Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
09 Feb 2012, 03:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Lonis gaat de West Highland Way lopen!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Lonis gaat de West Highland Way lopen!  (gelezen 2167 keer)
lonis
Gast
« Gepost op: 11 Jun 2009, 18:53 »

We proberen ons zo goed mogelijk voor te bereiden op ons avontuur in Schotland en daarbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken!

We willen met max. 16 kilo op de rug in 10 tot 14 dagen de 152 kilometer tussen Glascow en fort William gaan afleggen.

Het volgende willen we meenemen:

-een goede rugtas (ongeveer 60 ltr)
-wandelstokken
-trekkerstent 800 gram (vaude)
-donzen slaapzakken (t/m 0 graden), die hier in Nl altijd te warm zijn.  tongue3
-thermarest slaapmatten (Ultralight natuurlijk) + hoesjes om stoel van te maken
-Kussentje
-twee afritsbroeken
-3 paar sokken
-3 t-shirts
-3 onderbroeken laughing7
-regenbroek
-Regen en winddichte jas
-fleece vest
-2 snel drogende handdoekjes p.p.
-Pet
-voor 8 dagen eten (droogvoer ongeveer 2 kilo)
-3lt water p.p.
-magnesiumstick en lucifers
-kookpit op benzine
-waterzuiveringskoker van MRS
-solio voor het opladen van Ipod en fotocamera c.q. telefoon
-EHBO kitje met blarenpleisters
-map met:1 pan, 2 mokken, bestek, 1 theedoek, 20 ml afwasmiddel, schuurspons, afwasborsteltje.
-waslijn + 10 knijpers
-poncho's (ook te gebruiken als grondzeil of luifel)
-vliegtuigtas die als regenhoes te gebruiken is
-tandeborstels, borstel en haarelastiekjes
-Deet voor tegen de midges (als dit niet helpt schaffen we A skin so soft aan icon_thumleft)
-multitool
-zaklampje
-radiootje

Ik geloof dat ik nu alles genoemd heb... O ja, we dragen goede gortex wandelschoenen van Lowa (B/C-categorie).

Wat kunnen we beter thuis laten en wat zijn we vergeten? Wie heeft nog goede tips? We horen het graag!

P.s. Je kunt ons trouwens volgen op: www.lonis.web-log.nl
Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Jun 2009, 19:04 »

Tja.. om gewicht te besparen zou je kunnen overwegen onderweg eten te kopen. Volgens mij kom je door genoeg dorpjes en langs genoeg pubs. Een brandertje en een pannetje voor iets warms onderweg zou ik wel doen!
Die vliegtuigtas, wat is dat precies? Is dat voor om je rugzak?
Vraag me af of het waterzuiveringsding echt nodig is, je neemt 3 liter mee, komt door dorpjes waar je kan bijvullen en verder kan je het water uit de beekjes vermoedelijk goed gebruiken nadat je het gekookt heb. Het is toch weer een gewicht er bij..
Verder kan ik er niet zo veel van zeggen.  Kan zo snel even niets bedenken wat je vergeet.. (neem aan dat de ehbo-kit ook een thermodeken en tekenpen en zo bevat)
Ohja, qua zaklamp raad ik een hoofdlampje aan! Super handig, altijd je handen vrij!

Vrienden van me hebben de WHW gelopen van B&B naar hotel e.d. Misschien is hun verslag een leuke inspiratie om te bekijken: http://www.tacoenesther.nl/Vakanties/2008WHW/WHW_hoofdpagina.aspx Ze hebben het dus wel iets comfortabeler aangepakt maar toch  Wink

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
lonis
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Jun 2009, 19:48 »

Tja.. om gewicht te besparen zou je kunnen overwegen onderweg eten te kopen. Volgens mij kom je door genoeg dorpjes en langs genoeg pubs. Een brandertje en een pannetje voor iets warms onderweg zou ik wel doen!
Die vliegtuigtas, wat is dat precies? Is dat voor om je rugzak?
Vraag me af of het waterzuiveringsding echt nodig is, je neemt 3 liter mee, komt door dorpjes waar je kan bijvullen en verder kan je het water uit de beekjes vermoedelijk goed gebruiken nadat je het gekookt heb. Het is toch weer een gewicht er bij..
Verder kan ik er niet zo veel van zeggen.  Kan zo snel even niets bedenken wat je vergeet.. (neem aan dat de ehbo-kit ook een thermodeken en tekenpen en zo bevat)
Ohja, qua zaklamp raad ik een hoofdlampje aan! Super handig, altijd je handen vrij!

Vrienden van me hebben de WHW gelopen van B&B naar hotel e.d. Misschien is hun verslag een leuke inspiratie om te bekijken: http://www.tacoenesther.nl/Vakanties/2008WHW/WHW_hoofdpagina.aspx Ze hebben het dus wel iets comfortabeler aangepakt maar toch  Wink

Bedankt voor je snelle ractie! Ik ga zeker ff op de site van je vrienden kijken. Aan een thermodeken had ik nog niet aangedacht. Bedankt!

Groetjes,

de Lonisjes

P.s. Die tas is om je rugtas te beschermen, wanneer je hem bij het inchecken op de transportband zet. De klep van deze tas kun je naar binnen vouwen en zo ontstaat een regenhoes voor je rugtas wanneer je wandelt. Erg handig vonden wij!
Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Jun 2009, 20:38 »

Muts/pet?
Handdoeken?

Kussentje   Cheesy. Daar heb je toch je fleece voor!

Waslijn en knijpers  Shocked. Er bestaat een super handig licht gewicht waslijntje. Een soort inelkaar gedraait elastiek waar je de was tussen klemt.

Voor de t-shirts en onderbroeken zou ik geen katoenen nemen maar technisch sport spul van Helly Hansen, the North Face e.d.. Licht, klein inpakken en snel droog. En gaat niet zo snel stinken  Aye.  Eventueel een setje met lange mouwen, pijpen om in te slapen.

Success!
Ellen

Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 11 Jun 2009, 20:46 »

Ohja! Handdoek! Tip: MSR Packtowel (verkrijgbaar bij Beversport)

Lichtgewicht en droogt mega goed!

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
lonis
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 11 Jun 2009, 20:56 »

Muts/pet?
Handdoeken?

Kussentje   Cheesy. Daar heb je toch je fleece voor!

Waslijn en knijpers  Shocked. Er bestaat een super handig licht gewicht waslijntje. Een soort inelkaar gedraait elastiek waar je de was tussen klemt.

Voor de t-shirts en onderbroeken zou ik geen katoenen nemen maar technisch sport spul van Helly Hansen, the North Face e.d.. Licht, klein inpakken en snel droog. En gaat niet zo snel stinken  Aye.  Eventueel een setje met lange mouwen, pijpen om in te slapen.

Success!
Ellen

Dat waslijntje is een goede tip!  icon_thumleft Bedankt! 'k Ga even bij Bever kijken... Pet/ handdoekjes had ik inderdaad vergeten te noteren, voeg ze alsnog even toe. Onze ervaring met fleece vest als kussen, is dat je er een stijve nek van krijgt en dat wandelt niet prettig... Het gaat hier wel om een inflate kussentje van 250 gram. Dat geeft net wat meer steun aan het hoofd Cheesy.

Groetjes,

de Lonisjes
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #6 Gepost op: 13 Jun 2009, 21:16 »

Sonnie had in een voorgaand bericht een goeie tip over een hoofdlampje. Wij zagen vanmiddag een batterijloze! Ideaal om het zelf op te winden, geen gedoe met batterijen. Kost rond de 15 euro. Elders op de site heb ik de site staan ('k zal m ff zoeken zometeen). Anders wil ik 'm komende week eventueel wel in Dr88 voor jullie kopen als je interesse hebt. Let me know!

groetjes, Bernice
Thom
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 14 Jun 2009, 12:55 »

Hallo  Lonis,

Ik wil je adviseren om navigatie spullen mee te nemen, zoals kaart en kompas. Ga er wel vanuit dat je weet hoe die te gebruiken. Waslijn en knijpers zou ik niet meenemen. Eten en drinken is onderweg voldoende te koop in de dorpjes en de divese pubs. Scheelt weer gewicht.  Je tent van Vaude is wel een heel lichte, kan die goed tegen wind?? Veel wandelplezier, het is een mooie tocht.

Thom
mary
Schotland fan

Mary Street...bestaat echt

« Antwoord #8 Gepost op: 15 Jun 2009, 20:48 »

Hoi Lonis,
zelf stapte ik de whw begin mei en de inhoud van m'n rugzak zag er ongeveer hetzelfde uit,ook 16 kg.
Zoals Sonnie al zei kun je gewicht sparen in je eten,je kan regelmatig iets gaan eten of eten bijkopen,ook water moet je niet teveel meezeulen,ook overal te vinden.Ik weet niet welke ervaring je hebt  en hoe oud je bent maar 16 kg. op je rug meezeulen moet je niet onderschatten.Zelf heb ik na 2 dagen m'n rugzak met travellite meegegeven.Ik had de eerste dag el 2 gigantische blaren en draag Lowa Tibet.
Wat navigatie betreft;zelf had ik enkel een simpele kaart bij en heb die bijna niet nodig gehad,je kan bijna niet verkeerd lopen...
Succes en als je nog vragen hebt laat maar komen,ik zou willen dat ik meekon icon_thumleft
Thom
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 16 Jun 2009, 10:12 »

Hallo Mary,

Ja, de WHW is zeer goed aangegeven maar navigatie spulletjes bij je hebben is basis uitrusting in de natuur. Temeer daar je van te voren niet altijd weet wat het weer doet en als je geen hand voor ogen kan zien i.v.m. mist of i.d. dan is kaart en kompas wel handig, zeker in de afgelegen gebieden tijdens de WHW.

Veel wandelplezier.
Loek037
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 31 Jul 2009, 13:05 »

Hallo Mary,

Ja, de WHW is zeer goed aangegeven maar navigatie spulletjes bij je hebben is basis uitrusting in de natuur. Temeer daar je van te voren niet altijd weet wat het weer doet en als je geen hand voor ogen kan zien i.v.m. mist of i.d. dan is kaart en kompas wel handig, zeker in de afgelegen gebieden tijdens de WHW.

Veel wandelplezier.
Gewoon het spoor van weggeworpen papier en flesjes volgen. Geen enkel probleem. Geen hand voor ogen zien, komt op de whw niet voor.

Groet
Loek
Loek037
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 31 Jul 2009, 13:08 »

We proberen ons zo goed mogelijk voor te bereiden op ons avontuur in Schotland en daarbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken!

We willen met max. 16 kilo op de rug in 10 tot 14 dagen de 152 kilometer tussen Glascow en fort William gaan afleggen.

Het volgende willen we meenemen:

[knip]

P.s. Je kunt ons trouwens volgen op: www.lonis.web-log.nl

En? Hoe was het?

Groet
Loek
Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 08 Aug 2009, 12:57 »

Gewoon het spoor van weggeworpen papier en flesjes volgen. Geen enkel probleem. Geen hand voor ogen zien, komt op de whw niet voor.

Groet
Loek

zoveel troep ben ik 3 jaar geleden niet tegengekomen tijdens de WHW wandeling.

mvg,
Rik
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Lonis gaat de West Highland Way lopen!
Ga naar: