Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 Feb 2012, 04:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een caravan / motorhome  |  Topic: Met de caravan naar Durness
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Met de caravan naar Durness  (gelezen 2027 keer)
loutje
Schotland fan

« Gepost op: 22 Jun 2009, 16:55 »

Is er wel eens iemand met de caravan naar Durness geweest?
Ik ben dit van plan over 3 weken.
Is het te doen met die single roads?
Of wordt het sterk afgeraden?
Ik ben een ervaren caravan rijder.
Joke
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Jun 2009, 17:12 »

Ja, een paar jaar geleden ! Is heel goed te doen ! hello2

Vaak is het zo, dat als men je ziet aankomen dat ze al van verre seinen, dat je kun doorrijden, of ze gaan voor jou terug.  Aye

Het is ons 100 % meegevallen.

Veel plezier alvast en geniet ervan

Joke wave

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Ina
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Jun 2009, 18:41 »

Wij hebben ook 3 jaar met de caravan verschillende single tracks gereden, geen enkel probleem.
Zijn 1 x op weg geweest naar Durness maar toen niet verder gekomen dan Handa Island gewoon omdat we het daar zo mooi vonden.

Yours Aye for Scotland
johan
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Jun 2009, 14:47 »

Wij zijn afgelopen weekend net terug gekomen uit schotland met de caravan. We zijn helemaal
rond geweest en zijn dus ook in Durness op de camping geweest. We hebben de hele reis geen enkel probleem gehad met de single track roads. Schotten zijn heel anders dan nederlanders en geven je alle ruimte en gelegenheid om elkaar te passeren. 
Joke
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Jun 2009, 15:56 »

Schotten zijn heel anders dan nederlanders en geven je alle ruimte en gelegenheid om elkaar te passeren. 
quote]

HELEMAAL MEE EENS  !!!!

Het is een verademing om in Schotland met een auto en caravan te rijden (Ierland trouwens ook)

Joke

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Jun 2009, 16:27 »

Opmerking:

Wij Nederlanders hebben een slechte reputatie met caravans in the UK!
Oorzaak: te langzaam rijden, zodat er een hele file achter ontstaat.

TIP:

Kijk regelmatig in de spiegel en pak een uitvalsplekje om het verkeer erlangs te laten.
Men zal je dankbaar zijn.

(We hebben eens een groep Nederlandse caravanners (+/- 20 stuks) meegemaakt met een kilometer file erachter.
Strak achter elkaar in een rustig tempo, zodat je elkaar niet uit het oog verliest!)

Veel plezier daar in het hoge noorden!

Egbert
loutje
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Jun 2009, 20:30 »

Bedankt voor de reacties!
We hebben er zin in.
Joke
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 24 Jun 2009, 08:49 »

TIP:

Kijk regelmatig in de spiegel en pak een uitvalsplekje om het verkeer erlangs te laten.
Men zal je dankbaar zijn.

Absoluut, een zwaai,knipperlichtje of toetertje krijg je dan zeker !!    hello2    want vergeet niet.....jij hebt vakantie, maar zij niet en willen graag naar huis (of iets anders)

" (We hebben eens een groep Nederlandse caravanners (+/- 20 stuks) meegemaakt met een kilometer file erachter.
Strak achter elkaar in een rustig tempo, zodat je elkaar niet uit het oog verliest!) "

Ja, vreselijk, he !!!   protest protest (wat een ergenis)

Nogmaals, geniet ervan en heel veel plezier !!

Joke  wave

Albertus
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 29 Jun 2009, 12:24 »

Ook ik heb diverse single tracks met carvan gereden: men is inderdaad zeer tolerant en het is heel goed te doen. De meeste single tracks zijn geschikt voor caravans.
Zoals een aantal medeforummers al schreven, is het wijs van tijd tot tijd achteropkomend verkeer voorbij te laten. Als ik goed zicht heb verminder ik snelheid en zet mijn linker knipperlicht aan en ga heel erg links rijden: me haalt je dan in en is je zeer dankbaar.
Een ander maar laten wachten en denken dat je alleen op de wereld bent, daar heb ik zelf ook een hekel aan.
De schotten zijn erg vriendelijk en tolerant, en niet alleen in het verkeer.
Prettige vakantie!
Groeten,
Bert

mercator
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 29 Jun 2009, 21:52 »

Het reizen op de single tracks gaf voor ons jaren gelden geen enkel probleem. We waren toen met een 30 jaar oude camper, saviem bus, die breed hoog, log en een 3000kg woog. En inderdaad de uitwijkplaatsen zijn een genot. Van verre is duidelijk wie het eerst stopt. Ook de file, of een enkele auto, achter ons lieten we regelmatig voorgaan. Een zwaaitje als dank. Ik heb eigenlijk heimwee gehad toen we terug waren in Nederland, naar de sociale manier van medeweggebruiker zijn zoals dat in Schotland gebruikelijk is. In Engeland was dat echt minder. Volgens Schotse familie zijn de engelse rijders ook minder sociaal dan de schotten. Maar ja, zij is schots Wink
Dit jaar gaan we met de caravan, en ik zie daar ook helemaal niet tegenop.
Zoals Albertus al aangaf, veel met je knipperlicht werken en even een signaaltje geven. Volgens de Schotse tante is dit meer gebruikelijk dan het nederlandse "even knipperen met de koplampen".
Zij vatte dat knipperen met de koplampen op als; "aan de kant wij willen doorrijden".
Johan
loutje
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 08 Aug 2009, 20:48 »

We zijn inmiddels terug en al jullie tips kloppen.
We zijn vanaf Thurso via Durness, waar we overnachten naar Ullapool gereden met de caravan.
Een prachtige route en inderdaad heel goed te doen als je je maar aanpast.
Nog bedankt voor jullie tips! bagpiper
Petra
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 09 Aug 2009, 07:49 »

Hallo

Dat van de knipperlichten is nieuw voor mij.
Heb het eigenlijk nog nooit gezien.
Lijkt me vaak ook moeilijker te zien.
Ook bestuurders in auto's met een schotsnr.plaat heb ik wel hun koplampen zien gebruiken.
(zouden enkele huurauto's bij kunnen zijn natuurlijk)
Als de auto duidelijk naar de kant gaat of al staat, dan vat ik dat niet op als ,
"aan de kant wij willen doorrijden"

Dat je regelmatig in je spiegels kijkt lijkt mij trouwens niet meer dan logisch.

In met name de Highlands zie je niet voor niets regelmatig een bord met de tekst:
"ALLOW OVERTAKING" met een duidelijke tekening erbij, van hoe ze het bedoelen.

Groetjes Petra
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een caravan / motorhome  |  Topic: Met de caravan naar Durness
Ga naar: