Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 12:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: 18 juli de boot op!!!
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: 18 juli de boot op!!!  (gelezen 1790 keer)
cis70
Francis
Schotland fan

« Antwoord #25 Gepost op: 03 Aug 2009, 15:09 »

En toen.... toen waren we alweer terug van een heerlijke tijd in Schotland. vanmorgen met de boot aangekomen in Newcastle.
Het was 12 jaar geleden dat we er samen waren en nu pas weer met onze dochter van 4. We zaten 7 nachten in Aultbea en hadden het idee dat we daarvandaan makkelijk het hoge noorden konden gaan bekijken maar er is zoveel meer dat we het hoge noorden voor de volgende keer laten want we gaan terug. Aultbea- Ullapool was verder dan we dachten en als je een overnachting in lochinver of zo hebt dan kun je ook uitgebreid de tijd nemen maar van aultbea naar Durness en weer terug met een kind van 4 op een dag werd het niet, we wilden ook nog vakantie hebben en hebben alsnog genoeg gereden. Wat hebben we dus wel gedaan!!!!
 Newcastle- Kinloch Rannoch. Onderweg het Ospreynest bij Dunkeld kunnen bewonderen. Queens view gezien natuurlijk.
Kinloch rannoch- Corpach via zoveel mogelijk B wegen en nog kleinere weggetjes, vanuit Kinloch rannoch dwars door de bergen naarAberfeldy. gebied rond Glencoe blijf ik verliefd op, helaas echt Schots weer daar onderweg.
Vanuit Corpach naar Arisaig geweest voor een boottocht naar Isle of Eigg een een dag naar het Highlandpark in Kincraig, was ook geweldig voor Lynn, die genoot van het jonge aapje (bergen waren er al, hoefden ze niet te creeren en je kon een stuk met de auto doen als safari.) echt een leuk park.
Corpach- Isle of Skye. die weg naar Kyle of Lochalsh, geweldig !! maar ook weer schots weer maar lang niet zo als voorspeld werd op de borden, heavy rain en flood. hoe verder richting Skye hoe beter het weer werd en eenmaal op Skye hadden we het mooiste weer tot dan toe, de hele noordoostkust in de zon gereden, wat een geweldige route is dat. de volgende dag vanuit Portree de westelijke route gereden en door naar het Noorden. Dat applecrossrondje was echt het hoogtepunt voor ons beiden van de route, die haarspeldbochten, prachtig weer die route moet je gehad hebben in Schotland!!
Vanuit Aultbea vooral alle kustweggetjes vanuit en in de buurt van Gairloch gedaan , het weggetje naar Rhua Reidh zelfs 2 keer want wat een mooi plekje is dat, helaas geen wildlife gezien (wel veel jan van Genten die ook mooie foto's opleveren).
We hadden daar meestal 's ochtends wat regen, bewolking maar bijna alle dagen klaarde het op en konden we vliegeren en op het zandstrand schelpen zoeken en kastelen bouwen. ook nog een boottocht de zee opgemaakt hopend op dolfijnen maar die hebben we daar niet gezien, wel zeehonden die we bijna konden aaien, Lynn was door het dolle en zou ze bijna achterna springen.
nog een dag naar chanonry point in het oosten gereden op black Isle en daar hadden we echt geluk, toen we aankwamen sprongen er veel dolfijnen en heeft Jerry prachtfoto's kunnen maken die of hier of op zijn site binnenkort verschijnen (alvast er 1 tussen gezet).

nog een rustdag gehouden voor de reis naar het zuiden weer op het plan stond, nachtje in pitlochry gezeten, in een hotel waar we nooit weer komen, supergehorig maar ook een stel jonge engelsen die dachten dat wij allemaal wel wilden opblijven tot 4.30 om naar hun dronkemansgelal en gekots te luisteren bij open raam over de binnentuin van het hotel en we een ontbijt hadden in een zaal die rook alsof er 100 mensen over hun nek gegaan waren en dat lekker in de houten vloer mocht trekken. Veeleisend zijn we helemaal niet maar dit kon echt niet, enige opmerking van de hotelmamager was: Ach, dat gebeurt wel eens met die engelsen en de bewaking kreeg ze niet stil wat nou niet stil, dan zet je ze er toch uit net als we in een restaurant in Inverness meemaakten toen dronken gasten niet wilden vertrekken, hop politie erbij en weg waren ze. dus na 3 uur slaap konden we de tocht naar newcastle maken, langs de kustroute gereden vanuit Edinburgh, Jerry is vorig jaar op Bass Rock en de Farn Islands geweest ivm papegaaiduikers en die wilde deze route even laten zien. Tja inchecken en heerlijk in de zon op het summerdeck op de boot genoten van een grolsch biertje en na een goede nacht mochten we de boot af om half 10/ 10 uur. Geweldig allemaal, mede dankzij jullie tips en info heerlijke vakantie gehad.
Trouwens over de midges, ik heb er een paar gezien bij Corpach, Jerry is 's morgens vroeg op zijn oog gestoken maar ik geen enkele keer (door de avonspray of doordat alleen de nederlandse muggen me lekker vinden, geen idee) verder nergens last van ze gehad. De camping in Corpach vertelde wel dat ze er heel veel last van hadden en daar was het ook midgesweer, we konden daar 's avonds niet buiten zitten ivm geen plek  bij de caravan en echt gezellig zat je ook niet want je stond stacaravan aan caravan dus dat zqal er ook mee te maken hebben gehad, zag ze toen wel voor het raam zweven maar binnen komen ze niet.
Even een korte (ahum) impressie van onze geweldige vakantie (Schotland kwam eigenlijk van mijn kant maar we gaan er vast nog een keer heen, ik wil sowieso het hoge Noorden nog zien (of is dat de moeite niet??!!) en Jerry werd enthousiast gemaakt voor de Shetland en de Orkneys door iemand op de boot.
Trouwens geen forummers gezien, geen stickers in ieder geval en ook niet gesproken, misschien zijn we elkaar wel gepasseerd, regelmatig Nederlanders gespot.

Gelijk mijn profielfoto even veranderd van foto met dochter in Noorwegen naar Schotland, jullie hoeven niet te raden waar het is haha.

groetjes Francis

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #26 Gepost op: 03 Aug 2009, 22:26 »

Zo te lezen hebben jullie een fijne vakantie gehad.  Aye

Wat gaat z'on vakantie snel voorbij, hé.

Heb je nog een paar foto's die je kan plaatsen. Ben er benieuwd naar.  Aye

Toeter

cis70
Francis
Schotland fan

« Antwoord #27 Gepost op: 03 Aug 2009, 22:32 »

1 foto er alvast tussen gezet, Jerry moet nog veel bewerken, mijn fototoestel leeg ik morgen op de computer dus er zullen er volgen. Ik heb vooral de familiekiekjes en Jerry DE schotlandfoto's (hij is tenslotte de fotograaf in ons midden). |Zou op tijd naar bed na 2 bijna slapeloze nachten in Pitlochry en op de boot (snap nu waarom ze in europa soms zo'n hekel hebben aan vakantievierende jonge engelsen) maar ja dan zit je hier gezellig te bladeren en dan is het zo weer bijna morgen. ga nu even wat slaap inhalen en nog nagenieten van al het moois dat ik weer gezien heb de afgelopen weken. drunken_smilie

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #28 Gepost op: 03 Aug 2009, 22:41 »

Mooie foto.  icon_thumleft Ben benieuwd naar de rest.

Toeter

Weltrusten.  sleepy2

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #29 Gepost op: 05 Aug 2009, 07:55 »

Mooie foto!
fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad.

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: 18 juli de boot op!!!
Ga naar: