Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 11:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: ballachulish
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: ballachulish  (gelezen 2016 keer)
ilonka
Schotland fan

« Gepost op: 11 Jun 2009, 18:15 »

Scotland face Ik las over:  Eilean Munde, the burial isle in Loch Leven t.o Ballachulish, waar Stewarts,MacDonalds en Camerons begraven liggen. Er zijn nog wat resten van een kapel.Weet iemand hier iets van en Kun je er ook naartoe?Ik zag wat plaatjes en vond het zeer interressant.
Ilonka
ilonka
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Jun 2009, 07:37 »

Scotland face Heb intussen een e-mail gestuurd naar Ballachulish Tourist Centre:Antwoord: Huh
Het eiland is privé terrein, Geen verbinding ernaartoe,maar waarom huurt u niet een bootje?
Tja icon_scratch
Ilonka
Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 13 Jun 2009, 09:32 »

Zou dat dan wel mogen??  Verward

Ik zat even op Google maps te kijken (wij gaan ook daar heen ongeveer) en dan kan je het eilandje mooi bekijken met de sattelietbeelden. Je ziet idd resten van een soort gebouwtje en paadjes en zo.  Smiley

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
ilonka
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 13 Jun 2009, 10:14 »

Scotland face Tja ,daarom vond ik dit ook zo'n vreemd antwoord ,van iemand van een tourist office! Verward
Op Am Baile staan ook wat foto's met info en Wikipedia heeft ook aanvullende info, maar ik wilde ernaartoe! Ach,dan het eiland maar vanaf de oever bekijken met een verrekijker crybaby2
Ilonka
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #4 Gepost op: 13 Jun 2009, 11:19 »

Dit is wel een erg mooie foto van Eilean Munde:

ilonka
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 13 Jun 2009, 12:58 »

Scotland face Woooooooooooowww, waar heb je die vandaan?
 tongue3
Ilonka
MJ
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 13 Jun 2009, 15:10 »

Dat het prive terrein is betekent toch niet automatisch dat je er niet mag komen? Bel/mail anders met de boot verhuur in Ballachulish.  Misschien kunnen zij je meer vertellen.

Ik vond ook nog wat 'archaeological notes' over St.Mund's chapel.
ilonka
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 13 Jun 2009, 16:03 »

Scotland face Dank je MJ Wink
Ja ,die Canmore site gebruik ik vaak ,om iets op te zoeken.
Ik heb de Cameron clan een mail gestuurd, voor info, straks de MacDonalds en Stewarts ook nog  , icon_smile   Gewoon beleefd vragen,ze vinden het al te gek ,dat iemand uit The Netherlands iets wil weten. ,Ik heb wel zeilbootjes vlak bij gezien, dus eh nog even jouw ideetje doen,,gewoon dat watersport centrum vragen.Ik ga er altijd vanuit: "NEE heb ik, Ja kan ik krijgen!
Ilonka
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #8 Gepost op: 14 Jun 2009, 14:32 »

Ilonka,

Heb je Eilean Fhinain ook op je lijstje staan ??  Dit is een burial island in Loch Shiel.
Ook heel interessant.  Aye

En hier kun je een verhaal lezen over een mevrouw, die er graag naar toe zou gaan, maar er ging geen boot !!

ilonka
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 15 Jun 2009, 07:30 »

Scotland face Het Watersportcentrum reageerde op mijn vraag of het eiland, ondanks dat het privé terrein was, toegankelijk was en ook of de politie in mijn nek hijgde als ik een voet aan land zette?
"No problem,we can either take you out in our dory, or you can hire one of our little boats and go by yourself" Beetje vrijblijvend antwoord,maar
 het  opent perspectieven!Ook voor anderen! tongue3

Skiep bedankt! Dat is ook een mooi eiland enne eeeerg interressant!Moet ik eerst een local zoeken ,die me over wil zetten! Aye
Leuke site trouwens( Duits ,?)Mooie foto's
Ilonka
Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 15 Jun 2009, 18:23 »

Hmm.. *schrijft bezoek aan eiland bij vakantieplannen*  Hypocriet  Wink

It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #11 Gepost op: 31 Jul 2009, 08:24 »

Ook hier maar even poolshoogte genomen ....
Het 'haventje' van Ballachulish met de brug op de achtergrond.

Hier liggen een bootje met buitenboordmotor en een waterfiets voor je klaar !!   icon_salut

Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 05 Aug 2009, 22:32 »

Volgens mij heb ik er vorige week iemand op zien lopen! Je kunt er idd gemakkelijk komen in boot of kano, maar er is niet echt een aanmeerplaats voor zover je dat vanaf de oever kan zien. Maar met een kano/kajak moet het zeker lukken ja  Wink

McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #13 Gepost op: 06 Aug 2009, 20:19 »

we hebben een paar dagen geleden naar staan kijken. We vinden zoiezo Schotse begraafplaatsen 'mooi' (voor zover je dat mooi kunt noemen, zeker niet de manier waarop die clanleden aan hun einde zijn gekomen), maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel..
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: ballachulish
Ga naar: