hguns
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 06 Jun 2009, 15:30 » |
|
Zopas terug van een weekje Schotland met de motor. Alle dagen schitterend weer (20-25°C) en geen spatje regen. Onze route was in totaal 3.300 km en op verzoek is de Gps-route verkrijgbaar. Dag 1 Ronse - Ijmuiden Dag 2 Newcastle - Edinburgh - Fife - Queens View - Blair Atholl Dag 3 Blair Atholl - Balmoral - The Glenlivet - Cairngorm - Loch Laggan - Glen Moriston - Loch Ness - Glen Affric - Beauly Dag 4 Beauly - Altanara - Durness - Ullapool - Badachio Dag 5 Badachio - Loch Maree - Applecross - Elgol (Sky) - Portree Dag 6 Portree - Armadale - Mallaig - Fort William - Ben Nevis - Loch Leven - Glen Coe - Glen Elive - Clachan - Balloch Dag 7 Balloch - Loch Lomond - The Trossachs - Newcastle Dag 8 Ijmuiden - Ronse Foto's via deze link : http://users.telenet.be/stopasbestinlouise/schotland/een YouTube fotofilmpje op http://www.youtube.com/watch?v=1mD6TxJl_6kDit zijn alvast de vreemdste foto's ... dachten even dat de Guiness van de dag ervoor nog nawerkte  
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 06 Jun 2009, 16:00 » |
|
Kan me bijna niet vooestellen dat je uberhaupt nog wat gezien hebt en kunnen genieten,laat staan foto's maken!
Ben je op de motor geweest of met een Formule1 race auto.
6 dagen 3300 km ( 550km per dag)!
"Ieder zijn meug" zei de boer,maar ik vind het gekkenwerk om Schotland te doen,zoveel kilometers in zo'n korte tijd! Was het te doen om wat te zien of om indruk te maken m.b.t. het aantal kilometers in zo'n kort mogelijke tijd
M.b.t. het weer kan ik zeggen dat ik einige jaren geleden in exact dezelfde periode ben geweest en ook geen druppel regen. Heb toen 1600 km gereden en ook nog veel gezien en genoten van het motorrijden en de natuur.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hguns
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 06 Jun 2009, 16:46 » |
|
Onze bedoeling was om vooral aangenaam motor te rijden in schitterende landschappen, en daar zijn we best in gelukt. Het spreekt voor zich dat een bezoek aan steden in dit kort bestek en met dit traject er niet inzat. Doch voor een fotootje was er zeker nog ruimschoots de tijd net als voor het middaghapje. Er was wel weinig verkeer zodat je geen nodeloze tijd verloor. Het ging dan ook wel goed vooruit. Wel alle dagen om 09u de motor op tot 20u 's avonds maar geen probleem het is er lekker lang klaar 's avonds. ps : 6 dagen ter plaatse van de totale km mag je erdus de heen en terug naar Ijmuiden aftrekken. Gemiddeld reden we tussen de 400 en max. 500 km per dag. Maar zoals je reeds zei, ieder zijn meug  , maar dit was de mijne wel !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonnie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 06 Jun 2009, 17:23 » |
|
Nou ik vind het in elk geval prachtige foto's!!  Echt geweldig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Jun 2009, 19:31 » |
|
Waarom zie ik geen fotoos?
( Vierkantje met een kruisje erin)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hguns
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Jun 2009, 22:00 » |
|
Waarom zie ik geen fotoos?
( Vierkantje met een kruisje erin)
Intussen OK Later komen er ook nog filmbeelden, gezien we héél wat gefilmd hebben. Er zijn zeer leuke shots, wel al rijdend op de motor ( want we hadden geen tijd om te stoppen  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Toeter
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 07 Jun 2009, 08:31 » |
|
Schitterende foto's.  Toeter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 07 Jun 2009, 13:20 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hguns
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 07 Jun 2009, 15:07 » |
|
Inderdaad, goed gezien op deze foto 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 07 Jun 2009, 15:33 » |
|
@ hguns, Ik zag dat je ook Applecross heb gedaan. Vandaag over 3 weken zit ik weer in Scotland op de " fiets" met m'n " kluppie" en we hebben Applecross in mijn planning opgenomen. (Mooie en interressante club,overigens. Gebaseerd op meer internationaal begrip en vriendschap! Kijk een op: http://mtce.proboards.com/index.cgi?) Nog een tip? iets wat we beslist niet mogen missen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hguns
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 07 Jun 2009, 18:05 » |
|
Er zijn natuurlijk de klassiekers maar dit waren voor ons zeker verborgen pareltjes : 1°) het kleine maar zeer typische havenstadje St.Monans in East Neuk (Fife), zeker niet voorbij rijden als je in de buurt bent  2°) Het dorpje Badachro aan de westkust (Loch Gairloch) met o.a. onze B&B bij Gordon en Vanessa ( http://www.airdhill.com/ ) en de Badachio Inn ( http://www.badachroinn.com/index.html ) alwaar je een flinke hap kan eten, drinken en op zondagavond kan verbroederen met de schotten van het dorpje.  De foto's met de sterke weerspiegeling in het meertje werd aldaar genomen (zie begin van deze post) Zeer mooi vond ik het iets verderop gelegen Loch Maree met o.a. talrijke eilandjes en speciale bomen. 3°) Op Sky kon zeker Elgol me bekoren met het mooie zicht op de Cullins  4°) De Glen Elive (een zijtak ven de gekende Glen Coe) vond ik ook zeer prachtig
|
|
|
|
|
|
|
|
|
danielGS
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 07 Jun 2009, 21:40 » |
|
heel mooie foto's 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
macstonemountain
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 06 Jul 2009, 15:43 » |
|
Zo je hebt in elk geval super weer gehad, wat is het dan mooi hé ! De motor is volgens mij nog steeds de mooiste manier om van Scotland te genieten  ....hoeveel km je ook rijd !  De zomer is begonnen ! dat worden weer leuke reisverhalen met de nodige mooie foto's om te bekijken ! Kon het even niet meer onder ogen zien  omdat het voor mij (ons) nog zo ver weg was ... maar heb er er weer helemaal zin, het duurt in elk geval geen jaar meer 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 06 Jul 2009, 16:15 » |
|
Net terug van een dikke week Schotland. Ik wil jullie een paar plaatjes niet onthouden,die zijn genomen nadat we de grandiose,geweldige enz.enz. Applecross Pass ( The Pass of the cattle) hebben gedaan. Later kwam het kwik boven de 30C!!!!!!!   
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4ToUov
Schotland fan
Carpe Diem
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 06 Jul 2009, 20:17 » |
|
Super,super,super,super!!!! Krijg weer helemaal de kriebels. Ben zelf van 24/5 tot 31/5 geweest en de laatste dagen waren inderdaad pfftttt (hot)  Paul 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 06 Jul 2009, 22:57 » |
|
Kan ik alvast tekenen voor dat weer :drunken_smilie:als ik ga de 28e  Mooie foto's trouwens. Danny 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 07 Jul 2009, 14:47 » |
|
allemaal wel gemazzeld met het weer!! wij waren van 2 t/m 22 juni 2009 in schotland. en 1 dag geen regen gehad....  soms 10 minuten regen op een dag, maar soms ook 15 uur  maar het mocht de pret niet drukken gingen we weer een taartje eten in 1 van de vele Tea- rooms  greetz Eddy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
terperlientje
Gast
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 07 Jul 2009, 15:01 » |
|
Wij zijn ook in dezelfde periode geweest? Maar juist bijna geen regen gehad. Uitzonderlijk mooi weer voor schotland...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 07 Jul 2009, 18:13 » |
|
Hallo allemaal wel gemazzeld met het weer!! wij waren van 2 t/m 22 juni 2009 in schotland. en 1 dag geen regen gehad....  Ben woensdag jl. terug gekomen van vijf weken vakantie, heb zes á zeven dagen regen gehad, ook een keer hagel trouwens. Kun je zien hoe plaatselijk. soms 10 minuten regen op een dag, maar soms ook 15 uur  Ach, het regende iniedergeval niet de hele dag. Hierbij nog wat zon voor jullie  Groetjes Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 08 Jul 2009, 14:14 » |
|
Ik zat op een caravanpark nabij Inverness van 26-juni - 4 juli. De midges waren echt verschrikkelijk! Ben al diverse keren die kant op geweest,maar zo erg heb ik het nog niet mee gemaakt. "Those f.cking bastards"!!!!!!!!!!!!!!!!!  Hoe was/is jullie ervaring?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 08 Jul 2009, 18:50 » |
|
Hallo Kokkie, Ik denk dat we met de midges te veel off topic gaan. Misschien een nieuw topic daarover beginnen. Komen vast en zeker reacties op Groetjes Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|