Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 11:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: restaurant voor de overtocht
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: restaurant voor de overtocht  (gelezen 1881 keer)
jaroen
Gast
« Gepost op: 02 Jun 2009, 20:44 »

hoi,

We gaan met DFDS van Ijmuiden naar newcastle. Nu zijn we op zoek naar een restaurant in Ijmuiden waar we voordat we aan boord gaan nog even een lekkere warme maaltijd kunnen nemen. Bij aankomst in Newcastle zijn we dan opzoek naar een leuk tentje voor onbijt (of we nemen zelf wat mee aan boord). Ook op de terugweg zijn we omgekeerd opzoek naar die dingen.

Kortom we zijn op zoek naar:

- Restaurant in de buurt van IJmuiden voor een warme hap

- Leuk tentje in de buurt van IJmuiden voor ontbijt

- Restaurant in de buurt van Newcastle voor warme hap

- Leuk tentje in de buurt van Newcastle voor ontbijt

Ik kon hier niet echt iets over vinden op het forum, misschien wel leuk om dit in een overzicht te zetten. Ik had wel gelezen dat er meer mensen zijn die niet aan boord eten.
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 02 Jun 2009, 21:07 »

Net voorbij het haven gebouw van DFDS zit een eet gelegenheid die wel goed is maar is eigenlijk meer een snackbar.
Als je van de Alkmaar kant komt dan heb je eventueel nog twaalfmaat valkbij de afslag Heemskerk of anders van der Valk bij Akersloot.
Verder zou ik het zo snel niet weten maar er zal wel meer zijn.
Mijn moeder woont in Heerhugowaard dus eten we daar meestal voor we de boot op gaan  Smiley

In Newcastle eten we smiddags altijd bij de pub vlak bij de parkeer plaats voor de boot.
Als we smorgens van de boot komen hebben we op de boot zelf al iets gegeten wat we mee hebben genomenen en stoppen we in Berwick als we via de A1 gaan of Jedburgh als we via de A68 gaan.
Je hebt dan net voorbij Jedburgh een Edinburgh Woolen Mill waar je goeie koffie hebt en broodjes etc kan kopen.
In Berwick is het meer een kop koffie bij de McDonalds welke meestal wel goed is.

Roald
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 02 Jun 2009, 22:26 »

Wat je ook zou kunnen doen is tussen de middag warm eten en dan een broodje voor op de boot meenemen: hoef je niet perse in de buurt van de boot een eetgelegenheid te vinden.

Groot voordeel van ontbijten aan boord - alhoewel wel prijzig - vind ik de tijdwinst: met een stevig Brits ontbijt aan boord zit je in Schotland voor je weer honger krijgt hello2. Als je eerst ergens aan de wal ontbijt, ben je zo een uur verder, toch ?

Woon je een beetje in de buurt van IJmuiden ? Dan zou je ook nog kunnen overwegen op de heenweg thuis nog warm te eten (tussen de middag), en op de terugweg thuis je ontbijtje te nuttigen.

Live and let live
Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 03 Jun 2009, 09:44 »

Ja, dat gaan wij op de heenweg ook doen: ontbijtbuffet. Op de terugreis vind ik dat iets minder belangrijk omdat we na 1,5-2 uur thuis zijn en desnoods onderweg een snel broodje halen. Maar voor op de heenreis lijkt ons dat ideaal. Als ik eenmaal in de auto zit wil ik zo snel mogelijk naar Schotland dus geen tijd voor onnodig stoppen  Wink
We zullen de dag van vertrek dan ook thuis flink lunchen en een paar lekkere broodjes mee nemen. Er is meen ik tegenwoordig ook een broodjeszaak/snackbar achtig iets op de boot waar je wat kan halen, maar dat zal wel duur zijn. We houden die optie wel open voor de terugreis.

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
jaroen
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 03 Jun 2009, 21:23 »

we wouden alleen ontbijten op de boot, maar we konden alleen een totaalpaket met diner erbij nemen via de organisatie waar we de reis boekten. Misschien dat we inderdaad terplekke nog even het ontbijt bijboeken.
Diner vooraf wouden we ook doen, maar we moeten nogal even rijden voordat we in ijmuiden zijn, dus daar in de buurt warm eten leek ons makkelijk
Kokkie
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Jun 2009, 18:34 »

we wouden alleen ontbijten op de boot, maar we konden alleen een totaalpaket met diner erbij nemen via de organisatie waar we de reis boekten. Misschien dat we inderdaad terplekke nog even het ontbijt bijboeken.
Diner vooraf wouden we ook doen, maar we moeten nogal even rijden voordat we in ijmuiden zijn, dus daar in de buurt warm eten leek ons makkelijk

K'snap ut nie so goe!
Ik heb gewoon rechtstreeksbij DFDS geboekt en alleen met ontbijt.
No problem!
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #6 Gepost op: 04 Jun 2009, 19:38 »

Ik hoorde een keer een Engelsman, die net uit het seven seas-restaurant kwam, grommen: "It 's a bloody ripoff !!".  Veel te duur dus, helemaal als je met zijn vijfen bent.

Wij gaan altijd voor we op de boot gaan, lekker vis eten in IJmuiden. Bij Waasdorp aan de Halkade, vlakbij waar de boot vertrekt. En broodjes mee, voor wie 's avonds nog trek heeft.

OLAU-fan
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 04 Jun 2009, 21:30 »

De hoge tarieven van de restaurants is inderdaad een veel gehoord (en in december 2006 zelf ondervonden) feit.

Ook op de reisbeoordelingssite lees je er over:  http://www.zoover.nl/dfds-seaways-minicruise-newcastle/cruiseschip

Afgelopen december zijn we met Stena Line geweest. Vooral op de STENA HOLLANDICA is een goed en betaalbaar buffetrestaurant, waar ook voor de vegetariers goed voedsel is te krijgen.
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 05 Jun 2009, 17:14 »

De hoge tarieven van de restaurants is inderdaad een veel gehoord (en in december 2006 zelf ondervonden) feit.

Ook op de reisbeoordelingssite lees je er over:  http://www.zoover.nl/dfds-seaways-minicruise-newcastle/cruiseschip

Afgelopen december zijn we met Stena Line geweest. Vooral op de STENA HOLLANDICA is een goed en betaalbaar buffetrestaurant, waar ook voor de vegetariers goed voedsel is te krijgen.

Ik vind het eten op al die boten veel te duur.
Als het even kan eten we nooit op de boot maar voordat we aan boord gaan.
Smorgens willen we nog wel een bak koffie halen maar we hebben zelf al iets te eten mee genomen voor aan boord.
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 05 Jun 2009, 20:07 »

We gaan zo'n 2 x per jaar met DFDS en inderdaad is het eten aan de dure kant, maar voor mij hoort het er wel bij. Ik heb geen zin om al zo vroeg te eten en dan de hele avond op de boot/ in de hut rond te hangen. Het breekt de lange avond. Voor mijn man hoort ook een goed ontbijt er ook bij, dit sla ik over als ik alleen ( of met 1 van de kinderen ) ga, blijf dan liever een uurtje langer in bed Wink
Jeroen Nieuwlaat
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 08 Jun 2009, 20:56 »

Ik heb op de heenweg ontbeten bij de Le Petit Four op de Royal Quays, een goed Engels ontbijt
jaroen
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 11 Jun 2009, 12:38 »

Jeroen,
Royal Quays is een mooie tip ik had er nog niet van gehoord, ze hebben daar meer gelegenheden om te eten en het is vlak bij de boot. Precies wat we zochten!!!

It Swarte Skiep heeft het nog over waasdorp in Ijmuiden, die staat ook genoteerd voor de heenweg

merci
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: restaurant voor de overtocht
Ga naar: