Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 12:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland op de motor  |  Topic: midges
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: midges  (gelezen 4503 keer)
cis70
Francis
Schotland fan

« Antwoord #25 Gepost op: 15 Jul 2009, 22:01 »

die dag komen wij terug, dus wij boot af en jullie boot op wsl.?
ook alvast veel plezier.

Danny
Schotland fan

« Antwoord #26 Gepost op: 16 Jul 2009, 01:28 »

Nou Daniel op 3 Augustus ben ik er al 6 dagen en hoop dan in Glenlivet te zitten  Whisky
daarna richting Applecross dus mocht je iemand tegen komen op een Zwarte BMW K75rt met 2 forumstickers op de zijkoffers  Vlag Vlag dan weet je wie het is  Aye
Danny (eigenlijk ook Daniel)  wave bagpiper
danielGS
Schotland fan

« Antwoord #27 Gepost op: 16 Jul 2009, 12:09 »

owkei , ik hou het in de gaten  icon_thumleft wij rijden met een lichtgrijze Fiat- bestelwagen (camper)

Wij nemen de boot Zeebrugge -Hull
Petra
Schotland fan

« Antwoord #28 Gepost op: 16 Jul 2009, 12:22 »

Hallo

Zou me van te voren niet druk maken over de midges.
Ze komen wel of ze komen niet  dontknow

Zal zelf niet zo snel op "midgeforecast "kijken.
Lijkt me juist niet leuk om te weten dat ze ergens komen.
Stel "je verkast de tent, blijken ze daar ook te komen,
alleen was dat niet aangegeven"   sad1

Komen ze dan heb je pech, maar bedenk dat er ergere dingen zijn.
Daarbij niet iedereen heeft er last van als ze er zijn.

Zet zelf als het kan de tent altijd wel wat op de wind en niet tegen de bosjes aan.

cis70,
         Wat Gairloch betreft, weet niet of je dan eigenlijk de camping van/bij Big Sand bedoelt,
         Vorig jaar 3 of 4 nachten gestaan en geen midges.
         Dit jaar 4 nachten gestaan en een enkele verdwaalde midge tegengekomen.
         Maar dit zegt niets,
         Midges kunnen niet kaart lezen en klok kijken.
         Over het algemeen kunnen ze in de vroege ochtend aanwezig zijn
         en kunnen ze verschijnen aan het het einde van de middag tot laat in de avond.
         Maar soms zijn ze ook net zo snel weer weg als dat ze gekomen zijn.

Groetjes Petra  bagpiper
cis70
Francis
Schotland fan

« Antwoord #29 Gepost op: 16 Jul 2009, 15:00 »

Nee Petra, wij staan niet op de camping maar zitten 7 nachten in een huisje in Aultbea waar nog 9 huisjes staan dus mochten ze er zijn (net wat je zegt, is gewoon afwachten) kunnen wij gewoon lekker naar binnen en ze uitlachen en als ze er niet zijn heerlijk met uitzicht op Loch Ewe op ons terrasje zitten met een biertje en een wijntje. We zien het wel, gaan gewoon 2,5 week volop genieten!!! Huis bijna schoon, morgen alle tijd voor de spullen pakken en laatste boodschappies. Zaterdag relaxed beginnen, auto inpakken en gaan!! hello2

T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #30 Gepost op: 16 Jul 2009, 15:09 »

Vergeet de kaasschaaf niet mee te nemen!
als je liefhebber bent van kaas

wave
cis70
Francis
Schotland fan

« Antwoord #31 Gepost op: 16 Jul 2009, 15:22 »

Dank je voor de tip, de kaas ligt al vacuum, de schaaf nog niet  laughing7

Pixie
Schotland fan

« Antwoord #32 Gepost op: 16 Jul 2009, 21:10 »

op 3 augustus vertrekken we voor 3 weken naar  Scotland face  hello2 hello2

Wij ook  hello2 hello2

cis70
Francis
Schotland fan

« Antwoord #33 Gepost op: 03 Aug 2009, 21:09 »

Nou, inmiddels terug van 2 weken Schotland en kan zeggen dat ik me om niks zorgen gemaakt heb. Alleen in Corpach, nabij Fort William enkele midges gezien (later op de avond toen wij binnen zaten wel zwermen voor het raam gezien maar niks binnne). Vriend is 's ochtends vroeg gestoken op zijn oog tijdens het fotograferen dus die had de eerste kennismaking (en geen avon gebruikt). Als we na het eten even naar Loch Linnhe liepen, spoten we ons in met die spray en ik zag ze wel maar ze hielden bij mij afstand terwijl ik in Nederland altijd de pineut ben. Dochter van 4 ook nergens last van gehad. Verbaasde me er wel over dat ze echt heel klein en snel zijn. In Aultbea bij Gairloch hebben we veel wind en mooi weer gehad dus dat zal de reden geweest zijn dat ik ze daar niet gezien heb. icon_thumleft
Wilde ik jullie toch even laten weten. Zag wel dat de mensen in Aultbea in het huisje naast ons een kaars of rol aanstaken 's avonds maar of het preventief was of bij hen de wind anders stond weet ik niet.

Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #34 Gepost op: 05 Aug 2009, 21:33 »

Lang leve Skin so soft!  hello2

We hebben wel wat midges gezien, niet belachelijk veel gelukkig. Ik ben ook wel wat geprikt maar voor mijn doen absoluut niet vaak!! Goed insmeren met Skin so soft, dan vallen ze spontaan dood op je neer. Skin so soft kan je bijna overal wel kopen in drogisten en local shops, alleen moet je niet bij de huidverzorgingsproducten zoeken. Ze zetten het namelijk keurig bij de insectenwerende middelen in het schap  laughing7 Duurde even voor ik het gevonden had dus  Wink

Overigens viel het ons op dat ze niet graag onder de luifel van onze tent kwamen. Een paar waren er wel te vinden, maar de meesten bleven keurig voor de ingang ronddansen. We bleven dus wijselijk zitten op die momenten  Wink

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
Danny
Schotland fan

« Antwoord #35 Gepost op: 06 Aug 2009, 08:45 »

Ik zit nog steeds in Schotland en heb (nog) geen last gehad van midges de afgelopen 8 dagen  Nee!!! laughing8
Nu nog in Applecross morgen naar Tyndrum als het weer inpakken toestaat nu is het mooi zonnig hier.
Danny  wave bagpiper
danielGS
Schotland fan

« Antwoord #36 Gepost op: 21 Aug 2009, 13:18 »

Wij hebben met de camper op Sligachan campsite op Skye gestaan en daar waren die beesten een verschrikking .....tegen s'morgens zagen de witte wasbakken zwart van al de midges die  tegen de TL-lampen (buislampen) die er boven hangen  zich te pletter hadden gevlogen
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #37 Gepost op: 21 Aug 2009, 23:50 »

'n flinke 'sprong' Danny van Applecross naar Tyndrum!
Mooi hè, Applecross. Ook de route van en naar...Hebben jullie ook in  'the walled garden' gegeten? Er was geloof ik live muziek in die periode daar

by the way.. on topic.. bij Applecross hadden we een beetje last van midges, maar gelukkig waaide het daarna wat meer  wave
ilonka
Schotland fan

« Antwoord #38 Gepost op: 22 Aug 2009, 06:27 »

Scotland face Zijn er eind april veel midges,of weinig?Hier zit ik:
1 week omgeving Spean bridge en 1 week Uig Skye.
 Geen tent, is nog wat frissies.
Ilonka
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #39 Gepost op: 22 Aug 2009, 06:30 »

De midges beginnen pas rond de langste dag talrijk te worden.
Eind april moet je ze echt nog gaan zoeken!
SnEm
Schotland fan

« Antwoord #40 Gepost op: 23 Aug 2009, 12:03 »

interessante link....

http://www.midgeforecast.co.uk
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland op de motor  |  Topic: midges
Ga naar: