paar dagen naar Ierland.
Hoop dat we genoeg tijd hebben voor dit allemaal.
 laughing7

In Port Logan hebben ze een prachtige botanisch tuin met diverse tropische planten en stuiken .. zeer de moeite waard als je wat tijd hebt om daar ook te kijken Smiley

Wynn
Schotland fan

The Witch

« Antwoord #13 Gepost op: 07 Apr 2006, 23:39 »

Wat heb jij een te gek notworthy notworthy gezin dat ze je dit allemaal gunnen,m.a.w dat je een beetje kunt doen wat je wilt.Pas wel op bij de cirkels,voor je het weet... laughing7

Hahahahaha dankjewel voor de waarschuwing...  icon_biggrin Ik geloof dat ik tot nu toe steeds mazzel heb gehad bij steencirkels ... lol

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: even voorstellen
Ga naar: