Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 11:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  De geschiedenis van Schotland  |  Topic: Koning van Schotland opgepakt
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Koning van Schotland opgepakt  (gelezen 1936 keer)
Teije
Administrator
*

« Gepost op: 27 Mrt 2006, 17:08 »

Toevallig kwam ik op http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GOCPFEVU dit artikel tegen van 13 maart:

Een Belgische fantast is afgelopen weekend in Groot-Brittanni? opgepakt wegens schriftvervalsing. Sinds juni 2004 liep Michel Lafosse (48), een kruidenierszoon uit Watermaal-Bosvoorde, er rond met een vals paspoort waarop staat dat hij Michael James Alexander Stuart van Albany is en 'Koning van Schotland'.

Heerlijk zo'n fantasie...
Mikey
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Mrt 2006, 07:43 »

Het artikel gaat inderdaad over Prince Michael of Albany. Voorlopig zou ik alles nog met een korreltje zout nemen... opgepakt is trouwens een groot woord, hij zou ondervraagd geweest zijn maar niet vastgehouden. Het is een zeer moeilijke kwestie en vele aanhangers van Michael geloven nog steeds in zijn onschuld tot het tegendeel defenitief bewezen is. Trouwens, als men al keiharde bewijzen zouden hebben dan zou hij al lang opgesloten zijn voor fraude.

Op Siol nan Gaidheal (het Schotse forum waarover ik het al eerder had) zitten voorstanders en tegenstanders. Een trouwe aanhanger, die werkt voor HRH, zegt steeds "time will tell" en veel meer wil hij er niet over kwijt op dit moment in belang van het onderzoek.

Ook zijn er mensen die het zelfs niet zo erg zouden vinden indien hij gelogen heeft om zijn herkomst. Hij heeft trouwens al meer gedaan voor Schotland dan sommige Schotten ooit zouden doen voor hun land, ook al hebben ze de capaciteiten. Prince Michael heeft al lang bewezen wat hij waard is voor schotland, en als de dag komt dat Schotland onafhankelijk zou zijn, dan had hij een grote kans om misschien koning te worden. Met deze affaire zal dat natuurlijk moeilijk worden.

Tja, zelf kan ik hierover moeilijk een eigen mening over geven. Soms denk ik, zoals vele anderen, dat enkele hoge pieten in England (en zelfs in Schotland) het benauwd krijgen en vrezen voor concurrentie voor het Windsor koningshuis. Het zou dus ook kunnen gaan om een samenzwering om Prince Michael voor schut te zetten. Misschien zullen we nooit de waarheid weten...

Het artikel uit Het Nieuwsblad is ??n van de weinige hier in Belgi? betreffende deze zaak, wat ik eigenlijk wel vreemd vind. Dit is een ernstige zaak en nogal belangrijk voor Schotland. Toch trekt dit bijna de aandacht niet van het buitenland... komt dit ook door de "unionists"? Heel vreemd.

Met vriendelijke groeten,

Mikey

"Freedom is best, I tell thee true, of all things to be won. Then never live within the bond of slavery, my son." - William Wallace -
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Mrt 2006, 11:34 »

Via http://www.royalhouseofstewart.org.uk kan je de hele bloedlijn van de troonpretendent lezen.Als je diep de historie induikt zit er ergens toch een link.Maar of dat deze man is....
Mikey
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Mrt 2006, 12:29 »

Gerda,

deze website gaat inderdaad over Prince Michael. Deze site is dan ook gemaakt door zijn medewerkerds. Volgens zijn tegengangers zit de site vol leugens en bedrog...
ik denk dat het moeilijk te achterhalen zal zijn.

Mikey

"Freedom is best, I tell thee true, of all things to be won. Then never live within the bond of slavery, my son." - William Wallace -
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  De geschiedenis van Schotland  |  Topic: Koning van Schotland opgepakt
Ga naar: