Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 11:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: alleen reizen met de auto
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: alleen reizen met de auto  (gelezen 1398 keer)
ilonka
Schotland fan

« Gepost op: 19 Mei 2009, 07:58 »

Scotland face Ik ben van plan om een 14 daagse tour door Scotland te maken ,met de auto.Alleen.
Ik ga met de DFDS en maak daarna gebruik van b&b's.
Moet je veel bijbetalen, omdat je in je eentje bent?
Reistijd is eind april,bedoeling is in ieder geval 1 week op Skye.
Ja, ik ben al eerder in Schotland geweest en al jaren verslingerd aan dit prachtige land.
Wie heeft ervaring met alleen reizen?
Ilonka
Petra
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Mei 2009, 09:08 »

Hallo Ilonka

Bij overige onderwerpen staat een topic,
- "alleen" reizen/ op vakantie gaan.

Misschien dat je antwoordt op je vragen daar al tussen staat en anders stel je hem daar.
Je krijgt vast antwoordt want je bent niet de enige die alleen gaat  Wink

Groetjes Petra
Danny
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Mei 2009, 12:06 »

Ik kan je ook niet helpen ik ga ook alleen maar dan op de motor en met de tent.
Danny  wave bagpiper
Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Mei 2009, 12:57 »

Hallo Ilonka

Ik ben twee keer in m'n eentje met de auto naar Schotland geweest. Ik verbleef echter altijd in selfcatering huisjes en niet in B&B. Maar als je op internet kijkt ben je volgens mij vaak 5-10 pond duurder uit als je een single room in een B&B hebt. Ook als je in je eentje in een double room zit moet je vaak dat bedrag bijbetalen.

DFDS heeft geen éénpersoons hutten, dus daar moet je ook het volledige bedrag voor een tweepersoons hut betalen.

Andere nadelen van alleen reizen met de auto:
* lastig als je vrachtwagens of trekkers in moet halen, je kan er niet omheen kijken (tenzij je een engelse auto hebt)
* niemand die je eraan herinnerd dat je links moet rijden. Ik plak dus voor de zekerheid altijd maar een briefje op mijn stuur: LET OP, LINKS RIJDEN!!!  laughing7

Verder is het natuurlijk heerlijk om alleen te reizen! Niemand die zich ermee bemoeid, je kan doen en laten wat je wilt  hello2

Groetjes,
Caroline 
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Mei 2009, 13:04 »

Het ligt er maar net aan in welk B&B je overnacht.. Sommige eigenaren vragen gerust de 2-persoonsprijs voor het gebruik van een 2-persoonskamer, andere B&B's hebben een speciale single-kamer of bieden zonder extra kosten een 2-persoonskamer aan. In Edinburgh had ik een royale 2-persoonskamer voor een 1-persoonsprijs, in Oban betaalde ik voor een kamer met een 1-persoonsbed het tarief per persoon + toeslag...  dontknow

Misschien als je eind april gaat (buiten het hoogseizoen), dat B&B's eerder 2-persoonskamers zonder extra toeslag aanbieden dan in het hoogseizoen.

Over ervaringen met alleen reizen:
http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,2879.0.html
Petra
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 19 Mei 2009, 17:46 »

Hallo ilonka

Zou als ik jou was in ieder geval geen B&B's in het voor boeken,
(als er geen feestdagen zijn als je gaat)
In april kun je zo overal aankloppen.

Mijn ervaring is dat men aan de deur de prijs zegt, en als je die oké vind je de kamer laat zien.
Je kunt dan alsnog nee zeggen.

Heb in juni wel eens een kamer gehad, met 2 en 1 persoons bed, luie stoel, TV, waterkoker, koekjes, snoepjes ed.
uitgebreid ontbijt voor een hele schappelijke prijs.
Kan me voorstellen dat in een drukke tijd men dan de prijs omhoog doet,
omdat 2 slaapplaatsen qua inkomsten niets meer opleveren.
Zo kwam ik in Applecross aan met heel, heel slecht weer, op de camping waren de Huts al bezet.
Ze hadden nog wel een 2 persoons B&B kamer, maar prijzig voor 1 persoon (zei de man zelf ook )
Logisch want ze hadden wel door dat als ik hem niet nam,
ze hem nog wel kwijt konden aan nog te arriveren gasten die dag.
Het is voor hun natuurlijk wel een bron van inkomsten.
De man was wel zo vriendelijk om een andere B&B te regelen in een dorp verderop  icon_thumleft

Denk ook eens aan een jeugdherberg.
Je hoeft niet ergens lid van te zijn
en als je van plan bent om er daar vaker gebruik van te maken kun je ter plekke wel lid worden.

Heb je al bij het andere topic gekeken.

Groetjes Petra

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: alleen reizen met de auto
Ga naar: