Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 12:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Weer naar Schotland in 2010!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Weer naar Schotland in 2010!  (gelezen 2266 keer)
Wilma
Schotland fan

« Gepost op: 25 Jul 2009, 22:59 »

Omdat we nu al weten dat we volgend jaar absoluut weer naar Schotland gaan ben ik al (zo nu en dan hoor) een beetje aan het rondsurfen.
We wilden in ieder geval ook naar Mull om daar de Ben More te lopen, maar als ik zo wat foto's bekijk en reacties lees, is Mull meer waard dan een dag of 2!(?)
Is het de moeite waard om er een week te verblijven? evt. in combinatie met wat Island hoppen?
En ik denk dat ik een accomedatie in de buurt van Salen wil zoeken, behoorlijk centraal en het ziet er wel leuk uit. Wij houden wel wat van redelijke (grote) plaatsjes, we gaan al genoeg naar afgelegen gebieden. Skiep, jullie zijn ook op Mull geweest, net zoals Mull natuurlijk en en en..... Wat is een goede plek en evt. een leuk huisje?

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Jul 2009, 05:35 »

Als je de mogelijkheid heb om langer dan 2 dagen op Mull te verblijven, dan zou ik het zeker doen.

Naar welk eiland wil je nog meer en in welke maand wil je?

Wij zaten in een hotel, maar dat is niet wat je zoekt, begrijp ik.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Jul 2009, 07:45 »

We gaan in juni en misschien wat eilandjes in de buurt of een stukje vasteland vanaf Tobemory.
Een hotel of b&b maakt ons niet zo veel uit. Maar als we langer dan een dag of 2 zijn, dan heb ik toch liever een huisje.

Petra
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 26 Jul 2009, 09:32 »

Hallo

Wilma,
         Heb de overteek Lochaline- Fishnish genomen.

Zelf had ik een "5 Day Return".
         Nu kwam ik er de eerste dag rond het middaguur en
         vertrok 5 dagen later ook weer rond het middaguur.
         (maar je moet ergens weg komen en weer ergens naartoe)
         Achteraf gezien had ik er eigenlijk nog wel 2 dagen bij willen hebben,
         voor Iona en Staffa.
         Als je een wandeling doet ben je zo weer een aantal uur verder.

Denk dat een week dus zo gek nog niet is.
         Misschien dat het een idee is om 2 B&B's te regelen.
         Eén bij Tobermory voor de bovenste lus en
         één bij Salen voor de onderste lus met "aanhangsel".

Groetjes Petra
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #4 Gepost op: 26 Jul 2009, 10:30 »

Zeker de moeite waard om er een week te verblijven, afgelopen jaar zijn we 3 nachten op Mull geweest (plus 2 op Iona) en nog steeds tijd te kort gehad!

Salen is wel een centrale plek, alhoewel de afstanden van Tobermory (druk overdag maar 's avonds een stuk rustiger) ook goed te doen zijn.

Iona en Staffa kun je 'doen' op een dag, alhoewel je misschien beter 1 dag lang kan wandelen en historische gebouwen bezoeken op Iona, en bijv. Staffa en Treshnish Isles een andere dag bezoeken.
Iona verdient uiteraard gewoon langer dan een bezoek aan de abbey en weer terug - van de ferry richting St. Columba's Bay waar we een paar prachtige marmerstenen vonden, langs de westkust richting het noorden om Dun I, het hoogste punt van Iona te beklimmen, terug langs de oostkust. Heb je bijna geen tijd meer om die abdij nog te bekijken  tongue3

Een andere absolute aanrader als je op Mull bent, is Ulva. Wij hadden er een hele dag voor uitgetrokken en dat heb je ook wel nodig als je de langere wandelingen gaat maken op het eiland. Op die dag was de lucht strakblauw, en het water ook, zo mooi! De wandelroutes zijn redelijk goed aangegeven (kaartje meenemen is wel aan te raden hoor, weet nog jullie modderbad op Arran  laughing7) en de routes gaan dwars door bos, veld, langs de kust inclusief basaltpilaren in de stijl van Staffa. Je komt de hele dag geen mens tegen, heerlijk!

En voor de regenachtige dagen zijn er nog genoeg kastelen (het schattige treintje van Craignure naar Torosay Castle is erg leuk, Duart Castle vonden we allebei erg de moeite waard, interessante tentoonstellingen en grappige suppoosten zonder dat ze echt opdringerig werden) en mooie routes om te rijden, of vanaf Tobermory een dagje naar Ardnamurchan.

Dus een week krijg je met gemak wel vol Cheesy
skye
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 26 Jul 2009, 11:46 »

wij zijn ook op Mull geweest, en vonden het ook wel leuk daar. Ik denk dat je daar inderdaad wl een week vol kan krijgen, zeker als je Iona en zo, zoals Sas zie, er ook bij doet. Wij zijn daar zelf niet geweest, moet nog eens een keer ( net als zoveel andere dingen, we hebben alweer drie vakanties volgepland geloof ik laughing7).
Over huisje kan ik niks zeggen, wij kamperen altijd. Ik zou wel centraal gaan zitten, dat is wel handig. Wij zaten in Tobermory op een camping.

Ik heb me overigens ook voorgenomen ( of het lukt weet ik nog niet maar het streven is er) om elk jaar een keer naar Schotand te gaan. Volgend jaar willen we ook naar Zweden, dar wonen vrienden van ons, maar dan gaan we daar twee weken heen, en dan in het najaar nog een weekje Schotland.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Jul 2009, 19:38 »

Jaja, die modder bad vergeet ik niet meer hoor tongue3 En tegenwoordig geven we kapitalen uit aan kaarten van de omgeving en wandelingen. Kan straks wel een boekwinkel beginnen!
Bedankt voor jullie tips, ga weer lekker verder zoeken.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 27 Aug 2009, 21:22 »

Het is wel erg vroeg, maar wij hebben net ons huisje (voorlopig) vastgelegd voor volgend jaar! De week die we wilden was al geboekt. Is toch niet normaal eigenlijk? maar we gaan toch in juni dan is het maar geregeld.
Ik ben al weken bezig HET huisje te zoeken, en deze zag ik dus net en ik had gelijk van dit is hem. Luuk was het gelukkig met mij eens. dit is hem: http://www.mull-holiday-cottage.co.uk/drivecottage.htm
het is op Benmore estate en als ik het zo bekijk een prachtig gebied en mooi centraal wat ik zocht.
Verder nemen we de heenweg de ferry vanaf Lochanline en terug gaan we via Oban.
We hebben tijd zat om zo'n omweg te maken, we kunnen pas halverwege de middag terecht.
Nu nog een huisje in de buurt van Braemar/Ballatar zoeken.

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #8 Gepost op: 27 Aug 2009, 21:47 »

Ziet er leuk uit.

Overigens ben je niet de enige hoor, wij hebben ook al weer een optie op een week op "ons" huisje. Maar helaas was dat huisje als verhuurd, dus hebben we het andere huisje er tegen over maar genomen.

Moeten we alleen nog een huisje zoeken voor een week in de omgeving van Fort William/Glen Coe.  Iemand een suggestie voor een wat luxueuzer huisje, bij voorkeur in de natuur, bij een boerderij?

aurian
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 03 Sep 2009, 15:45 »

Wij gaan vanavond ook alweer boeken voor volgend jaar mei!
ik hoop dat het huisje nog vrij is!!!

Groetjes Aurian
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 03 Sep 2009, 16:23 »

Het huisje wat ik op oog had is niet vrij in de week dat wij het graag wilden!
Had al een bevestigings mail gekregen, maar later dat het toch al bezet was  Nee!!! Een week later konden we wel.
Heb eerst nog de hele avond gezocht naar iets anders leuks, kon niets vinden, dus toen maar gauw die week vastgelegd.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 06 Nov 2009, 08:04 »

Het eerste huisje hebben wij ook al gevonden in Glenshee, er stond ook een filmpje op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=5t7bDg0xG4M
Gisteren even wat proefboekingen gedaan en DFDS was maar een paar tientjes duurder dan P&O. We moeten op de terugweg vanaf Bute komen, we zijn daar dan een paar dagen bij mijn vriendin geweest), dus Newcastle was wel wat fijner om terug te gaan en konden we wat langer in Schotland blijven. We gaan 16 juni weg en komen 6 juli weer terug.
Ik heb ook gekeken bij de engelse DFDS en dat scheelde dus ruim 100 euro! komen wel 10 euro kosten bij, maar dan nog. Heb het dus gauw vastgelegd en heb dus voor 400 euro een retourtje! Zo goedkoop ben ik nog nooit naar de overkant gevaren.
Ik ben nog op zoek naar een b&b in de omgeving van St Andrews, daar willen we ook nog 2 nachtjes blijven. We kunnen pas zaterdag in ons huisje in Glenshee terecht.
Maar daar heb ik nog alle tijd voor om te zoeken.
Of heeft iemand een leuke tip?

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 07 Dec 2009, 23:38 »

We hebben 'onze' b&b ook al gevonden. Had een leuk mail contact en heb het maar gelijk vastgelegd. Schijnt toch een drukke tijd te wezen dan. Dan is het maar klaar.
We zitten in St Andrews, vlakbij het strand. plm. 20 min. lopen vanaf het centrum.
Ik Zat nog even te kijken voor de route vanaf Glenshee naar Mull, we zitten bij Salen, in het midden van Mull, en ik wilde graag door de Morvern. Daar kan je op verschillende wijze komen. We gaan terug via Oban, omdat we nog een paar dagen naar Bute gaan, dus die route doen we toch wel. Maar je kan via Corpach en dan de kustweg nemen of via de ferry bij Corran en dan de kustweg, Maar ik zag ook een andere weg via Salen, en dan kan je de ferry naar Tobermory nemen. Heeft iemand deze wegen al eens gedaan? En welke is het mooist. Ik twijfel zelf nog tussen vanaf Glenfinnan of vanaf Corran. We hebben tijd zat, dus daar hoef ik niet om te denken. Wil gewoon de mooiste weg rijden.

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 13 Dec 2009, 20:24 »

Ik zou ook via Kilchoan naar Tobermory en dan naar Salen (Mull) gaan.

Mooiste is volgens mij dan,
Via Corran langs A861 naar boven dan kom je bij Drumsallie op de A830, langs Glenfinnan daarna links bij Lochailort de A861 op en bij Salen de B8007 op naar Kilchoan.
Dat is wel een aardig rondje ...  icon_thumleft

En bij tijd gebrek vanaf Corran de A861 naar beneden en bij Salen de B8007 op naar Kilchoan.

Albert

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #14 Gepost op: 24 Dec 2009, 14:27 »

Ziet er leuk uit.

Overigens ben je niet de enige hoor, wij hebben ook al weer een optie op een week op "ons" huisje. Maar helaas was dat huisje als verhuurd, dus hebben we het andere huisje er tegen over maar genomen.

Moeten we alleen nog een huisje zoeken voor een week in de omgeving van Fort William/Glen Coe.  Iemand een suggestie voor een wat luxueuzer huisje, bij voorkeur in de natuur, bij een boerderij?

We hebben onze plannen veranderd. In de meivakantie hebben we 1 week vakantie en wat we gaan doen, dat zien we in april wel. In de zomervakantie hebben we nu de eerste 3 weken van juli vrij genomen (onze regio is dit jaar het eerst aan bod).
We willen dan in elk geval richting Fort William, Glen Coe en Applecross. Misschien ook wel Skye (en graag een paar dagen Islay als het aan mij ligt).
Nu alleen nog leuke accomodaties zoeken.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 24 Dec 2009, 20:40 »

Ik zou ook via Kilchoan naar Tobermory en dan naar Salen (Mull) gaan.

Mooiste is volgens mij dan,
Via Corran langs A861 naar boven dan kom je bij Drumsallie op de A830, langs Glenfinnan daarna links bij Lochailort de A861 op en bij Salen de B8007 op naar Kilchoan.
Dat is wel een aardig rondje ...  icon_thumleft

En bij tijd gebrek vanaf Corran de A861 naar beneden en bij Salen de B8007 op naar Kilchoan.

Albert

Zie het nu net staan, maar het is wel een enorme omweg denk ik. wij komen die dag vanaf Glenshee.
Enig idee hoe lang je hierover rijdt?

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 24 Dec 2009, 20:41 »

We hebben onze plannen veranderd. In de meivakantie hebben we 1 week vakantie en wat we gaan doen, dat zien we in april wel. In de zomervakantie hebben we nu de eerste 3 weken van juli vrij genomen (onze regio is dit jaar het eerst aan bod).
We willen dan in elk geval richting Fort William, Glen Coe en Applecross. Misschien ook wel Skye (en graag een paar dagen Islay als het aan mij ligt).
Nu alleen nog leuke accomodaties zoeken.

Ook lekker lang dus deze keer! Succes met zoeken

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 07 Jul 2010, 08:00 »

Wij zijn gisteren terug gekomen uit Schotland. Helaas werd ik 2 weken ziek voordat we op vakantie gingen (beginnende longontsteking in combi met keelontsteking). Ondanks de antibiotica en daarna prednison ben ik toch ziek gebleven, al was het niet zo erg als in het begin gelukkig en hebben we wel wat dingen kunnen doen. Maar allemaal heel licht en veel uitrusten. Toch (met hulp van luuk en liftchair) wat Munro's kunnen lopen (de hele makkelijke hoor) Behalve de Ben More op Mull die was heel pittig en dat heb ik erg moeten bezuren maar die wilde ik persé doen! Voor mij was het echt de afsluiter.
Het was een andere vakantie dan normaal. Maar goed, ondanks dat ik ziek was, hebben we het toch wel fijn gehad, je bent wel in een prachtig land en hebben we wat meer vanuit de auto gezien.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Weer naar Schotland in 2010!
Ga naar: