jacqueline
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 24 Mei 2009, 18:42 » |
|
komende zomer gaan wij twee weken met onze kinderen, 7 en 8 jaar naar schotland. Wij zijn al een tijdje op zoek naar kinderboeken over schotland maar tot nu toe hebben we nog niets gevonden.... Ook zoeken we al een tijdje naar boeken over Mary Stuart, heeft iemand tips voor ons?? Bedankt alvast, groetjes Jacqueline
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 24 Mei 2009, 18:46 » |
|
toevallig heeft Jac Volbeda, hier beter bekend als Bagh Alluin twee boeken geschreven. Eentje is in ieder geval een kinderboek en heet" de schilder van Skye". De ander weet ik niet precies, maar daar is via google wel achter te komen.
Ik weet dat er wel meer kinderboeken moeten zijn ,maar misschien kan je in de catalogus van je bibliotheek zoeken bij kinderboeken , op onderwerp, dan moet je nog wel meer kunnen vinden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eefkepeefke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 24 Mei 2009, 19:19 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 24 Mei 2009, 20:47 » |
|
Nederlandstalig weet ik zo niets, maar bij de Tourist info in Edinburgh, maar ook in een boekwinkel, lagen kleine (engelstalige) kinderboekjes over oa William Wallace, Rob Roy en Mary Stuart. Ze kosten maar 1 pond per stuk. Voor mijzelf leuk omdat ze even in het kort het onderwerp behandelen, maar voor onze zoon straks mooi oefenmateriaal om engels te lezen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 24 Mei 2009, 20:50 » |
|
[Off Topic] Overigens, waren we in Schotland op zoek naar Donald Ducks in het Engels. Hier in Nederland liggen ze bij elke supermarkt en in elke boekwinkel, maar daar niet te vinden. Eigenlijk helemaal geen stripboeken en -bladen. Ik zag ergens Asterix en Obelix maar voor de rest alleen plaatjesboeken voor peuters. Vreemd eigenlijk zulke cultuurverschillen. [/Off Topic]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Mei 2009, 22:15 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jacqueline
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 26 Mei 2009, 17:56 » |
|
allemaal heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!!!!  . In onzer bibliotheek is er niks te vinden dat maar een beetje in de buurt komt van ons onderwerp, helaas. Ook in de "betere boekwinkels" in België (waar wij dus wonen) niet, vandaar onze vraag. We kunnen inderdaad in Schotland zelf eens rondkijken voor engelstalige boeken, is het niet voor direct dan voor later. Nogmaals bedankt allemaal voor de reacties!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 26 Mei 2009, 18:51 » |
|
ik zal nog wel eens speuren in de catalogus van onze bibliotheek voor je, want ik weet dat er wel wat moet zijn. Misschien zou je nog iets via internet ergens kunnen bestellen of op marktpklaats ofzo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 26 Mei 2009, 18:57 » |
|
gek, ik kon haast niks vinden, terwijl ik weet dat ik wel eens dingen gezien heb in de bieb.
wel gevonden James Drummond: Fikkie de brandweerhond Tonny Vos-Dahmen von Buchholz ; spookt 't bij loch ness (is een boek voor misschien iets ouder als jouw kids zijn )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 26 Mei 2009, 19:42 » |
|
Ik heb ook even online in onze bieb gezocht:
- Het waterpaard / Dick King-Smith (van de film The Water horse): Na een storm vindt Kirstie (8 ) een groot ei op het strand; ze neemt het mee naar huis. Daar komt er een zeemonstertje uit. Zelf lezen vanaf ca. 8 jaar, voorlezen vanaf ca. 5 jaar.
- De spoken van McHaggis / Patrick Lagrou: Als Kevin in Schotland bij een vriend gaat logeren, komt hij in een kasteel terecht waar vreemde dingen gebeuren. Vanaf ca. 10 jaar.
- Keltische sprookjes : uit Ierland, Schotland, Wales en Bretagne / verz. door Frederik Hetmann
- De elfenberg / Stef van Dijk: Greg en Anna wonen in Schotland in een huis op een berg; hun oom vertelt een verhaal over de Elfenberg. Met informatie over Schotland. Vanaf ca. 7,5 jaar.
- Heksenkind / Monica Furlong: Als de moeder van Leana haar in de steek laat, komt Leana in huis bij Juniper. De bewoners van het middeleeuwse Schotse dorp denken dat Juniper een heks is. Vanaf ca. 12 jaar.
- De magische steen / Frances Hendry: Als Tanya bij haar tante en nichtje in Schotland gaat logeren, gaat het eerst niet goed tussen de meisjes, maar alles verandert door de komst van de geheimzinnige heer Mandrake die op zoek is naar een oude magische steen. Vanaf ca. 11 jaar.
- De laatste wolf / Michael Morpurgo: Samen met zijn kleindochter probeert een man via het internet zijn stamboom uit te zoeken. Zo komen zij op het spoor van de geschiedenis van de Schotse Robbie Mcleod die in de 18e eeuw samen met een wolf op zoek gaat naar een beter bestaan. Vanaf ca. 10 jaar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Mei 2009, 19:50 » |
|
op wat voor trefwoord heb jij dan gezocht Hans?
Ik wist dat er meer was, en dat blijkt wel weer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 26 Mei 2009, 20:16 » |
|
Ook vanuit Belgie erg gemakkelijk online te bestellen bijv. op Proxis.be Als je een hekel hebt aan betalen met een creditcard, dan laat je de bestelling gewoon bij een winkel bezorgen en je betaald cash. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 27 Mei 2009, 10:47 » |
|
op wat voor trefwoord heb jij dan gezocht Hans?
Ik wist dat er meer was, en dat blijkt wel weer.
Op zoekingang "woorden" met zoekwoord "Schotland"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jacqueline
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 27 Mei 2009, 19:11 » |
|
Geweldig zeg!!! Nooit gedacht dat ik zoveel titels al zo snel zou krijgen, ik ga nu zeker "op jacht" zodat we als we er zijn in augustus lekker kunnen lezen, als we aan het einde van de middag aan het aperitieven zijn met zicht op "ons" loch  !! Héél erg bedankt allemaal
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 27 Mei 2009, 19:50 » |
|
ik heb ook op schotland gezocht, maar kreeg bij onze bieb toch echt maar heel weinig, vreemd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|