Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 14 Mei 2009, 09:09 » |
|
Caroline, Ik denk dat we ons als "organisatie comité" zelf een schouderklopje mogen geven, dat we toch al zo veel bereikt hebben in korte tijd met de (beperkte) middelen die we hebben. Ook goed om te weten van waar de aanmeldingen komen en hoe men ons gevonden heeft - ik hou van "meetbaarheid". Ik vind het jammer dat er schijnbaar van de kant van Runrig-hyve weinig afkomt - zeker omdat daar de meeste Runrig-fans zich in eerste instantie gevonden hebben in een groter aantal. We zijn op de goede weg en misschien inderdaad een heel goed idee om er ook meer ruchtbaarheid aan te geven in een volgende uitgave van het officiële Runrig-fanmagazine "the Wire". Misschien weer een karweitje voor Herma, omdat ze (ook) regelmatig in contact is met Mike "at Runrig HQ" in Aberdeen. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 14 Mei 2009, 09:57 » |
|
Momenteel 17 aanmeldingen. Iedereen die het vragenlijstje heeft teruggestuurd heeft interesse in de fandag. En de meeste nemen nog iemand mee. Vermelding van mailadres in de ARDlist en op het Rockforum hebben ook geholpen, want enkele hebben het daar gezien.
Ik denk dat het op de officiele site ook niet erg opvalt. Zelf kijk ik meestal alleen bij het Runrig gedeelte en niet bij de meetings. Misschien moeten we een poging wagen het in mailadres in The Wire te krijgen.
Caroline
Quote Peter ; Ik vind het jammer dat er schijnbaar van de kant van Runrig-hyve weinig afkomt . Goed dat er al 17 aanmeldingen zijn !! Het valt mij ook tegen, Peter, dat er op de Runrig-hyves zo weinig interesse is. Maar goed, hier kunnen we toch al wat mee??? quote Peter; misschien inderdaad een heel goed idee om er ook meer ruchtbaarheid aan te geven in een volgende uitgave van het officiële Runrig-fanmagazine "the Wire". We kunnen het allicht proberen toch ? Niet geschoten is altijd mis. Groetjes Joke 
|
|
|
|
|
|
"The colours of Scotland leave you young inside" - Hearts of olden glory - Runrig
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 14 Mei 2009, 10:08 » |
|
Goed dat er al 17 aanmeldingen zijn !! Het valt mij ook tegen, Peter, dat er op de Runrig-hyves zo weinig interesse is. Maar goed, hier kunnen we toch al wat mee???
quote Peter; misschien inderdaad een heel goed idee om er ook meer ruchtbaarheid aan te geven in een volgende uitgave van het officiële Runrig-fanmagazine "the Wire". We kunnen het allicht proberen toch ? Niet geschoten is altijd mis.
Ja, met die 17 aanmeldingen ben ik ook niet ontevreden - alleen dus dat er schijnbaar zo weinig aanmeldingen zijn gekomen van de kant van de Runrig-hyve........... Het MOET gewoon in een van de volgende edities van The Wire......... Mike kent onderhand wel die paar "devoted & diehard" Nederlandse Runrig-fans, die nogal eens bij hem aankloppen voor het een en ander en zo driftig bezig zijn om Runrig ook in Nederland op de kaart te zetten. Misschien dat het een en ander kan gecombineerd worden om eens een fan profiel te zetten in de Wire van een Nederlandse Runrig-fan - altijd maar profiels van fans uit het Verenigd Koninkrijk, Denemarken en Duitsland - tijd om eens een fan zich te laten voorstellen uit een van de kleinere Runrig-fan-clans. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 14 Mei 2009, 16:02 » |
|
Ja, met die 17 aanmeldingen ben ik ook niet ontevreden - alleen dus dat er schijnbaar zo weinig aanmeldingen zijn gekomen van de kant van de Runrig-hyve........... Het MOET gewoon in een van de volgende edities van The Wire......... Mike kent onderhand wel die paar "devoted & diehard" Nederlandse Runrig-fans, die nogal eens bij hem aankloppen voor het een en ander en zo driftig bezig zijn om Runrig ook in Nederland op de kaart te zetten. Misschien dat het een en ander kan gecombineerd worden om eens een fan profiel te zetten in de Wire van een Nederlandse Runrig-fan - altijd maar profiels van fans uit het Verenigd Koninkrijk, Denemarken en Duitsland - tijd om eens een fan zich te laten voorstellen uit een van de kleinere Runrig-fan-clans. PETER  "Misschien dat het een en ander kan gecombineerd worden om eens een fan profiel te zetten in de Wire van een Nederlandse Runrig-fan - altijd maar profiels van fans uit het Verenigd Koninkrijk, Denemarken en Duitsland - tijd om eens een fan zich te laten voorstellen uit een van de kleinere Runrig-fan-clans." Ja............  dat is een goeie, gaan we met z'n allen als de Dutch Runrig Fans organisatie !!  Joke
|
|
|
|
|
|
"The colours of Scotland leave you young inside" - Hearts of olden glory - Runrig
|
|
|
Hermie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 14 Mei 2009, 18:03 » |
|
We zijn op de goede weg en misschien inderdaad een heel goed idee om er ook meer ruchtbaarheid aan te geven in een volgende uitgave van het officiële Runrig-fanmagazine "the Wire". Misschien weer een karweitje voor Herma, omdat ze (ook) regelmatig in contact is met Mike "at Runrig HQ" in Aberdeen.
Ik heb al contact met Mike gehad. Als hij nog een plekje overhad zou hij een oproep plaatsen. Afwachten dus maar. gaan we met z'n allen als de Dutch Runrig Fans organisatie !!
Als de oproep in The Wire achterwege blijft, gaan we over op plan B ! Hermie 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 14 Mei 2009, 19:30 » |
|
Ik heb al contact met Mike gehad. Als hij nog een plekje overhad zou hij een oproep plaatsen. Afwachten dus maar. Als de oproep in The Wire achterwege blijft, gaan we over op plan B !
Dat is nog een prompte actie ondernemen en een prompte reactie van Mike - we zouden samen een goed team zijn; Mike aan de ene kant van de zijde van Runrig en wij, als Dutch Runrig committee.  Wat is plan B....... of is dat een domme vraag ? Ik begrijp het even niet. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hermie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 14 Mei 2009, 20:07 » |
|
Dat is nog een prompte actie ondernemen en een prompte reactie van Mike Nou die prompte actie valt wel mee. Ik had dit eind april al aan Mike gevraagd. Zijn reactie kwam een uur later, dus dat was wel een prompte reactie. Wat is plan B....... of is dat een domme vraag Domme vragen bestaan niet, Peter. Plan B ? Ik vind Joke’s idee wel leuk. Met de zes leden van het comité in the Wire. Laten we de nieuwe Wire maar even afwachten en kijken of Mike een plekje voor ons heeft ingeruimd. Zal wel niet zo lang meer duren, voordat de nieuwe aflevering komt. Hermie 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 14 Mei 2009, 20:49 » |
|
Nou die prompte actie valt wel mee. Ik had dit eind april al aan Mike gevraagd. Zijn reactie kwam een uur later, dus dat was wel een prompte reactie. Domme vragen bestaan niet, Peter. Plan B ? Ik vind Joke’s idee wel leuk. Met de zes leden van het comité in the Wire. Laten we de nieuwe Wire maar even afwachten en kijken of Mike een plekje voor ons heeft ingeruimd. Zal wel niet zo lang meer duren, voordat de nieuwe aflevering komt.
Hermie, ben je soms helderziend of zo dat je al eind mei Mike had gevraagd cq. geïnformeerd over onze Runrig Fan Dag en meer aandacht hier voor zou willen verkrijgen in the Wire ? Ik vind plan B eigenlijk veel leuker en origineler en hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik dit zie zitten, want het is een hele ludieke manier om a) aandacht te vragen voor onze Runrig Fan Dag en b) je stelt in een keer een hele clubje fans voor en die ook nog eens komen uit een land waar van je niet vooraf van zou zeggen dat daar ook een Runrig-aanhang is en zeker ook omdat Runrig er nooit heeft opgetreden en nooit geen albums in de charts etc. etc. Dus noteer mij maar voor plan B. PETER
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 14 Mei 2009, 20:51 » |
|
PLAN B!!!!!!!!!!!!!!
gr, Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wolfcvd
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 15 Mei 2009, 07:29 » |
|
Plan A en B!!!!  Gewoon proberen alles voor elkaar te krijgen! Groetjes, Caroline
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paul
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: 15 Mei 2009, 10:27 » |
|
Wat moet ik hier nog aan toevoegen ?
Ben het er helemaal mee eens, alles moet uit de kast om meer bekendheid te krijgen.
Alhoewel als we plan B voor elkaar zouden kunnen krijgen lijkt me dat geweldig.
Overigens, misschien schrijf ik niet zo veel, maar ga er maar vanuit dat ik de discussie hier dagelijks volg.
Groetjes
Paul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #61 Gepost op: 15 Mei 2009, 16:56 » |
|
Overigens, misschien schrijf ik niet zo veel, maar ga er maar vanuit dat ik de discussie hier dagelijks volg.
Paul, maak je geen zorgen om het aantal posts die je hier plaatst - het gaat er niet om wie het meest zich doet gelden hier - het gaat in ieder geval lekker nu op het sub-forum en het ene goede idee doet het andere weer volgen - waar moet dit eindigen ? Kan alleen maar nog beter worden allemaal worden en jij bent toch een beetje degene die er verantwoordelijk voor is. Applaus voor jezelf.  PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hermie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #62 Gepost op: 15 Mei 2009, 18:42 » |
|
Plan A en B!!!!
Gewoon proberen alles voor elkaar te krijgen!
Plan A (de vermelding van het e-mailadres in The Wire) ligt nu in de handen van Mike. Na het verschijnen van de nieuwste aflevering van The Wire wil ik graag Mike : 1.(naar ik hoop) bedanken voor zijn hulp om ons als Runrig fans bij elkaar te brengen;  2. polsen of hij Plan B (een Fan Profile van de Nederlandse fans) in één van de volgende afleveringen van The Wire wil plaatsen. Dit wil ik graag na mijn vakantie (eind juni) opstarten.  Oké? Groetjes Hermie 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #63 Gepost op: 15 Mei 2009, 18:56 » |
|
Applaus voor jezelf.  PETER  Paul, ik ken je niet persoonlijk, maar van mij ook een applaus!  Hermie's, jouw plan is ook prima! Ik sluit me overal bij aan, zolang het in het belang van Runrig is!  Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #64 Gepost op: 15 Mei 2009, 19:36 » |
|
Plan A (de vermelding van het e-mailadres in The Wire) ligt nu in de handen van Mike. Na het verschijnen van de nieuwste aflevering van The Wire wil ik graag Mike : 1.(naar ik hoop) bedanken voor zijn hulp om ons als Runrig fans bij elkaar te brengen;  2. polsen of hij Plan B (een Fan Profile van de Nederlandse fans) in één van de volgende afleveringen van The Wire wil plaatsen. Dit wil ik graag na mijn vakantie (eind juni) opstarten.  Oké? Mijn voorstel; We wachten af wat er wel of niet in de Wire komt en na het verschijnen is er alle tijd om te bekijken wat het vervolg zal zijn - reken er wel op dat niet de komende, maar de volgende Wire waarschijnlijk pas aan het end van het jaar rond Kerst en Oud&Nieuw zal verschijnen en het dus dan in mijn ogen moet gaan over het voorstellen van een groepje Nederlandse Runrig-fans met eventueel in het verhaal het relaas van onze hopelijk achter de rug liggen succesvolle eerste Nederlandse Runrig Fan Dag. Maar misschien dat anderen daar andere ideeën over hebben ? PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #65 Gepost op: 16 Mei 2009, 11:17 » |
|
Na het verschijnen van de nieuwste aflevering van The Wire wil ik graag Mike : 1.(naar ik hoop) bedanken voor zijn hulp om ons als Runrig fans bij elkaar te brengen;  2. polsen of hij Plan B (een Fan Profile van de Nederlandse fans) in één van de volgende afleveringen van The Wire wil plaatsen. De nieuwste Wire(de Spring edition #63) viel dus vandaag bij mij in de bus - dus we zullen ons (moeten) concentreren op de volgende uitgave en zal het er net om hangen - ligt er aan wanneer we onze fan dag gaan houden - of het wel niet op tijd in de volgende uitgave zal staan en natuurlijk als er überhaupt een plaatsje vrij is. We zullen ons dan terug moeten vinden waar nu o.a. foto's staan van onze Duitse collega fans.......... of de pagina's daar voor, maar dan als fan profile van ons clubje.  Ik zie het al helemaal voor me. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anke
Gast
|
 |
« Antwoord #66 Gepost op: 31 Aug 2009, 17:17 » |
|
Geweldig dat er nu een datum bekend is voor de RUNRIG-fandag. Super dat DE ORGANISATOREN zich er zo voor inzetten.  Ben ook erg nieuwsgierig hoe Bruce solo{met band} zal zijn a.s 11 sept in Oberhausen. Groetsies Anke.  Wie weet hoe het concert in Scone is geweest?  .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #67 Gepost op: 31 Aug 2009, 20:09 » |
|
Geweldig dat er nu een datum bekend is voor de RUNRIG-fandag. Super dat DE ORGANISATOREN zich er zo voor inzetten.  Ben ook erg nieuwsgierig hoe Bruce solo{met band} zal zijn a.s 11 sept in Oberhausen. Wie weet hoe het concert in Scone is geweest?  . Een reactie is al binnen op het Scone-concert via de Runrig-Hyve - helaas kwam de betreffende persoon nog niet verder dan "GEWELDIG" - ik hoop dat ze nog wat meer van zich kan weergeven van haar concert-beleving......  Voor leden van Bruce's officiële fanclub is er al een mogelijheid om het gehele album van hem te beluisteren wat spoedig wereldkundig zal gemaakt worden voor iedereen en te koop zal zijn bij de betere (online) CD-zaken........... De organisatoren(inclusief mijn eigen persoontje) van de eerste Dutch Runrig Fan Day doen hun best om de gasten iets moois voor te schotelen en dat dit naar meer zal smaken in de hopelijk mooie jaren die er nog mogen volgen. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #68 Gepost op: 01 Sep 2009, 13:54 » |
|
Wie weet hoe het concert in Scone is geweest?  . Beetje bij beetje druppelt er bij mij het een en ander binnen wat betreft het Scone-concert. Ik hoorde via een andere Runrig-vriendin van mij dat de Nederlandse fans goed zichtbaar waren geweest met de nationale driekleur en ook met T-shirts waarop aan de achterkant iets op gestaan zou hebben van: Runrig Fans, Netherlands - iemand bekend met wat dat dan precies is geweest wat betreft die T-shirts ? - ben daar wel HEEL benieuwd naar...... en natuurlijk de ervaringen van van "onze" fans. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #69 Gepost op: 02 Okt 2009, 15:35 » |
|
Beetje bij beetje druppelt er bij mij het een en ander binnen wat betreft het Scone-concert. Ik hoorde via een andere Runrig-vriendin van mij dat de Nederlandse fans goed zichtbaar waren geweest met de nationale driekleur en ook met T-shirts waarop aan de achterkant iets op gestaan zou hebben van: Runrig Fans, Netherlands - iemand bekend met wat dat dan precies is geweest wat betreft die T-shirts ? - ben daar wel HEEL benieuwd naar...... en natuurlijk de ervaringen van van "onze" fans. PETER  Heb inmiddels een stukje geplaatst; Runrig @ scone http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,3914.0.htmlJoke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
albamar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #70 Gepost op: 04 Okt 2009, 11:24 » |
|
Zo, Joke, dat concert zit in de knip!! Dat pikken ze je niet meer af. Fijn dat de weergoden meewerkten! Ik las in the Wire dat het concert misschien op een een AAA dvd komt!  Dan kunnen wij er ook van gaan genieten. Marga 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #71 Gepost op: 04 Okt 2009, 11:30 » |
|
Ik las in the Wire dat het concert misschien op een een AAA dvd komt!  Dan kunnen wij er ook van gaan genieten. Marga  Ja, dat stond inderdaad in in het "editorial" van de laatste Wire en dat betekent dat iedereen die het Scone-concert op DVD wil hebben en nog eens herinneringen wil ophalen aan die mooie dag lid zal moeten zijn of worden van de officiële Runrig-fanclub om in het bezit te komen van zo'n DVD. PETER 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #72 Gepost op: 05 Okt 2009, 09:47 » |
|
Zo, Joke, dat concert zit in de knip!! Dat pikken ze je niet meer af. Fijn dat de weergoden meewerkten! Ik las in the Wire dat het concert misschien op een een AAA dvd komt!  Dan kunnen wij er ook van gaan genieten. Marga  Hoi Marga, Ja, dat las ik ook en ik hoop inderdaad dat ze het op dvd gaan zetten, we hebben zelf wel een aantal filmpjes, maar die halen het natuurlijk niet bij een professionele dvd. (al zijn ze voor mij wel erg leuk om weer even terug te dromen.....  ). Op youtube staan ook een aantal leuke en mooie filmpjes. Ik hou het in de gaten en bestel die dvd zo snel mogelijk als die er is.  Joke 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bagh Alluin
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #73 Gepost op: 02 Mrt 2010, 11:19 » |
|
Voor alle Runrig fans niet zo'n goed bericht.
Jac
Runrig musician needs new heart implant urgently 1/3/10
Runrig has been forced to postpone a tour of Germany due to a health scare for guitarist Malcolm Jones. The Gaelic rock band were due to start a series of concerts on Wednesday but a Malcolm needs an urgent replacement to a heart implant device. The implant was installed after he collapsed last year and his heart problem was discovered. It has now developed a fault and he needs an operation to fit a new one. A Runrig spokesperson said: “Malcolm, who in 2009 was fitted with a medical implant to prevent a recurrence of the problem which kept him out of action for several months, has been told on the eve of the tour that due to a malfunction, the device must be replaced immediately.
“The procedure will entail a short operation and recuperation period.
“Malcolm’s health is good, the problem being purely a technical one, so it is with great frustration and regret that the decision has been taken not to proceed with the tour as planned.
“The band is working with the promoter to reschedule as many of the German concerts as possible at the earliest opportunity and will notify everyone as soon as there is any further information.”
The spokesperson will play at all other concerts planned for 2010 including in their traditional heartland of the Western Isles when they play the headline act at the 15th anniversary of the Hebridean Celtic Festival in July.
The band’s tour of Germany, Austria and Switzerland was cancelled last year when the musician collapsed at Waverley rail station in Edinburgh.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #74 Gepost op: 02 Mrt 2010, 13:09 » |
|
Was al genoemd in ander topic. Inmiddels zijn de vervangende concerten ook al bekend, het wordt medio mei.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|