Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 11:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Naar Schotland met een huisdier  |  Topic: problemen omtrent datum chip
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: problemen omtrent datum chip  (gelezen 1612 keer)
Astor
Schotland fan

« Gepost op: 19 Jun 2009, 14:05 »

Dag leden,

Wat heerlijk dat dit forum er is. Wij zijn net terug uit Schotland, voor het eerst en gelijk met de hond. Astor een ruwharige duitse staande. Genoten hebben wij alledrie van dit geweldige land wat ook zeer hondvriendelijk is. Dat vind je hier niet meer. Wij hebben maar een minpunt ondervonden en dat was bij vertrek vanuit Ijmuiden met de DFDS. Ondanks vooraf bij het kantoor in Ijmuiden zelf alle mogelijke informatie te hebben ingewonnen, werd onze  hond op de dag van vertrek bijna geweigerd omdat de datum van chipinbreng niet bekend was. (Wij werden boveniden onvriendelijk geholpen bij het inchekken.) Met zeer veel moeite, navraag bij dierenarts, de databank en het dierenasiel (wij zijn Astor zijn derde eigenaar) kwam de datum echt niet naar boven en ging DFDS met Engeland bellen of wij met hond welkom waren. Waarom de datum zo belangrijk is, weet ik niet. Het bloedonderzoek van Astor was in dec. 2006 gedaan en hier werd het chipnummer vermeldt. Toch was dit niet voldoende!!! Uiteindelijk zijn wij gisteren naar de dierenarts geweest en deze heeft maar een verzonnen datum in het paspoort gezet. De volgende keer gebeurt ons dit niet meer. Houdt hier rekening mee, want veelal is er geen datum bekend!!
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Jun 2009, 15:53 »

Super bedankt voor de tip!!! 'k ga er meteen achteraan! Kan me voorstellen dat het voor jullie enorm vervelend was om daar zo te staan in IJmuiden.

Maar eh.. hoe was de rest van de vakantie?  Wink
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Jun 2009, 16:12 »

mm, telefoondame bij de informatie wist er niks van, maar dat wil niks zeggen. Ze was ook niet zo klantgericht moet ik zeggen.  Undecided
Astor
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Jun 2009, 15:26 »

Voor het overige was de vakantie echt super! Schotland heeft ons hart gestolen, ze zijn erg hondvriendelijk en dat is zeer verfrissend. Wel zie je overal de bekende hondebordjes. Zelf ruimen wij de behoefte van de hond (bijna) altijd op, maar.......de Schotten kunnen er zelf wat van als je kijkt wat er na een barbeque in de natuur blijft liggen. Echt van alles kom je tegen, flessen, blikjes, papier etc. wordt gewoon in de natuur gedumpt en dat is jammer.
Verder zijn het echte heren en dames in het verkeer. Erg attent als je wat aarzelend op de roundabout je weg zoekt. Nee, echt een heerlijk land om te vertoeven!
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Jun 2009, 17:07 »

Nog een tipje. Bij de controle in Calais bij de tunnel, bleek dat de dierenarts de datum van de wormenkuur niet duidelijk had ingevuld, de 4 van april, leek meer een 1. De dame achter de balie vergeleek het even met de datum bij de tekenbehandeling (zelfde datum maar dan een beter leesbare 4), gaf me het boekje en een pen en vroeg toen of ik de 4 even wat duidelijker wilde maken. Zelf mocht ze dat kennelijk niet doen.

De volgende keer controleer ik dat dus ook extra.

goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Jun 2009, 19:41 »

Dag leden,

Wat heerlijk dat dit forum er is. Wij zijn net terug uit Schotland, voor het eerst en gelijk met de hond. Astor een ruwharige duitse staande. Genoten hebben wij alledrie van dit geweldige land wat ook zeer hondvriendelijk is. Dat vind je hier niet meer. Wij hebben maar een minpunt ondervonden en dat was bij vertrek vanuit Ijmuiden met de DFDS. Ondanks vooraf bij het kantoor in Ijmuiden zelf alle mogelijke informatie te hebben ingewonnen, werd onze  hond op de dag van vertrek bijna geweigerd omdat de datum van chipinbreng niet bekend was. (Wij werden boveniden onvriendelijk geholpen bij het inchekken.) Met zeer veel moeite, navraag bij dierenarts, de databank en het dierenasiel (wij zijn Astor zijn derde eigenaar) kwam de datum echt niet naar boven en ging DFDS met Engeland bellen of wij met hond welkom waren. Waarom de datum zo belangrijk is, weet ik niet. Het bloedonderzoek van Astor was in dec. 2006 gedaan en hier werd het chipnummer vermeldt. Toch was dit niet voldoende!!! Uiteindelijk zijn wij gisteren naar de dierenarts geweest en deze heeft maar een verzonnen datum in het paspoort gezet. De volgende keer gebeurt ons dit niet meer. Houdt hier rekening mee, want veelal is er geen datum bekend!!

Het chipnr.  wordt altijd door de da in het blauwe boekje bijgeschreven. Dat moet gebeuren voor de rabiësenting.  Als ook de datum van rabiës, bloedafname, en de titeruitslag. Dit alles staat goed te lezen op diverse site over het meenemen van huisdieren naar Engeland. Dit had je dus kunnen voorkomen, en je da had dit moeten weten.  Aye Aye  Het is gewoon een kwestie van blijven controleren. Jij hebt nog geluk gehad. Wij moesten 2 jaar geleden een nacht overblijven omdat we de honden niet hadden aangemeld, bij andere maatschappijen kon dat gewoon op de vertrekdatum. We mochten niet varen. Ze zijn meestal niet erg flexcibel bij DFDS.
Margolia
Astor
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Jun 2009, 09:28 »

Het ging niet om het chipnummer maar om de datum van  inbreng  laughing7 :laughing7:van de chip. Deze was en is niet bekend bij de DA, dus het probleem was niet via dit kanaal op te lossen. Op het formulier van het bloedonderzoek staat daadwerkelijk vermeldt dat de datum "not known" is. Probleem blijft dus bestaan.
goud
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 21 Jun 2009, 14:30 »

Het ging niet om het chipnummer maar om de datum van  inbreng  laughing7 :laughing7:van de chip. Deze was en is niet bekend bij de DA, dus het probleem was niet via dit kanaal op te lossen. Op het formulier van het bloedonderzoek staat daadwerkelijk vermeldt dat de datum "not known" is. Probleem blijft dus bestaan.

Dan ben ik bang dat het opnieuw chippen, rabiës en titer bepaling gaat worden.  crybaby2 Je zou ook gewoon een nieuw boekje kunnen nemen, en gewoon de gegevens invullen. Moet je wel een meewerkende da hebben.  icon_scratch Naar het papier vraagt nooit meer iemand.  dontknow

Margolia
Astor
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 22 Jun 2009, 16:21 »

Klopt, maar gelukkig zijn we wel doorgelaten. Voor volgend jaar wordt het waarschijnlijk weer zweten en daarom wil ik het nu helemaal uitzoeken via de ambassade. Waarom is de inbreng datum zo belangrijk als je kunt bewijzen dat het bloedonderzoek onder het chipnummer is verricht wat bij de hond is ingebracht? Dierenarts heeft het chipnummer ook tbv bloedonderzoek genoteerd.
Bij de DA weet men alleen dat de chip in 2004 is geleverd en ook dit wilde men niet schriftelijk bevestigen! Nou,ja voor dit jaar eind goed al goed zullen we maar zeggen.
goud
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 22 Jun 2009, 16:33 »

Klopt, maar gelukkig zijn we wel doorgelaten. Voor volgend jaar wordt het waarschijnlijk weer zweten en daarom wil ik het nu helemaal uitzoeken via de ambassade. Waarom is de inbreng datum zo belangrijk als je kunt bewijzen dat het bloedonderzoek onder het chipnummer is verricht wat bij de hond is ingebracht? Dierenarts heeft het chipnummer ook tbv bloedonderzoek genoteerd.
Bij de DA weet men alleen dat de chip in 2004 is geleverd en ook dit wilde men niet schriftelijk bevestigen! Nou,ja voor dit jaar eind goed al goed zullen we maar zeggen.

De rabiës en bloedtest mag pas ná het inbrengen van de gedateerde chip worden gedaan. Dus als de datum van het inbrengen van de chip niet bekend is, geldt de rabiës enting ook niet. Zó staat het op de site van Defra. De ambassade zal je naar Defra doorverwijzen. Ik geef je dan ook weinig kans. Laat het tzt wel even weten want ik ben daar wel nieuwsgierig naar. Ik zal wel even de sites daarover opzoeken.
Margolia

http://www.defra.gov.uk/animalh/quarantine/pets/procedures/support-info/routes_europe.htm

http://www.dogsincluded.nl/invoer/gb.htm
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Naar Schotland met een huisdier  |  Topic: problemen omtrent datum chip
Ga naar: