Joke
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 29 Apr 2009, 16:34 » |
|
Voor alle Nederlandse fans ! Nieuwsflits voor de Nederlandse Runrig-fan!! Zondag 26 april 2009 is een groepje Runrig-fans bijeen gekomen met in de eerste plaats als doel het organiseren van een fandag. Dat vergt natuurlijk eerst wat voorbereidend werk. Zo moet er toch eerst eens gepeild worden hoeveel mensen op een fandag zouden willen komen. MailadresWe hebben besloten een mailadres open te stellen waar alle Nederlandse fans zich kunnen aanmelden: dutch_runrigfans@hotmail.com. Op die manier kunnen we een mailinglist aanmaken en meteen eens kijken hoeveel fans er nu eigenlijk zijn in ons kleine landje! Na aanmelding zal er een korte vragenlijst worden teruggestuurd, waarin o.a. gevraagd zal worden of iemand interesse heeft om naar een fandag te komen. Het mailadres zal op diverse fora bekend gemaakt worden. Vertel alle Runrig-fans die je kent over het mailadres! Op die manier kunnen we een goed beeld krijgen van de hoeveelheid fans in Nederland en de mate van interesse voor de fandag. Tevens kan de mailinglist gebruikt gaan worden voor bijvoorbeeld de aankondiging van de fandag. OntmoetingsplekOmdat de Nederlandse Runrig-fans verspreid zijn over diverse sites leek het ons een goed idee als er één plek zou zijn waar de fans elkaar, zonder al te veel moeite, kunnen vinden. Die plek zou dan gebruikt kunnen worden om bijvoorbeeld met elkaar af te spreken om naar concerten te gaan, foto’s van optredens te plaatsen of gewoon slap te ouwehoeren over Runrig! Een website leek ons te veel werk plus dat daarbij nog kosten komen kijken. Uiteindelijk hebben we de volgende oplossing gevonden: speciaal voor de Runrig-fans is op het Schotlandforum ( www.schotlandforum.nl) , onder het kopje ‘Schotse muziek en bands’ een sub-board ‘Runrig’ aangemaakt. We zijn ons ervan bewust dat er ook een grote groep Runrig-fans op Hyves zit. Er zijn echter ook mensen die geen behoefte hebben om een Hyves-account aan te maken. Het Schotlandforum is laagdrempeliger dan Hyves en heeft minder poespas eromheen. Hopelijk trekken we daarmee de ‘zwervende’ Runrig-fans aan (degenen zonder Hyves die nu niet weten waar ze met hun Runrig-liefde naar toe moeten ;-)). Natuurlijk zien we ook graag de Hyvers op het Schotlandforum! Moet voor de echte fan toch geen probleem zijn om op meerdere sites actief te zijn? FandagHet streven is om eind oktober/begin november 2009 de fandag te organiseren. We hebben wel al wat ideeën op tafel gegooid, maar eigenlijk kunnen we pas echt aan de organisatie beginnen als we meer inzicht hebben in hoeveel mensen er ongeveer gaan komen. Dat betekent dat we eerst even moeten wachten wat het mailadres aan aanmeldingen zal opleveren. Vervolgens zullen we opnieuw bij elkaar komen om de fandag meer vorm te gaan geven. We houden jullie natuurlijk op de hoogte! Joke
|
|
|
|
|
|
"The colours of Scotland leave you young inside" - Hearts of olden glory - Runrig
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Apr 2009, 17:42 » |
|
Leuk Joke, Ik meld mij aan hoor en geef het adres ook door aan mijn bekenden!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Apr 2009, 18:24 » |
|
Leuk !! (Bijna) iedere Schotland-fan is tenslotte ook een beetje Runrig-fan !! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Apr 2009, 20:47 » |
|
hey mensen  , ik ben hier nieuw, en ik wil ff laten weten dat ik (en mijn hubbie Eelke  ) onwijs veel zin hebben in een Runrig-fandag! Helaas nog geen profielfoto  voor mij...het lukt me niet iets te uploaden... Verder hou ik het nu ff kort. groetjes, Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 01 Mei 2009, 10:47 » |
|
Hey Mieke en Eelke !!, Welkom op het forum ! Leuk !! (Bijna) iedere Schotland-fan is tenslotte ook een beetje Runrig-fan !!  Zou je denken ?? Waar blijft iedereen ?? Joke 
|
|
|
|
|
|
"The colours of Scotland leave you young inside" - Hearts of olden glory - Runrig
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 01 Mei 2009, 13:14 » |
|
Hey Joke!
tja...dat vraag ik me ook af...aan ons ligt het niet. Ik denk dat we (van de RR-hyve) iedereen een persoonlijk bericht moeten sturen. En wel in de vorm van een ja / nee berichtje. Dan hebben we sowieso enig houvast of ze wel of niet interesse hebben. En hebben we er misschien 122 (niet helemaal)geïnteresseerden bij. Anders schiet het niet echt op nee.
Groetjes, Mieke (1/3 beheer RR.hyve)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
big sky
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 03 Mei 2009, 14:38 » |
|
Heb ook erg zin om elkaar te ontmoeten op een fanclubdag!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anke
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 04 Mei 2009, 11:45 » |
|
Hallo allemaal. Ik Anke, en mijn man zullen ook van de partij zijn op de fandag.  . Wij zijn erg benieuwd hoeveel fans er zullen komen. Maar wij zien er naar uit. Groeten Anke.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wolfcvd
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 04 Mei 2009, 18:47 » |
|
Ik ga 11 mei naar het optreden van Bruce Guthro in Oberhausen. Zal ik hem alvast uitnodigen voor onze fandag ? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 04 Mei 2009, 19:44 » |
|
Heel goed idee! ik help je wel herinneren  groetjes, Mieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
albamar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 04 Mei 2009, 20:22 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JA van Lent
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 04 Mei 2009, 21:12 » |
|
Hoi Allemaal,
Zo'n forum is voor mij de eerste keer, maar het zal wel wijzen denk ik.
Super dat er geprobeerd wordt een fandag te organiseren.
Ik ben er zeker bij en zal nog wat vrienden doorgeven dat ze zich ook moeten melden.
Groetjes, Anita
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 04 Mei 2009, 22:12 » |
|
Ik ga 11 mei naar het optreden van Bruce Guthro in Oberhausen. Zal ik hem alvast uitnodigen voor onze fandag ?  Speelt hij dan solo? of met een band?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 04 Mei 2009, 22:24 » |
|
Hey Mieke en Caroline  Heel veel plezier bij Bruce op 11 mei  Doe Bruce de groeten van de Dutch Runrig fans  en nodig hem maar alvast uit...............wie weet  Groetjes Joke 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wolfcvd
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 05 Mei 2009, 11:08 » |
|
Ik zal hem wel een officiële uitnodiging geven.  Wat dachten jullie van de volgende tekst:  ----------------------------------------------- Dear Mr. Guthro (Although we know you will probably not show up) We hereby invite you to be our special guest at the 1st Dutch Runrig Fan meeting. Date: late oct / early nov 2009 Place: Holland (central) Yours sincerely, The Organisation of the Dutch Runrig Fan meeting (and all the Dutch Runrig fans) For information and confirmation: dutch_runrigfans@hotmail.com------------------------------------------------------------- Speelt hij dan solo? of met een band?
Geen idee eigenlijk Groeten, Caroline
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Urlar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 05 Mei 2009, 12:35 » |
|
Ik geloof dat er wat meer leven in de brouwerij komt hier en dat wat meer mensen hun neus en stem hier laten zien en horen - hopelijk melden zich ook meer mensen aan bij het email-adres en dat we we wat meer neuzen kunnen tellen wat betreft het organiseren van een Nederlandse Runrig Fan Dag.
PETER :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
albamar
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 05 Mei 2009, 14:35 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 05 Mei 2009, 15:57 » |
|
Caroline, Perfect !!  Kan hij zich alvast voorbereiden  Groetjes Joke 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 05 Mei 2009, 18:19 » |
|
Ik zal hem wel een officiële uitnodiging geven.  Wat dachten jullie van de volgende tekst:  ----------------------------------------------- Dear Mr. Guthro (Although we know you will probably not show up) We hereby invite you to be our special guest at the 1st Dutch Runrig Fan meeting. Date: late oct / early nov 2009 Place: Holland (central) Yours sincerely, The Organisation of the Dutch Runrig Fan meeting (and all the Dutch Runrig fans) For information and confirmation: dutch_runrigfans@hotmail.com------------------------------------------------------------- Geen idee eigenlijk Groeten, Caroline Hey Caroline! Meen je dit serieus? Zouden die gasten echt komen op ons verzoek, maar ja...niet geschoten is altijd mis... Over de band waar Bruce mee optreedt in Duitsland...heet die niet Runrig???  Ik heb nog wat foto's gevonden van Bruce live somewhere in Duitsland: http://runrig-stammtisch.de/html/bruce_guthro.htmlNeem aan dat het net zoiets wordt... aftellen hè?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hermie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 05 Mei 2009, 19:07 » |
|
Hallo allemaal,  Ik zie wat bekende namen voorbij schieten. De dames en heren van het Runrig comité zijn lekker aan de gang op de diverse fora.  Dat gaat een mooie fandag worden. Caroline, doe Mr Guthro de hartelijke groeten in Oberhausen. Het idee van Marga lijkt me wel wat. Een leuk spandoek is nooit weg en wie weet wil hij ook wel naar Nederland komen. Dan hebben we al vier Runrigmannen over de streep.  In ieder geval veel plezier en we horen wel hoe het geweest is. Groetjes  Hermie 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wolfcvd
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 05 Mei 2009, 19:36 » |
|
Hey Caroline! Meen je dit serieus?
Bloedserieus  Om eerlijk te zijn: ja, ik ben in staat hem een uitnodiging in de hand te drukken  (als ik bij hem in de buurt kan komen tenminste), maar ik zie het ook als een grapje. Aan de andere kant: het zou ook weer een signaal zijn dat er in Nederland ook fans zijn en dat die zich aan het verenigen zijn. En wie weet, misschien krijgen we nog een leuke reactie over de mail! Caroline
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mieke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 05 Mei 2009, 21:34 » |
|
Ik vind het geen slecht resultaat na net 1 week!!!  Marga  hoeveel hebben zich er al aangemeld? Misschien handig het hier af en toe te vermelden? ben wel benieuwd! Mieke 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 05 Mei 2009, 21:57 » |
|
Ik weet dat hij bij Runrig zingt, maar hij staat ook alleen op sommige youtube filmpjes dus ik dacht misschien treedt hij ook wel zelf of met een andere band op?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 06 Mei 2009, 08:33 » |
|
Ik weet dat hij bij Runrig zingt, maar hij staat ook alleen op sommige youtube filmpjes dus ik dacht misschien treedt hij ook wel zelf of met een andere band op?
Ja, hoor Wilma, dat klopt ! Naast Runrig heeft Bruce ook een solo carriere. Hier een stukje van zijn website; http://www.bruceguthro.com/"Along with his solo career, Bruce has also been, for the past ten years, lead singer for the Scottish super group Runrig, which has a strong following in Europe and continues to grow internationally. " Hij heeft ook 3 c.d.'s zonder Runrig. (ook heel erg mooi!!) Joke 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wolfcvd
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 06 Mei 2009, 10:44 » |
|
Hij heeft ook 3 c.d.'s zonder Runrig. (ook heel erg mooi!!)
En zijn vierde cd komt eraan! Als het goed is zullen we wel wat nieuwe nummers te horen krijgen in Oberhausen. Ben benieuwd! Zelf vind ik zijn 2e cd (Guthro) het best. Zijn 3e cd (Beautiful Life) is ook mooi, maar de nummers zijn me wat te langzaam. Leuk als achtergrond muziek, maar niet om bewust naar te luisteren (maar dat is mijn mening). Caroline
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|