Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 11:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: Prijsvergelijk huurauto
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Prijsvergelijk huurauto  (gelezen 6370 keer)
Teije
Administrator
*

« Gepost op: 19 Mrt 2006, 18:54 »

Aangezien wij nodig onze reis naar Schotland moeten plannen hebben we er meteen maar een prijsvergelijk op losgelaten.
We hebben 6 vertrek- en aankomstdagen gekozen. We hebben de prijzen gecheckt tussen 16 en 18 maart. We zijn uitgegaan van een auto in de B- of economyklasse. Opvallend is dat de prijs van een losse auto bij Easyjet en Ryanair soms goedkoper is als de aanbieding in combinatie met de vlucht, maar soms kwam dat doordat een betere auto werd aangeboden. Wel of niet bij een vlucht is aangegeven met een + en een -teken.

- de periodes zijn niet even lang dus alleen het verschil in de horizontale rij moet je vergelijken.
- de prijzen zijn in ? inclusief toeslagen, de overige voorwaarden zijn zo gelijk mogelijk
- er is een eigen risico (meestal zo'n 500 pond) dat je kunt afkopen voor ca. 7 pond per dag
- de auto kan op een andere plek afgeleverd worden
- we zijn uitgegaan van een wisselkoers van ? 1,50 voor 1 pond (bij Avis en Alamo)

Rood: goedkoopste auto voor die periode gekoppeld aan een vlucht
Blauw: goedkoopste auto voor die periode zonder een vlucht

Een tabel:
DatumAlamoSunnycarsAvisEasyjet +Easyjet -Ryanair +Ryanair -
26-7 t/m 14-8550611483525508490479
26-7 t/m 10-8435482383415401382386
31-7 t/m 14-8405450357387375360363
5 t/m 19-8405450357402416360363
9 t/m 24-8435482383431446382386
14 t/m 29-8435482383431446382386

Een auto boeken via Avis of Ryanair komt hierbij als goedkoopste uit de bus. De koers van de pond staat echter vandaag (19 maart 2006) op ? 1,54 en in dat geval zou boeken bij Ryanair goedkoper zijn dan Avis.
Carhire Scotland (die we wel elders op de site hebben staan) komt veel duurder uit en noemen we dus niet.
De links van de verhuurmaatschappijen vind je op http://www.reizennaarschotland.nl/html/auto.htm
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Mrt 2006, 19:16 »

Zijn de prijzen in euro's of ponden?

In het geval van ponden:
Ik weet niet of je Avis al gechecked had, Teije, maar die autohuur was de goedkoopste die wij konden vinden voor onze vakantie. Er zijn veel plaatsen waar je de auto kan ophalen, en je kan de auto op een ander adres weer inleveren als het zou moeten, aangezien wij niet vanaf het vliegveld een auto zouden willen huren.
310 pond voor ruim 2 weken, zouden wij kwijt geweest zijn voor een simpele auto (in de B-klasse). Misschien ook nog het uitzoeken waard!
www.avis.co.uk

De 310 pond was inclusief:
Local Tax (TAX)
Collision Damage Waiver* (CDW)
Theft Protection* (TP)
Vehicle Registration Fee (VRF)
Unlimited Mileage

CDW*? - this covers you for damage to the Avis vehicle subject to an excess
TP* - this covers you for theft of the vehicle or its parts subject to an excess.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Mrt 2006, 19:17 »

Ik kwam net via-via op deze site terecht. EuroDrive: een bedrijf in Ayr, maar levert o.a. ook op Prestwick Airport. Een kleine, simpele auto kost 99 pond per week.
Enige nadeel misschien is de limited mileage van 200 mile (ruim 300 km) per dag, voor als je veel wilt rijden. En excl. Collision Damage Waiver (5 pond per dag)

Our staff provide a friendly delivery & drop off service covering Prestwick Airport, Ferry Terminals, Train Stations and all local Hotels & Guesthouses.
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 17 Sep 2006, 22:50 »

Wij hebben al enkele keren ( niet in Schotland) een auto gehuurd via Argus rentals. Dit is een Iers bedrijf, heeft zelf geen auto's , maar zij bemiddelen. We kwamen op hun spoor via  http://www.travelsupermarket.com/ . Dit is een prijsvergelijkings site en zij kwamen daar steeds als goedkoopste uit. Prijzen zijn incl belasting en veel vrije km. Je betaalt hun een klein bedrag, ontvangt per email een voucher en betaalt dan de rest bij het ophalen van de auto. Op hetb moment van boeken weet je niet bij welke verhuurder je de auto moet halen, dat staat in de bevestigings email..In Dublin kregen we een auto van Alamo en in Lyon een auto van Sixt, dit was goedkoper dan zelf bij deze firma's boeken. Goede service en geen problemen.
Nan
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 20 Jan 2007, 12:22 »

Ik ben op zoek naar een automaat voor 6 dagen vanaf Edinburgh (vanaf 14/8). Ik heb het net afgestruind. De meest economische en toch confortabel lijkt - op het eerste oog - Sixt met een Mondeo voor GBP (of SP icon_smile) 192. Elke ander verhuurbedrijf biedt automaten aan vanaf GBP 230. Het verschil lijkt me erg groot. Zie ik iets over het hoofd? Of is Sixt gewoon de goedkoopste nu?
Weet iemand of het "adviseble" is het eigen risiko af te dekken? Bij Sixt is dit GBP 500. Men kan dit afkopen voor GBP 75 tot een bedrag van GBP 250. Het links rijden zal het probleem niet zijn, maar met die nauwe straatjes zit een bumpje er wel sneller in. De laatste keer links rijden was in 2003 en daarvoor vaak genoeg, dus er is iets ervaring voorhanden. Ik kan me echter niet meer herinneren of ik indertijd ook een eigen risiko toegedicht kreeg. Graag reaktie
Teije
Administrator
*

« Antwoord #5 Gepost op: 29 Okt 2007, 22:13 »

Heel handig om nog goedkoper een auto te vinden: www.easyterra.nl, een onafhankelijke prijsvergelijker en we moeten toegeven dat we nog niet vaak zulke scherpe prijzen voor huurauto's in Schotland hebben gezien, € 200 voor een behoorlijke auto voor een week. Met ook nog heel veel keuze in soorten auto's e.d.
Wij gaan volgend jaar waarschijnlijk wat korter dan anders en dan huren we meestal een auto ipv. zelf erheen te rijden. We gaan het via dit buro eens proberen en laten uiteraard weten hoe het was. Alleen jammer dat we maar een half jaar vooruit kunnen kijken, kunnen we nog niets regelen voor onze reis volgend jaar ...  dontknow
liesbeth
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 30 Okt 2007, 08:42 »

Voor zo'n 200 euro kun je natuurlijk je eigen auto ook laten overvaren.... maar er kunnen natuurlijk allerlei redenen zijn om toch voor een huurauto te kiezen. Het nadeel is wel dat je ook links moet schakelen, lijkt me raar....
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #7 Gepost op: 30 Okt 2007, 19:49 »

Dat is ook wel een beetje raar. Wij hebben al een aantal keer een auto gehuurd in Schotland vanaf Prestwick (voor het laatst in 2005 via bespoke highland tours,kwam destijds als goedkoopste uit de bus, maar dat terzijde). Af en toe zat ik er met het schakelen wel eens naast, vooral de eerste kilometers, maar het went ook wel weer erg snel. En het is wel lekker dat je aan de 'goede' kant zit als bestuurder.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: Prijsvergelijk huurauto
Ga naar: