Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
11 Feb 2012, 07:09

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Lost valley met kinderen?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Lost valley met kinderen?  (gelezen 1389 keer)
eefkepeefke
Schotland fan

« Gepost op: 19 Mei 2009, 11:55 »

Hey allemaal,

Als de verkoop van ons huis doorgaat dan gaan wij dit jaar ook weer naar Schotland. Ben aan het kijken wat we kunnen doen en zou graag van jullie willen weten of een wandeling in Lost Valley te doen is met twee kinderen. De oudste is dan 6 en de jongste (van 2) gaat waarschijnlijk mee in de rugdrager.

Alvast bedankt voor de input!
Groetjes
Eef
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Mei 2009, 21:34 »

Het is een erg leuke klim. Er gingen ook ouderen naar boven van rond de 80! Vond ik erg knap.  als je gewend bent met een rugdrager te klimmen, moet het volgens mij wel mogelijk zijn. Zitten wel wat lastige stukjes bij, maar over het algemeen wel goed te doen.

eefkepeefke
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Mei 2009, 08:51 »

Dat klinkt alsof we het beter niet kunnen doen.
Het is al weer even geleden dat we een dergelijke tocht met een rugdrager hebben ondernomen.
mercator
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 20 Mei 2009, 11:43 »

Jaren geleden ook met een kind in de rugdrager gelopen. Wanneer je ervaring (en conditie) hebt in rugzak lopen is het echt wel te doen. Zorg wel voor een rugdrager met een goed frame, net als bij een rugzak.
Oefenen in het lopen kun je nu ook al doen natuurlijk, of lopen julie er nu ook al mee?
Het ziet er misschien een beetje maf uit, maar wat is er op tegen om met een beladen rugzak op in de sportschool de loopband op een 15 a 20 graden omhoog te zetten en  te "lopen".  Of op zo'n traploop machine (sorry weet er geen andere naam voor) te oefenen.
Onze zoon, die een ervaren bergklimmer en wandelaar is, heeft nog als tip om ook al thuis te gaan balanceren. Dus een plank op een wat schommelende/wiebelende ondergrond te leggen en dan de voet-, enkel-, knie-, been-, rugspieren te oefenen.
Johan
eefkepeefke
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Mei 2009, 13:28 »

Hé dat zijn nog eens goeie tips.  hello2
We hebben een goeie rugdrager,een superstevige, want ons meisje kan er gewoon in blijven zitten, terwijl je het ding niet op je rug hebt, maar op de grond staat. Hij ziet er zo uit:

mary
Schotland fan

Mary Street...bestaat echt

« Antwoord #5 Gepost op: 21 Mei 2009, 07:50 »

hoi eefkepeefke,wij hebben ooit lost Valley bezocht toen onze kinderen 11 en 12 waren,het is inderdaad een hele klim,af entoe de kids goed in het oog houden,naast de waterval.Maar wanneer je gezin een goed "team" vormt moet het lukken.Een jaar later wilde onze jongste er een nachtje gaan slapen,dus toen zijn we met grote rugzakken(met tentjes en alles) naar boven getrokken,zoals als gezegd is een stevige klim,maar het loont,het is er prachtig boven icon_thumleft
eefkepeefke
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Mei 2009, 08:55 »

dan denk ik dat alleen onze oudste van 6 het probleem gaat zijn, want die zal zelf moeten lopen en ook nog eens goed naar ons moeten luisteren, wat soms best moeilijk is om meteen de aandacht te krijgen die nodig is. Maar ja, we kunnen altijd kijken hoever we komen en als het echt niet gaat gewoon weer teruggaan.

Citaat
loopband op een 15 a 20 graden omhoog
Ik was meteen helemaal enthousiast en ben gisteren meteen een uur naar de sportschool geweest.
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 21 Mei 2009, 10:50 »

Dat doe ik ook altijd ter voorbereiding. Maar kinderen kunnen meer dan je denkt hoor. Ik zie ze altijd huppelend omhoog gaan en wij maar zwoegen! Het is een prachtige klim en zelfs al lukt het maar een klein stukje is het nog mooi!
Beetje verderop kan je met de skilift omhoog is misschien ook een idee en daar rond wandelen. ook prachtige uitzichten!

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Lost valley met kinderen?
Ga naar: