Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
06 Feb 2012, 22:23
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Reizen in Schotland
|
Routes door Schotland, ook GPS-routes
| Topic:
Navigatiesystemen
Pagina's: [
1
]
2
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Navigatiesystemen (gelezen 5767 keer)
Jurgen en Elena
Gast
Navigatiesystemen
«
Gepost op:
16 Mrt 2006, 19:54 »
Wat betreft de GPS routes, is het idd mss een goed idee om daar een aparte sectie op het forum voor te maken?
Ik wou ze ff op het forum zetten, maar het bestand is te groot en het type is niet toegestaan
Degene die de routes willen hebben moeten het daarom maar even laten weten via
onlinejurgen@hotmail.com
, dan stuur ik ze wel op...
Het gaat om onze Schotland trip van vorig jaar. We zijn toen vanuit Hull richting Schotland vertrokken en hebben een rondtrip richting de highlands en Skye gedaan van zo'n 2300 km. Het gaat om 11 routes, verdeeld over 11 dagen. Wegens tijdgebrek konden we niet zo noordelijk als we gewild hadden, maar dat maken we dit jaar goed! ;-) Deze keer gaan we 15 dagen en gaat de ferry tot Newcastle, ipv Hull.
Groeten,
Jurgen
FJR Freak
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #1 Gepost op:
17 Mrt 2006, 07:17 »
Citaat van: Jurgen en Elena op 16 Mrt 2006, 19:54
Ik wou ze ff op het forum zetten, maar het bestand is te groot en het type is niet toegestaan
Groeten,
Jurgen
Jurgen, Welk type gps van Garmin hebben jullie ?
Jurgen en Elena
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #2 Gepost op:
18 Mrt 2006, 12:34 »
Citaat van: FJR Freak op 17 Mrt 2006, 07:17
Jurgen, Welk type gps van Garmin hebben jullie ?
Hoi,
Ik gebruik nu nog een Garmin GPS V op de motor. Dat ding heeft al erg goed dienst gedaan en levens gered
, maar hij heeft nu zijn beste tijd wel gehad... Een nadeel is dat het geheugen niet uitbreidbaar is, en het opslaan van grote routes (zoals Schotland) dus moeilijk is.
Waarschijnlijk halen we voor de Schotland reis in juli een nieuwe GPS, maar het is nog een beetje de vraag welke dat gaat worden. Ik hoor goeie dingen over de TomTom rider, maar ik ben erg fan van de Mapsource route software die bij de Garmin zit en die is (voor zover ik begrepen heb) niet compatible met de TomTom. Maw: als ik mijn routes wil overzetten naar de TomTom kan dat zomaar niet.
Ook Garming heeft natuurlijk weer nieuwe GPS systemen. Ik ben er nog niet echt ingedoken, maar als zij een nieuw betaalbaar systeempje hebben voor op de motor, dan zal het waarschijnlijk de Garmin worden.
Groetjes,
Jurgen
Jurgen en Elena
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #3 Gepost op:
18 Mrt 2006, 12:47 »
Citaat van: Jurgen en Elena op 16 Mrt 2006, 19:54
Wat betreft de GPS routes, is het idd mss een goed idee om daar een aparte sectie op het forum voor te maken?
Ik wou ze ff op het forum zetten, maar het bestand is te groot en het type is niet toegestaan?
Degene die de routes willen hebben moeten het daarom maar even laten weten via
onlinejurgen@hotmail.com
, dan stuur ik ze wel op...
Het gaat om onze Schotland trip van vorig jaar. We zijn toen vanuit Hull richting Schotland vertrokken en hebben een rondtrip richting de highlands en Skye gedaan van zo'n 2300 km. Het gaat om 11 routes, verdeeld over 11 dagen. Wegens tijdgebrek konden we niet zo noordelijk als we gewild hadden, maar dat maken we dit jaar goed! ;-) Deze keer gaan we 15 dagen en gaat de ferry tot Newcastle, ipv Hull.
Groeten,
Jurgen
Ik heb ondertussen begrepen dat zip en Garmin files wel upgeload kunnen worden. Probleem is nu nog dat het bestand te groot is?
.
Om het probleem ff te omzeilen heb ik het bestand op mijn tiscali site gezet. Het is een zip-bestand en rechtstreeks te downloaden via
http://home.tiscali.nl/jurgenonline/schotlandforum1.zip
. Het bestand bevat dus de Garmin GPS routes van onze Schotland reis in 2005. De routes zijn ingedeeld per dag. Er zitten ook een heleboel waypoints in die we niet gedaan hebben, maar misschien wel interessant zijn.
BELANGRIJK:
Herbereken de routes in je eigen Mapsource programma, alvorens ze te gebruiken in je GPS:
De eerste en laatste route gaan over de snelweg (dus ook zo herberekenen), de overige routes kan je best herberekenen met vermijden van autosnelwegen.
FJR Freak
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #4 Gepost op:
19 Mrt 2006, 03:57 »
Citaat van: Jurgen en Elena op 18 Mrt 2006, 12:34
Hoi,
Ik gebruik nu nog een Garmin GPS V op de motor. Dat ding heeft al erg goed dienst gedaan en levens gered
, maar hij heeft nu zijn beste tijd wel gehad... Een nadeel is dat het geheugen niet uitbreidbaar is, en het opslaan van grote routes (zoals Schotland) dus moeilijk is.
Waarschijnlijk halen we voor de Schotland reis in juli een nieuwe GPS, maar het is nog een beetje de vraag welke dat gaat worden. Ik hoor goeie dingen over de TomTom rider, maar ik ben erg fan van de Mapsource route software die bij de Garmin zit en die is (voor zover ik begrepen heb) niet compatible met de TomTom. Maw: als ik mijn routes wil overzetten naar de TomTom kan dat zomaar niet.
Ook Garming heeft natuurlijk weer nieuwe GPS systemen. Ik ben er nog niet echt ingedoken, maar als zij een nieuw betaalbaar systeempje hebben voor op de motor, dan zal het waarschijnlijk de Garmin worden.
Groetjes,
Tsja, een goede keuze maken in deze is vaak niet eenvoudig, veel hangt natuurlijk af van het beschikbare budget en welke criteria je stelt aan een gps, persoonlijk zou ik echter nooit bezuinigen op de aanschaf van een gps apparaat, daar dit zich later in negatieve zin weer terug betaald. En inderdaad MapSource kan
niet
met TomTom werken, daar MapSource alleen met de orginele Garmin Wegen/Topo kaarten kan werken.
Een TomTom Rider is uitgerust met een Touch Screen, net zoals mijn Garmin 2610, echter een Touch Screen heeft op de motor ??n groot nadeel het is nogal gevoelig voor beschadigingen door je handschoenen, vandaar dat er voor de Garmin Touch Screen systemen een losse
Cradle
te koop is, met de extra bedieningsknoppen kan je alle functies van het toestel ook met de handschoenen aan bedienen. (zie foto).
Mijn advies is kijk eens op de Site van
Waypoint
op hun Forum vindt je een schat aan informatie m.b.t. verschillende gps systemen en in het bijzonder over Garmin. Zij monteren ook e.v.t. ter plaatse een aangekocht (Garmin) gps systeem op je motor. Ook hebben ze vaak jonge occasions voor een redelijk prijs, hiervan kan je op hun site een lijstje met prijzen bekijken. Waypont zit in Moordrecht en Notter. Voor de Rider kan je op
Mijn TomTom Rider
veel info vinden.
Persoonlijk denk ik dat voor mensen die iets meer willen dan simpel van A naar B navigeren, en ook iets meer op outdoor activiteiten gericht zijn, zoals motorrijders, wandelaars en fietsers, Garmin de beste keus is, ook al zou een Garmin iets duurder uitkomen. Een ander belangrijk punt, Garmin en in het bijzonder de Nederlandse importeur en de firma
Waypoint
, geven een lovenswaardige service welke je heden ten dagen nog maar weinig tegenkomt, en dat is ook wat waard.
Maar TomTom is de laatste tijd ook best goed bezig zeker met de aankomende vernieuwingen, zoals
TomTom HOME
waarmee je o.a. nu ook de mogelijkheid zou krijgen om routes op de pc te maken, al hoor ik nu hier en daar al, dat dit (nog) niet vergelijkbaar is met de mogelijkheden van MapSource.
Wilma
Schotland fan
Navigatiesystemen
«
Antwoord #5 Gepost op:
19 Mrt 2006, 09:24 »
tja, heb altijd mijn twijfels gehad, of we zoiets zouden gaan aanschaffen, vond het zelf altijd erg leuk, dat gepuzel met de wegenkaarten. (soms ook lastig hoor) en een tomtom oid te prijzig.
Maar als ik jullie nu zo lees, dan zie ik er toch behoorlijk wat voordelen van terug.
Toch eens goed over nadenken.
Wat was je er vroeg bij frans, dacht dat ik altijd vroeg was
groetjes wilma
http://members.home.nl/ldehaan/
www.kukeluuku.nl
Jurgen en Elena
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #6 Gepost op:
19 Mrt 2006, 22:35 »
Hey Frans,
Alvast bedankt voor die info. Ik ga dat zeker even van dichterbij bekijken. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk een beetje neig tot Garmin, grotendeels omdat ik er tot nu toe erg tevreden mee geweest ben. Voorlopig kijk ik nog een beetje de kat uit de boom, maar als ik een keuze gemaakt heb laat ik het zeker weten...
Groeten,
Jurgen
FJR Freak
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #7 Gepost op:
24 Mrt 2006, 09:11 »
Citaat van: Wilma op 19 Mrt 2006, 09:24
tja, heb altijd mijn twijfels gehad, of we zoiets zouden gaan aanschaffen, vond het zelf altijd erg leuk, dat gepuzel met de wegenkaarten. (soms ook lastig hoor) en een tomtom oid te prijzig.
Maar als ik jullie nu zo lees, dan zie ik er toch behoorlijk wat voordelen van terug.
Toch eens goed over nadenken.
Wat was je er vroeg bij frans, dacht dat ik altijd vroeg was
Een GPS heeft veel voordelen tegenover een gewone papieren kaart Wilma, maar een GPS is er niet alleen voor in de auto of op de motor, tegenwoordig gaan steeds meer mensen ook wandelen of fietsen met een GPS. Garmin heeft diverse GPS apparaten die zowel voor in de auto als voor het wandelen en fietsen geschikt zijn, je kunt deze hand GPS apparaten extra uitrusten met TOPOgrafische kaarten (slootjes/zandpaden/terrein verschillen enz.), misschien dat deze extra mogelijkheden ook een overweging waard zijn.
Wandelen en fietsen met een GPS is ook leuk!
Wandelen of fietsen met een GPS is niet alleen hartstikke leuk, het heeft ook duidelijke voordelen: verdwalen is definitief verleden tijd en je hoeft minder op de kaart te puzzelen waar je bent of waar je heen moet. Daardoor geniet je meer van je wandeling/fietstocht en de omgeving. Op internet kan je veel kant en klare GPS wandel en fietsroutes downloaden. Een wandel of fietsroute die je zelf gelopen of gereden hebt kan je d.m.v. een tracklog (=kruimelspoor - denk aan Klein Duimpje) in je GPS apparaat opslaan, dit tracklog kan je naderhand in de pc opslaan voor later gebruik, en je kan natuurlijk dit tracklog (route) aan anderen geven die deze route dan probleemloos kunnen nalopen of fietsen.
De meeste GPS-jes houden tegenwoordig voor je bij hoe lang je gelopen hebt, welke afstand je hebt afgelegd en wat je gemiddelde snelheid is.
Meer Info:
http://www.gps.nl/outdoor.html
http://www.gps.nl/
http://www.go-gps.nl/
http://www.tweevoeter.nl/gps.php
http://www.mulder-papendrecht.nl/
http://www.gpshiking.nl/
Geocaches
Ook is er tegenwoordig een nieuwe hype en wel het Geocaches (schatzoeken) met behulp van een hand GPS, is ook heel leuk, zo combineer je wandelen en puzzelen, en het is spannend, kinderen die normaal niets van wandelen moeten hebben staan nu te springen om mee te gaan voor Geocachen.
Was is Geocaches, iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos, met daarin een aantal min of meer begerenswaardige voorwerpen en met in ieder geval een logboek en soms ook een wegwerpcamera erin, lees verder op.....
http://www.geocaching.nl/index/
Klik hier voor een informatieve videofilm
over diverse GPS gebruiksmogelijkheden, het is een bedrijfsfilm van Waypoint dus er zit natuurlijk iets van bedrijfspromotie in, maar men krijgt ook een goed beeld wat je allemaal meer met een GPS kan doen dan alleen voor het gebruik in de auto.
stroompje
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #8 Gepost op:
24 Mrt 2006, 23:09 »
Hi Elena & Jurgen,
Een welkom hier van een 'H'elena uit Lunteren.......
Ik val hier midden in een GPS verhaal na aanleiding van jullie route aanbod.
Ik ben gestopt met sparen (dat ik in 1e instantie voor een Garmin aan het doen was...) en heb voor de helft van de garmin-prijs de TTRider aangeschaft.
Er is inderdaad sprake van de ontwikkeling van soft ware voor de PC...en ik ben benieuwd...maar er is al wel een software progje waarmee je met behulp van Google Earth al .itn routebestanden (zgn. Reisplan) kan maken......
Het is
hier te downloaden
en het werkt!!
Mijn eerste route ligt al klaar voor mei a.s.?
FJR Freak
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #9 Gepost op:
25 Mrt 2006, 08:10 »
Citaat van: stroompje op 24 Mrt 2006, 23:09
Hi Elena & Jurgen,
Ik ben gestopt met sparen (dat ik in 1e instantie voor een Garmin aan het doen was...) en heb voor de helft van de garmin-prijs de TTRider aangeschaft.
Er is inderdaad sprake van de ontwikkeling van soft ware voor de PC...en ik ben benieuwd...maar er is al wel een software progje waarmee je met behulp van Google Earth al .itn routebestanden (zgn. Reisplan) kan maken......
Het is
hier te downloaden
en het werkt!!
Mijn eerste route ligt al klaar voor mei a.s.
Gefeliciteerd Heleen met de aanschaf van een GPS systeem, je zal er zeker veel plezier aan gaan beleven, maar als ik het vragen mag, wat is nu de
totaal
prijs van jouw TomTom Rider. ik neem aan dat je ook de kaarten van Europa erbij gekocht hebt, want zoals ik het begrepen heb wordt de TomTom Rider alleen met de kaart van de BeNeLux geleverd, en daar heb je b.v. in Schotland niet veel aan. Ben wel eens benieuwd of het nu echt veel scheelt tegenover een Garmin GPS.
Wilma
Schotland fan
Navigatiesystemen
«
Antwoord #10 Gepost op:
25 Mrt 2006, 09:54 »
Frans, heb het filmpje bekeken, tja, wordt wel verleidelijk allemaal. Heb een man die gek is op electronische snufjes
We mogen een tom tom lenen, dus we gaan eens kijken of het ons bevalt, en horen hier graag de mogelijkheden enz.
Want tja, wat/welke is nu het beste? en als je allerlei software kan downloaden, dan hoef je ook niet de hele duurdere te kopen hoor ik ook al om mij heen. Want van degene waar wij de tom tom gaan lenen, hebben wij begrepen dat hij de allergoedkoopste versie ergens had gekocht plm 200 euro en de rest dus maar dowloaden.
Ik wil er mee autorijden, fietsen en wandelen haha.
groetjes wilma
http://members.home.nl/ldehaan/
www.kukeluuku.nl
stroompje
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #11 Gepost op:
25 Mrt 2006, 13:38 »
Ik heb de 'waterdichte' TTRider (met Bluetooth) aangeschaft bij mijn motordealer voor 599,-- ? en de kaarten van de rest van de wereld buiten de Benelux heb ik op DVD......... maar moet nog ff uitzoeken hoe die te gebruiken.......als je begrijpt wat ik bedoel
FJR Freak
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #12 Gepost op:
26 Mrt 2006, 08:09 »
Citaat van: Wilma op 25 Mrt 2006, 09:54
Frans, heb het filmpje bekeken, tja, wordt wel verleidelijk allemaal. Heb een man die gek is op electronische snufjes
We mogen een tom tom lenen, dus we gaan eens kijken of het ons bevalt, en horen hier graag de mogelijkheden enz.
Want tja, wat/welke is nu het beste? en als je allerlei software kan downloaden, dan hoef je ook niet de hele duurdere te kopen hoor ik ook al om mij heen. Want van degene waar wij de tom tom gaan lenen, hebben wij begrepen dat hij de allergoedkoopste versie ergens had gekocht plm 200 euro en de rest dus maar dowloaden.
Ik wil er mee autorijden, fietsen en wandelen haha.
Een TomTom Go is een prima navigatie apparaat als je deze alleen in de auto wilt gebruiken en eenvoudig en redelijk betrouwbaar van A naar B wilt gaan, niks mis mee, echter je geeft aan dat je er ook mee wilt gaan fietsen en wandelen, perfect alleen de TomTom Go valt dan af, alleen al omdat deze niet schokproof en waterdicht is.
Dan blijft alleen zou je misschien denken de TomTom Rider over, echter hiervoor zijn (zover ik weet) geen Topgrafischte kaarten beschikbaar, en aan de gewone wegenkaarten heb je niets als jet het bos ingaat of van fietspaden gebruik
moet
maken.
Blijft over de
Garmin Oudoor serie
of de
Garmin Quest I of II
die wel schokproof en waterdicht zijn, en een accutijd tussen 24 en 34uur hebben, te gebruiken zowel voor de auto/motor/fiets en wandelaar, dit omdat er uiteraard de gewone wegenkaarten ingeladen kunnen worden maar tevens ook speciale Topgrafische kaarten, dit zijn stafkaarten met een Schaal van 1:25000. tonen hoogtelijnen, straten en wandel en fietspaden, bossen, meren en Interessante locaties.
Mijn advies is ga eens bij
Waypoint
langs, deze jongens geven een eerlijk advies, zijn er niet op uit om je gelijk het duurste apparaat te verkopen, en ze zijn niet duurder dan andere, verkopen alles van TomTom en natuurlijk Garmin, nou ja dit
Filmpje
zegt eigelijk al genoeg lijkt mij. En ook op GPS gebied geldt Goedkoop is achteraf vaak Duurkoop, ori?nteer je bij meerdere vakmensen en luister niet te veel naar (meestal) goedbedoelende buurmannen.
Jurgen en Elena
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #13 Gepost op:
26 Mrt 2006, 11:09 »
Citaat van: stroompje op 24 Mrt 2006, 23:09
Hi Elena & Jurgen,
Het is
hier te downloaden
en het werkt!!
Mijn eerste route ligt al klaar voor mei a.s.?
Hey Helena,
Ff ter info: in de Mapsource software van Garmin zit ook een 'View in Google Earth' menu optie ;-)
Groetjes!
Jurgen
gerdamartijn
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #14 Gepost op:
26 Mrt 2006, 13:45 »
Kan er misschien een nieuwe topic ingevoegd worden hetzij TomTom Garmin of gewoon?Navigatiesystemen?Jongens ik ben al blij dat ik een gewone route
kan lezen,en zonder auto of motor(en niet lopend met gps routes,nog niet
]gaat al dit technische geweld erg langs me heen.Of ben ik nu een erge zeur
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
Navigatiesystemen
«
Antwoord #15 Gepost op:
26 Mrt 2006, 13:47 »
Citaat van: gerda op 26 Mrt 2006, 13:45
Kan er misschien een nieuwe topic ingevoegd worden hetzij TomTom Garmin of gewoon?Navigatiesystemen?Jongens ik ben al blij dat ik een gewone route
kan lezen,en zonder auto of motor(en niet lopend met gps routes,nog niet
]gaat al dit technische geweld erg langs me heen.Of ben ik nu een erge zeur
Haha, neehoor! Je bent niet de enige navigatie-digibeet hier
Geef mij maar een wegenkaart, en soms is verdwalen ook erg leuk
Jurgen en Elena
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #16 Gepost op:
26 Mrt 2006, 14:19 »
Citaat van: Sas. op 26 Mrt 2006, 13:47
Haha, neehoor! Je bent niet de enige navigatie-digibeet hier?
Jama... jullie begrijpen het niet!
Ik verdwaal zelfs MET gps...
gerdamartijn
Gast
Navigatiesystemen
«
Antwoord #17 Gepost op:
26 Mrt 2006, 14:30 »
Haha, neehoor! Je bent niet de enige navigatie-digibeet hier
hoy sas,ben erg blij met je aanwezigheid nu even,en de steun.Voel me altijd juf knorrepot,lekker dus nie.En leuk,september,maar wat heb je met Glasgow??Ik heb mijn laatste dag de keus om heel vroeg te vertrekken en dan tot 4 uur in die stad te zijn ,of gewoon zorgen dat ik om 4 uur op prestwick ben.Ik weet niet Dun eiden(ja ik studeer) lijkt me veel mooier dan Glasgu
stroompje
Gast
Re: Navigatiesystemen
«
Antwoord #18 Gepost op:
26 Mrt 2006, 19:17 »
Haha, neehoor! Je bent niet de enige navigatie-digibeet hier?
Niks mis met verdwalen........... juist super
maar op een gegeven moment wil ik gewoon weten waar ik ben en hoe ik weer in de "bewoonde" wereld kom(sorry
dit is een afwijking van mij
)...... en daar voor is mijn TT ryder voor mij een prima hulpmiddel!!!
stroompje
Gast
«
Antwoord #19 Gepost op:
26 Mrt 2006, 19:23 »
Citaat van: Jurgen
Hey Helena,
Ff ter info: in de Mapsource software van Garmin zit ook een 'View in Google Earth' menu optie ;-)
Groetjes!
Jurgen
En Jurgen dasssss heel mooi maar mijn spaarvarken is nu kapot en doe ik het voorlopig met mijn TTR & TT google earth voor het maken van route's
gerdamartijn
Gast
«
Antwoord #20 Gepost op:
26 Mrt 2006, 19:25 »
Ja stroom,maar toen Bert en ik nog motor
reden(VT 1100
Honda) was ik dus het navigatiesysteem,en dat deed ik op zijn rug(kaart op rug,links tikken is links etc.),en dan ook nog verdwalen,maar goed,ik kom dus echt uit de steentijdLOL
stroompje
Gast
«
Antwoord #21 Gepost op:
26 Mrt 2006, 19:37 »
HI Gerda,
Ik herken deze methode.....van lang gelee toen ik nog achterop zat maar nu ik zelf rij.....vind ik het tocht wel erg prettig om te weten dat ik als het het echt wil weten.......de juiste kant op ga!!!
Mijn eega heeft helaas totaal geen richting gevoel en dan voel ik me zo verloren.....
Ik ben dus degene die de route's en richting aangeef en al rijdend is dat met GPS toch wel heel fijn!!!!
Teije
Administrator
«
Antwoord #22 Gepost op:
26 Mrt 2006, 19:38 »
Wij vinden verdwalen heerlijk, zeker in Schotland!
Eigenlijk vinden we kaartlezen ?
alleen belangrijk als we ons doel naderen, zeker in een stad die we nog niet kennen. Vroeger bedachten we een globale route en reden een beetje die richting uit, al ronddolend, en gingen pas op het laatst kijken hoe we naar ons doel moesten rijden.
Maar de tomtom is ideaal omdat we nu kunnen kiezen tussen lekker ronddwalen en toch zonder stress aankomen waar we willen.
We gebruiken op onze tomtom heel vaak de opties
kortste weg
en
vermijd snelwegen
, dan kom je soms langs hele mooie wegen die je op de kaart niet zo snel zou hebben genomen (zo zijn we de afgelopen dagen nog over 'single track roads' in de Randstad gereden!).
Het grootste voordeel is toch wel de veiligheid, want ik heb nu veel meer tijd om op het verkeer te letten in plaats van continue op de borden te kijken (zeker in een stad) of de kaart over het stuur te hebben opengevouwen ?
. En daarnaast zijn wij heel eigenwijs en luisteren vaak niet naar de tomtom maar slaan zelf leuke weggetjes in als we die zien. Jammer dat in de software nog geen 'ergernis-factor' zit, een stem die zegt dat je alweer niet luistert en nu echt terug moet keren in plaats van zo eigenwijs te zijn... Misschien moeten Garmin en Tomtom ons eens uitnodigen voor een ontbijtje...
gerdamartijn
Gast
«
Antwoord #23 Gepost op:
27 Mrt 2006, 12:43 »
Daar zeg je wat Teije,misschien kan je de rijdende forumleden?opgeven?als test panel. Dat meen ik serieus,elk lid met een ander systeem,zou spannend zijn!Leuk,die rubriek navigatiesystemen
Hans
Schotland fan
Slainte!
«
Antwoord #24 Gepost op:
27 Mrt 2006, 14:02 »
Citaat van: Teije op 26 Mrt 2006, 19:38
Wij vinden verdwalen heerlijk, zeker in Schotland!
.....
En daarnaast zijn wij heel eigenwijs en luisteren vaak niet naar de tomtom maar slaan zelf leuke weggetjes in als we die zien. Jammer dat in de software nog geen 'ergernis-factor' zit, een stem die zegt dat je alweer niet luistert en nu echt terug moet keren in plaats van zo eigenwijs te zijn...
Teije, heel herkenbaar. Voor de toeristische dagtochten pak ik toch eerst de papieren kaart. Heb ik toch een beter overzicht. Dan plannen we een globale route en de TT? gebruiken we alleen als we ergens specifiek moeten zijn, of voor de snelste terugweg.
Overigens heb ik tegenwoordig een mannenstem op de TT, ik kon er maar niet aan wennen dat een vrouw mij de weg wees, ik luisterde vaak ook niet naar de aanwijzingen ( "Probeer om te draaien")?
PS. Ik gebruik TomTom5 voor op de PDA.
Onze vakantie foto's en verhalen
Pagina's: [
1
]
2
Schotland forum
|
Reizen in Schotland
|
Routes door Schotland, ook GPS-routes
| Topic: