Mieke
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 01 Mei 2009, 13:26 » |
|
Wie van jullie gaat maandagavond 11 mei naar Oberhausen voor het concert van Bruce Guthro? Ben benieuwd, wij hopen van de partij te zijn! (6 pers.) Hope to see you there!!! Mieke 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 01 Mei 2009, 15:56 » |
|
ik heb een verplichte vergadering op mijn werk, maar ik weet ook niet of ik het op zo'n korte termijn had kunnen regelen, vrij, kaartjes en onderdak enzo.
veel plezier in ieder geval
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 01 Mei 2009, 18:35 » |
|
da's wel heel erg jammer.  Wij gaan 's middags en hopen gewoon na afloop naar huis te gaan. (goed uur rijden hiervandaan) Er zijn nog wel kaarten begreep ik, die kun je het voordeligst rechtstreeks bij Ebertbad bestellen. Heb je ze met een paar dagen in huis, en misschien willen ze ze wel achterhouden bij de kassa. maar voor als je ècht niet gaat: volgende x beter! Mieke (nog steeds zonder schermafbeelding)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 09 Mei 2009, 11:18 » |
|
Mieke en Caroline, Heel veel plezier a.s. maandag bij het concert van Bruce !! geniet ervan  Groetjes Joke 
|
|
|
|
|
|
"The colours of Scotland leave you young inside" - Hearts of olden glory - Runrig
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 09 Mei 2009, 12:32 » |
|
Mieke en Caroline, Heel veel plezier a.s. maandag bij het concert van Bruce !! geniet ervan  Doe Bruce de groeten en nodig hem ook ff uit voor onze nationale Runrig fan dag - in ieder geval laat hem weten dat we bestaan als Nederlandse Runrig-clan, waaronder ook vele volgers van hem persoonlijk als solo-zanger. PETER :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wolfcvd
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 09 Mei 2009, 13:50 » |
|
Ik maak een kaartje met daarin de uitnodiging  Eens zien of we daar reactie op krijgen (als ik überhaupt de gelegenheid krijg om het kaartje af te geven). Caroline
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 09 Mei 2009, 13:53 » |
|
Ik maak een kaartje met daarin de uitnodiging  Eens zien of we daar reactie op krijgen (als ik überhaupt de gelegenheid krijg om het kaartje af te geven). "Niet geschoten is altijd mis"............ in ieder geval veel plezier bij Bruce & band - we zullen vast je indrukken van het concert alhier mogen vernemen..... toch ? PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 09 Mei 2009, 13:59 » |
|
Voor alle fans van Bruce Guthro hier nog de vermelding dat er ook een officiële Bruce Guthro-fanclub is en die heet "The Champagne Club"("I’d drink champagne if I had a million fans..." - Bruce Guthro – lyric line from 'Beautiful Life') en wie lid wil worden kan zich aanmelden via volgende link: http://www.bruceguthro.com/fanclub.htm - daar kun je ook lezen wat het je kost en wat je voor je geld krijgt. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Mei 2009, 06:54 » |
|
Voor alle fans van Bruce Guthro hier nog de vermelding dat er ook een officiële Bruce Guthro-fanclub is en die heet "The Champagne Club"("I’d drink champagne if I had a million fans..." - Bruce Guthro – lyric line from 'Beautiful Life') en wie lid wil worden kan zich aanmelden via volgende link: http://www.bruceguthro.com/fanclub.htm - daar kun je ook lezen wat het je kost en wat je voor je geld krijgt. Als je lid bent geworden, heb je ook toegang tot exclusieve foto's en kun je bijvoorbeeld ook al enkele nummers beluisteren van Bruce's nieuwe solo-album "No Final Destination", wat in augustus 2009 zal verschijnen. PETER
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 12 Mei 2009, 18:47 » |
|
Ik heb al elders al het een en ander gelezen over enthousiaste verhalen van de concerten van Bruce Guthro in Duitsland. Verder las ik ook dat er een single-CD wordt verkocht tijdens de concerten met de 4 zelfde nummers, die ook al op het afgeschermde gedeelte van de officiële site van Bruce Guthro zijn te beluisteren. De desbetreffende single-CD is gesigneerd door Bruce en is ook in beperkte oplage verkrijgbaar zo zag ik bij Millstream Records in Denemarken - dezelfde online CD-shop doet ook al aan pre-orders van het nieuwe album van Bruce, dat dus in augustus als het goed is het levenlicht zal zien. Verder laat ik het even hier over aan onze eigen lokale reporters, die aanwezig waren bij een van de concert van Bruce in Oberhausen in Duitsland. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wolfcvd
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Mei 2009, 20:42 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wolfcvd
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Mei 2009, 20:45 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Mei 2009, 20:56 » |
|
Niks mis met de foto's, Caroline - iedereen kan zien wie die meneer is op die foto's - heb je ook nog tijd gehad om een beetje te genieten van het concert aangezien je dus druk was met foto's maken ?  Bedankt voor het delen\tonen van de foto's alhier.  PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wolfcvd
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 14 Mei 2009, 07:56 » |
|
Niks mis met de foto's, Caroline - iedereen kan zien wie die meneer is op die foto's - heb je ook nog tijd gehad om een beetje te genieten van het concert aangezien je dus druk was met foto's maken ?  Tuurlijk heb ik nog genoten van het concert!  Ben niet zo iemand die alleen maar foto's aan het maken is. Aan de andere kant: als je inzoemt met je camera kan je het wel beter zien (gezichtsuitdrukkingen enzo)  Maar om nou de hele tijd naar het schermpje van je camera te staren......
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 14 Mei 2009, 10:05 » |
|
Mooie foto's Caroline !! En ook heel leuk ,die filmpjes, Mieke !! Allebei heel erg bedankt  Joke 
|
|
|
|
|
|
"The colours of Scotland leave you young inside" - Hearts of olden glory - Runrig
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 14 Mei 2009, 12:38 » |
|
heel graag gedaan hoor! eerlijk is eerlijk: alle eer voor wat betreft de filmpjes komt aan Eelke toe hoor! Hij loopt nu al een paar dagen met een zere schouder  en een lui oog  rond. Maar hij had het er voor over  . Gelukkig heeft hij niet het hele concert door het schermpje gezien, het waren maar 7 nummers van de stuk of 20... Hoop dat jullie er van genoten hebben, en zo een goeie "live-impressie" van het concert kregen. groetjes en een fijne dag verder! Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 14 Mei 2009, 13:07 » |
|
Verslagje optreden Bruce Guthro 11 mei 2009 Oberhausen
Eindelijk is het dan zo ver…6 fans op stap naar Oberhausen.
(Geschreven door Mieke) Omdat wijzelf (Mieke en Eelke) dit optreden willen combineren met een bezoekje aan CentrO, zijn we ruim op tijd bij Ebertbad om even een impressie te krijgen van de zaal. Dus om 3 uur reeds daar om wat rond te kijken. Hilariteit alom tijdens een gesprekje met de kassiëre als we uitleggen dat we uit Nederland komen. “Goh wat leuk zeg, er komen nog meer Holländer”. Daarbij waarschijnlijk doelend op Leontine, Wil, Rob en Caroline. (haha ons groepje dus). Vervolgt: “komt die zanger soms uit Holland?” Nou, toch maar eventjes uitleggen hoe de vork in de steel zit. Runrig? Ook nooit van gehoord…ze zal straks wel even naar de soundcheck gaan kijken, en mij later mailen hoe ze het gevonden heeft… Omdat CentrO toch wel ver is, besluiten we op het naastgelegen terras te gaan wachten op de rest van ons groepje. Even na vieren komt een zwarte Deense bus voorrijden en daar komt de voltallige band inclusief al het instrumentaria uit. Eelke kan nog net een sportief geklede Bruce in joggingbroek en de pet tot bijna over zijn ogen (is hij nou echt zo verlegen?) op de foto zetten.
Even later strijkt ook een groepje Duitsers op het terras neer. Ik loop even naar ze toe, vraag of ze ook voor het concert van Bruce komen. Dit wordt beaamd, maar iets van een gesprek wordt het niet. Later zal blijken, dat men echt voor zichzelf komt, de beste plekken wil en zoveel mogelijk merchandising wil vergaren.
Nog even later is ook ons groepje kompleet, Leontine en haar ouders, helemaal uit Noord Holland en Caroline uit Wageningen. Onder het genot van diverse drankjes leren we elkaar nog beter kennen en de sfeer zit er helemaal in! Niemand heeft het meer over CentrO. Dan eten we er nog een lekkere pizza, we moeten wel een beetje haasten, want bij de ingang van Ebertbad staat al een beste rij. Vooraan, bij de deuren wordt al aardig gedrongen. De eerste Duitsers kwamen al rond 17.15 uur voor de deur staan, terwijl de zaal pas om 19.00 uur open zou gaan!
(Geschreven door Caroline) Terwijl een deel van ons groepje nog aan het betalen is bij de pizzeria (‘U gaat naar het concert?’ Jaja, schiet nou maar op met het afrekenen! Zucht, Italianen…), gaat de andere helft alvast in de rij staan. Uiteindelijk hebben we toch nog redelijke plaatsen: rij 12 van de ongeveer 16 rijen. We kunnen in ieder geval wat zien, niet geheel onbelangrijk.
Om 20.10 uur komt Bruce + band onder luid applaus het podium op. Ze spelen ongeveer een uur tot aan de pauze. Tijdens het spelen blijft iedereen in eerste instantie zitten, tot er een bepaald nummer gespeeld wordt, dan gaat opeens iedereen staan. Geen idee waarom persé bij dat nummer, zal wel een bekend nummer bij de Duitsers zijn geweest. Feit is dat op het moment dat iedereen gaat staan het zicht opeens een stuk minder is. In ieder geval voor mij (Caroline)! Met mijn 1.55m is het vrijwel onmogelijk over de personen voor mij heen te kijken. Gelukkig gaat iedereen bij het volgende nummer weer zitten.
In de pauze lopen Mieke en ik even naar het podium om de roadie aldaar te informeren over het feit dat er ook Nederlanders in de zaal zitten. Of hij dat even aan Bruce wil laten weten, misschien richt hij zich dan nog tot ons bij de 2e helft van het concert. Dat gebeurt helaas niet. Misschien vindt Bruce ons Nederlanders niet zo interessant, of misschien snapt de Roadie ons verhaal niet helemaal. Op het podium zie ik ook de playlist nog liggen. Natuurlijk op de foto zetten, zo zijn we meteen op de hoogte van de nummers die in de 2e helft gespeeld zullen worden inclusief de toegiften.
Playlist:
1ste deel: Stans Tune Touch Old Back Yard So Small Stone By Stone Drive Good Love Ivey’s Wall Montreal
2e deel: Songsmith Forbidden Love Jerusalem Dig in Deep Little Bit of Love Walk This Road Hey Mister Rockin Tonight Falling
Toegift: Beautiful Life Flew McCarty Home
Tweede helft is ook weer geweldig. Net als in de eerste helft gaat men bij sommige nummers (vaak de up-tempo nummers) ineens staan. Een paar keer ben ik genoodzaakt op mijn stoel te gaan staan om foto’s te maken (en om toch nog wat te kunnen zien). Rond 22.15 uur is het feestje afgelopen.
Het was een geweldig concert! Bruce weet het publiek goed te vermaken en hij heeft echt en uitstekende band (volgens mij allemaal Denen). Ze zijn goed op elkaar ingespeeld en de groep heeft duidelijk lol samen.
Na het concert blijven in eerste instantie veel mensen hangen in de hoop dat Bruce nog terug komt voor handtekeningen. Langzaamaan gaan de mensen weg en wordt het groepje achterblijvers kleiner. Maar geen Bruce! Rond 23.00 uur vinden we het ook wel genoeg en besluiten naar huis te gaan. Maar niet voordat we een bandlid zover hebben gekregen om de uitnodiging voor de 1ste Nederlandse Runrig Fandag aan Bruce te overhandigen. Iets dat hij meteen braaf voor ons doet!
Enige domper van de dag: als we Oberhausen proberen uit te komen wordt Eelke aangehouden omdat hij (iets) te hard heeft gereden. Meteen afrekenen graag, kassa! En van Bruce Guthro of Runrig hadden de Duitse agenten nog nooit gehoord….
Caroline en Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 14 Mei 2009, 17:26 » |
|
eerlijk is eerlijk: alle eer voor wat betreft de filmpjes komt aan Eelke toe hoor! Hij loopt nu al een paar dagen met een zere schouder  en een lui oog  rond. Maar hij had het er voor over  . Gelukkig heeft hij niet het hele concert door het schermpje gezien, het waren maar 7 nummers van de stuk of 20... Hoop dat jullie er van genoten hebben, en zo een goeie "live-impressie" van het concert kregen. groetjes en een fijne dag verder! Mieke Mieke, als je de ARDlist Digest van vandaag hebt gelezen, dan hebben jullie de filmpjes niet voor niets gemaakt aldaar in Oberhausen van het concert van Bruce Gutro - uit internationale hoek is er aandacht besteed aan jullie collectie filmpjes op de ARDlist Digest en bracht Ted ze onder de aandacht van een breder publiek. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 14 Mei 2009, 17:28 » |
|
Mieke, als je de ARDlist Digest van vandaag hebt gelezen, dan hebben jullie de filmpjes niet voor niets gemaakt aldaar in Oberhausen van het concert van Bruce Gutro - uit internationale hoek Is er aandacht besteed en gevestigd aan\op jullie collectie filmpjes die op YouTube staan via een bericht op de ARDlist Digest door ene - nu komen er vast meer mensen op af en nog een breder publiek. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 14 Mei 2009, 20:01 » |
|
ja helemaal geweldig allemaal,  Eelke heeft zelfs een abonnee uit Zweden  zal nog een krabbeltje sturen naar de ARDList! Gezien trouwens, dat er weer nieuwe leden op de runrig-hyve staan? Nu nog ff warm maken voor de fandag!!!  groetjes, Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 15 Mei 2009, 17:14 » |
|
Verder las ik ook dat er een single-CD wordt verkocht tijdens de concerten met de 4 zelfde nummers, die ook al op het afgeschermde gedeelte van de officiële site van Bruce Guthro zijn te beluisteren. De desbetreffende single-CD is gesigneerd door Bruce en is ook in beperkte oplage verkrijgbaar zo zag ik bij Millstream Records in Denemarken - dezelfde online CD-shop doet ook al aan pre-orders van het nieuwe album van Bruce, dat dus in augustus als het goed is het levenlicht zal zien.
Vandaag had ik desbetreffende single-CD van Bruce Guthro, die ook tijdens de concerten van hem verkocht wordt al in huis en gesigneerd door Bruce !  PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 15 Mei 2009, 17:23 » |
|
hey Peter, leuk zeg! Ze lagen ook in Oberhausen, voor € 11,- Ik ben niet zo heel hebberig aangelegd  en heb hem daar laten liggen. Nu, na jouw berichtje weer spijt...zucht. Waar heb jij hem besteld?  Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 15 Mei 2009, 17:36 » |
|
hey Peter, leuk zeg! Ze lagen ook in Oberhausen, voor € 11,- Ik ben niet zo heel hebberig aangelegd  en heb hem daar laten liggen. Nu, na jouw berichtje weer spijt...zucht. Waar heb jij hem besteld? Ik heb de mini-CD besteld bij het door mij al eerder vermeldde Millstream Records in Denemarken; www.millstream.dk - ze hadden 50 exemplaren. Ik ben in principe ook niet hebberig, maar een gesigneerd album van Bruce is wel leuk voor de heb en voor de collectie - ik heb niet eens een album wat gesigneerd is door Runrig of een van de bandleden. Nog een andere verhaal over collecties en collectors items - ik had vorige week geboden via Ebay op een boek dat ooit verschenen is toen Donnie Runrig verliet en wat verschenen is na zijn "farewell concert" Een flink bod van mijn kant en ik had eigenlijk er al niet meer aan gedacht, maar vandaag was er dus op het laatste moment iemand geweest die me overboden had en die dus echt flink in de geldbuidel heeft moeten tasten........ dus er zijn nog mensen die flinke bedragen willen betalen voor Runrig rariteiten. PETER
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|