Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 09 Jul 2009, 14:50 » |
|
Ik zat op een caravanpark nabij Inverness van 26-juni - 4 juli.
De midges waren echt verschrikkelijk! Ben al diverse keren die kant op geweest,maar zo erg heb ik het nog niet mee gemaakt. "Those f.cking bastards"!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoe was/is jullie ervaring?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Jul 2009, 18:06 » |
|
Hallo Kokkie, Laatste dagen van mei en de maand juni op vakantie geweest. Her en der regelmatig wat last van midges gehad maar, 19-06 Ergens aan het einde van de B 849 erg veel midges. 22-06 Camping bij Tobermory erg veel midges. 24-06 Ergens aan het einde van de weg langs Loch Arkaig  Heb hier enigszins een trauma opgelopen  Vond die hoofdnetjes eerst maar raar, maar ik heb er toch ook één gekocht en gedragen ook. Er zijn trouwens ook midges jasjes te verkrijgen. Groetjes Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 09 Jul 2009, 18:11 » |
|
Weet ik!!!!!!!!!!!
Goeie handel voor die gasten!!!!
Kosten klauwen met geld!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 09 Jul 2009, 22:47 » |
|
Hallo Heb het hoofdnet gekocht op de camping van Glenbrittle voor dacht 4.50. Ze hebben daar meer campingspullen te koop; gasflesjes, sokken, hoedjes, mutsen en handschoenen etc. Wat eten en drinken. Zag ze ook in de winkel van de camping van Big Sand. Voor de modebewuste mensen onder ons, ze hebben ze in het zwart en groen  Heb ze elders wel veel duurder gezien. Viel me zoiezo op dat de diverse campingspullen bij deze campings niet zo duur waren, terwijl je zou verwachten van juist wel. Groetjes Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Jul 2009, 09:00 » |
|
Dit was dus een modieuze groene 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
terperlientje
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Jul 2009, 14:58 » |
|
Hihihi ja die midges schijnen erg vervelend te zijn... Gelukkig hoefen ze mij niet ofzo... Maar goed in schotland kopen ze zelf allemaal een product skinn so soft heet het en dat schijnt echt uitstekend te helpen als je jezelf daar mee insprayt!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Jul 2009, 16:32 » |
|
Gek wordt je van die beestjes !!!  Op aanraden van iemand op de camping in Glencoe heb ik " Shoo !! " gekocht, helpt ook erg goed. Mag hier in nl niet verkocht worden, heb ik nagevraagd om zo ook van "onze" muggen af te komen.( Ben nogal allergisch, voor muggensteken) Joke 
|
|
|
|
|
|
"The colours of Scotland leave you young inside" - Hearts of olden glory - Runrig
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 11 Jul 2009, 09:17 » |
|
Hihihi ja die midges schijnen erg vervelend te zijn... Gelukkig hoefen ze mij niet ofzo... Maar goed in schotland kopen ze zelf allemaal een product skinn so soft heet het en dat schijnt echt uitstekend te helpen als je jezelf daar mee insprayt!
Skin so soft,klopt helemaal! Heb ik ook gebruikt! Is in Nederland niet in de winkel te koop! Had de fles op de terugweg naar Nederland tussen mijn bagage op de motor gestopt (dacht,helpt misschien ook wel tegen de muggen in Nederland)maar deze ligt nu ergens langs de weg richting Newcastle. Helaas verloren! Ik kreeg deze tip enige jaren geleden van diverse Schotten toen ik daar voor het eerst was. Het helpt wel tegen de steken,maar de zeer irritante aanwezigheid van die krengen was er niet minder om!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
danielGS
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 12 Jul 2009, 09:06 » |
|
Hebben jullie de mosquito coil al geprobeerd ? Bij ons heeft het toch gewerkt  .....is enkel voor outdoor gebruik 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cis70
Francis
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 12 Jul 2009, 10:14 » |
|
Wat is dat precies dan??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cis70
Francis
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 12 Jul 2009, 10:49 » |
|
eigenlijk nog geen duidelijk antwoord gevonden op de vraag of je er met name 's avonds last van hebt of de hele dag door wel. Iemand in de buurt van Aultbea (of gairloch, ullapool) geweest laatste weken? Zitten ze daar ook veel (kijk wel op de midgeforecast maar live verhalen ook altijd prettig). en in carpoch bij Fort William? Op die 2 plaatsen vertoeven we wat langer vandaar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 12 Jul 2009, 11:02 » |
|
Dat spul ken ik ook ik heb de chinese versie het is een soort wierrook. En de meeste last van/met midges heb je na 17.00 uur.  Als het regent hard waait of de zon warm is schuilen ze in de bosjes.  Als ik zelf kookte op de camping deed ik dat al om 16.30 dan had ik het minste last van ze. Danny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cis70
Francis
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 12 Jul 2009, 11:19 » |
|
dank je wel voor je snelle antwoord, wij zitten in een huisje, stacaravan en hotels dus niet op campings en dat scheelt dan al een hoop. Laat het dan maar hard waaien met een zonnetje haha 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 12 Jul 2009, 12:08 » |
|
Het is heel vreemd maar je komt ze binnen in huizen zelden tegen.  Tenzij je alles open zet natuurlijk  Er kunnen er 50.000 buiten op je raam zitten en toch maar 3 binnen. Danny 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
danielGS
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 12 Jul 2009, 13:45 » |
|
wij zitten in een huisje, stacaravan en hotels dus niet op campings
voor die beesten maakt het geen verschil uit om je lastig te vallen op een camping of op een mooi terrasje bij een huisje  Dit jaar hebben we effectief gezien dat de mosquito coil werkt ....na het aansteken ervan waren na een 5-tal minuutjes die engerds verdwenen en konden we rustig verder genieten van onze whisky 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
terperlientje
Gast
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 12 Jul 2009, 14:16 » |
|
Bij gairloch in de buurt zitten ze wel vaak ja. Maar aan zee bijvoorbeeld ligt het er heel erg aan of het waait. Als het waait heb je helemaal geen last van de midges, maar zodra het windstil is komen ze met velen zoals ze zeggen. Dus ik zou er in de omgeving gaurloch zeker wel rekening mee houden!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 12 Jul 2009, 17:10 » |
|
eigenlijk nog geen duidelijk antwoord gevonden op de vraag of je er met name 's avonds last van hebt of de hele dag door wel. Iemand in de buurt van Aultbea (of gairloch, ullapool) geweest laatste weken? Zitten ze daar ook veel (kijk wel op de midgeforecast maar live verhalen ook altijd prettig). en in carpoch bij Fort William? Op die 2 plaatsen vertoeven we wat langer vandaar.
Ja,ben daar ook geweest! Die krengen komen aan het eind van de middag tot laat in de avond! Soms had ik het idee dat ze zich terugtrokken (waren ze effe weg) om een nieuw aanvalsplan te beramen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
T4
Schotland fan
The power of the Kilt
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 13 Jul 2009, 15:44 » |
|
dank je wel voor je snelle antwoord, wij zitten in een huisje, stacaravan en hotels dus niet op campings en dat scheelt dan al een hoop. Laat het dan maar hard waaien met een zonnetje haha  Ga vooral genieten daar in Schotland en laat je gedachten niet teveel afleiden door die beestjes. Ga de muggenbulten niet krabben als het jeukt. Het is beter om er koud water op te doen! Om je gerust te stellen: In Ierland kan het nog erger zijn  Egbert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Albertus
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 13 Jul 2009, 18:47 » |
|
Ik heb er niet al te veel last van gehad: whiskydampen in combinatie met sigarenrook vinden ze niet lekker. Het is natuurlijk een beetje een grapje want je kunt niet de hele dag drinken en roken. Weet je wat ik pas hinderlijke vond: eerst hoor je 's morgens de om een uur of vijf de vogeltjes op Blair Castle en daarna gingen er een tijd lang een paar kraaien zitten schreeuwen naast je caravan, je hoort of ziet dan geen andere vogel meer. Ik heb ze verjaagd, en toen vlogen ze naar de andere kant van de camping, om naast andere caravans lawaai te gaan maken. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mac
Schotland fan
It's not what you buy, It's what you create.
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 13 Jul 2009, 20:13 » |
|
Midges !!!! wat zijn dat  ?  Gewoon niet aan denken, ben je het beste af.  Alhoewel, bij Strontian zijn we weggegaan door de midges, ze waren daar zéér aggressief. Gehoord van 'n Scot, aan whisky hebben ze 'n hekel, het is dan wel de bedoeling dat je zelf 'n paar flinke glazen drinkt. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 14 Jul 2009, 16:35 » |
|
Ik heb in 2008 ook bijna geen last gehad met midges  en alleen bij camping Resipole farm (bij Strontian) ben ik geweldig te pakken genomen s'morgens bij het inpakken. Het leek wel of 80% v/d midges in Schotland daar een Gathering hadden.  S,avonds had ik geen last (goede bescherming) maar tijdens het inpakken liep ik in een Tshirt en namen ze ff wraak omdat ze me 2 avonden niet te pakken hadden kunnen krijgen.  Danny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
marga
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 15 Jul 2009, 08:22 » |
|
Waar is Mosquito Coil verkrijgbaar? Altijd handig om bij je te hebben want om nou inderdaad de ganse dag te gaan roken..dan kom ik die heuvels helemaal niet meer op!! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Roald
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 15 Jul 2009, 18:46 » |
|
Gut, wat een vervelende ervaringen. Ben zelf net terug van een trip van ruim een week naar noord- en westkust (ook Ullapool trouwens), inclusief wat eilanden, en heb niet één midge gezien. Zal niet liggen aan dat ze mij niet lusten: ik heb m'n reisgenoten er ook niet over gehoord. Geen idee wat het is, maar ben er uiteraard wel blij om ! 
|
|
|
|
|
|
Live and let live
|
|
|
cis70
Francis
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 15 Jul 2009, 19:31 » |
|
wat fijn om dan vlak voor vertrek ook nog zo'n ervaring te lezen!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
danielGS
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 15 Jul 2009, 21:46 » |
|
Waar is Mosquito Coil verkrijgbaar?
Ik heb ze gekocht in een kleine buurtwinkel in Schotland (was er in mei met de motor)maar naar ik mij herrinner lagen ze ook in enkele outdoor-winkels . op 3 augustus vertrekken we voor 3 weken naar 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|