Danny
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 21 Apr 2009, 09:47 » |
|
Het plan was om dit jaar met mijn Kubb team voor de 3e maal mee te doen aan de WK kubb op Gotland (Zweden)  , Maar omdat er 2 teamleden (v/d 6)afvallen dit jaar en ook onze Chauffeur voor het 9 pers busje niet kan dit jaar  . Blijft er voor mij weinig anders over om dan alsnog maar voor de 2e maal op de motor naar Schotland te gaan Ik kan dan nog mooi de Common riding in Langholm meepakken op 31 Juli en dan vandaar via A7/A93 en wat binnendoor weggetjes richting Glenlivet om daar in de distileerderij mijn lippen even af te drogen met wat Schots levenswater  En vandaar weet ik het nog ff niet maar ik denk dat ik twee of drie weken blijf afhankelijk van het weer. Danny 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ed Jonkmans
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Apr 2009, 21:22 » |
|
Hoi Danny, Vanaf 27 julie zijn wij ook in Schotland met de motorfiets. "Common riding" je maakt me nieuwsgierig? Nooit van gehoord?? Zal wel aan mij liggen, maar wat betekent dit? Grtz Ed
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Apr 2009, 23:10 » |
|
Common riding is een traditionele tocht op paarden die vroeger ieder jaar gereden werd in de borders om grenspalen te herstellen en om te kijken wat de Engelsen nu weer allemaal gejat hadden , Tegenwoordig zie je een grote groep te paard onder leiding van de Kornet + 2 assistenten de rit maken ook zijn er wedstrijden op die dag oa hound trails / hardlopen / paarden races / highland dansen etc een soort kermis dus en in Langholm is het nog de meest audentieke common riding in de borders er zijn ook optochten met kinderen die heide boeketjes op stokken ronddragen ze sjouwen er een distel van 1 1/2 meter groot rond etc. Dus als je daar in de buurt bent 31/07 ga gewoon kijken is echt leuk om een keer te zien. Misschien tot ziens Danny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 05 Mei 2009, 21:13 » |
|
Vandaag niets te doen op mijn werk dus lekker met mijn roadmap + Google maps en www.streetmap.co.uk al ff wat routes uitgezocht  die ik met de motor ga rijden vanaf ongeveer 28 Juli t/m 18 Augustus  Want voorpret is ook al wat  Laterr Danny 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Mei 2009, 09:46 » |
|
Heb een tip gekregen over Applecross , De zuidweg daar naartoe schijnt verboden te zijn voor grote auto's en auto's met caravan  , Maar voor motoren weer een uitdaging te zijn  Iemand daar al eens geweest en hoe stijl is die weg ?  Danny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Mei 2009, 11:10 » |
|
Dit is 'em: de Bealach na Ba (Pass of the Cattle).  Op dit filmpje is goed te zien, dat 'ie met de auto misschien wel spannender is dan met de moter, want je hebt een goede kans, dat je net op de stijlste stukken een tegenligger ontmoet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 12 Mei 2009, 11:46 » |
|
Bedankt :icon_salut:voor de foto  , En dat filmpje was wel een hele vette bonus  Ik krijg er nu al zin in ik kan eigenlijk al niet meer wachten  Danny 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
danielGS
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Mei 2009, 16:18 » |
|
Wij vertrekken nu vrijdag 16/05 voor 8 dagen met 4 man  en de de Bealach na Ba staat ook op het programma 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 13 Mei 2009, 19:59 » |
|
Ik ben blij dat ik er vorig jaar overheen geweest ben toen het rustig was. Het zal me niks verbazen dat het dit jaar heel erg druk word vanwege het tv programma wat er was op de BBC.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
egberto
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Mei 2009, 22:43 » |
|
Ben er een paar jaar geleden ook nog over geweest. Ik wilde bij een van de laatste hairpins wat foto's maken, maar durfde toen niet van de motor af te stappen. Op de zijstander bewoog de motor vanwege de wind nog zoveel dat ik bang was dat de motor om zo waaien.
Toen ik een keer bij een B&B op Skye was zei de eigenaar dat Applecross het verschil maakte tussen "the men and the boys".
En staat er een stevige wind vanaf zee wees dan boven verdacht op rukwinden. Af en toe kom je even in de luwte van een rotsblok en als je daar dan weer achter vandaan komt dan kun je wel wat uit koers geblazen worden. Maar Applecross blijft een mooie pas om te rijden
EgbertO
|
|
|
|
|
|
Motorrijden doe je alleen en alleen met mooi weer
|
|
|
eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 14 Mei 2009, 12:50 » |
|
wat een foto zeg!!! poe, leuk rijden daar. .... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lucsa
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 21 Mei 2009, 16:36 » |
|
Deze pass reeds 3x gereden met de motor (vorig jaar heen en terug op enkele uren). Hij valt nog goed mee vergeleken met bv de Hardknott Pass in het Lake District. http://www.visitcumbria.com/wc/hardknottpass.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 28 Mei 2009, 13:07 » |
|
Nog een paar weken,Lucsa en we gaan met de club richting Inverness.
De meeting in Zeeland was trouwens ook een succes.
Gr.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
danielGS
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Mei 2009, 15:30 » |
|
De pas naar Applecross lag er vorige week donderdag heel nat en mistig uit ....nog snel een foto kunnen nemen voordat we in de wolken verdwenen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 28 Mei 2009, 16:25 » |
|
Da's nou echt Schotland zo 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lucsa
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 28 Mei 2009, 23:11 » |
|
Nog een paar weken,Lucsa en we gaan met de club richting Inverness.
De meeting in Zeeland was trouwens ook een succes.
Gr.
Veel plezier in Schotland. Net zelf terug van een korte trip naar Z-Engeland.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 31 Mei 2009, 09:03 » |
|
Nou de overtocht is geboekt  28 Juli vertrekken  en 18 augustus retour  Beide op de Pricess of Norway  vanaf Ijmuiden. Nu nog ff een hittegolf  :icon_sunny:regelen voor die periode  En nog even nieuwe remschijven op mijn motor laten installeren zodat ik op de hellingen geen verassingen krijg  Danny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 03 Jun 2009, 03:56 » |
|
De route is als volgt : Van Newcastle naar Langholm via de muur van Hadrianus dan naar Glenlivet vandaar naar Ullapool/Applecross dan naar Skye van Skye naar Fort William en vandaar via de pont naar Arran van Arran Langholm om vandaar weer naar Newcastle te gaan.  hoe lang ik op elke plek blijf is afhankelijk van weer  midgets maar zal ongeveer 3 dagen per plek zijn. Danny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 03 Jun 2009, 18:24 » |
|
De route is als volgt : Van Newcastle naar Langholm via de muur van Hadrianus dan naar Glenlivet vandaar naar Ullapool/Applecross dan naar Skye van Skye naar Fort William en vandaar via de pont naar Arran van Arran Langholm om vandaar weer naar Newcastle te gaan.  hoe lang ik op elke plek blijf is afhankelijk van weer  midgets maar zal ongeveer 3 dagen per plek zijn. Danny Route ziet er bekend uit: Arran: Wordt wel genoemd Little Scotland,omdat op dit eiland alle in Scotland voorkomende landschappen aanwezig zijn. Rij ook even langs "Kings cave" ( grot waar Robert the Bruce zich verborgen heeft. Kijk eens op internet Hadrians Wall,is de moeite waard,alleen al voor de geschiedenis (internet) Ullapool/Applecross ken ik nog niet maar deze pas ga ik over ca. 3 weken rijden. Fort William vond ik " drie keer niks" veel te toeristisch! Wel de Ben nevis natuurlijk ( hoogste berg van the UK) Skye: Prachtig (dit zal Skye ongetwijfeld beamen) Kilt Rocks, Old Man of Storr enz.enz. Als je de tijd hebt moet je beslist de Glen Coe rijden. Dit vindt ik de mooiste Glen van Scotland!!! Ook al vanwege zijn geschiedenis, Massacre of Glen Coe ( kijk ook even op internet) Veel plezier. Ik zal eind van de maand iedereen waarschuwen dat je eraan komt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 29 Aug 2009, 12:20 » |
|
Nou ik ben weer terug het waren weer 3 fantastische weken alhoewel ik de laatste week i.v.m een vette ontsteking in mijn been rustig aan moest doen en vanwege de penicilinekuur geen  mocht drinken. In het kort was dit de reis uiteindelijk : Van Newcasltle via muur van Hadrianus en via Belingham en Kielderforrest naar New castleton daar door de heuvels naar Langholm om met familie de Common riding te vieren daarna via B709/A7 naar Edinburgh toen richting Perth en via A93 naar Balmoral om vandaar via single track wegen naar Glenlivet , Daar maar 1 nacht gebleven (bleek een onbewaakte campingsite te zijn waar ik mijn tent + motorspullen niet durfde achter te laten) dus toen naar Applecross via smalle en brede wegen met fraaie vergezichten.  Daar diverse wandelingen tourritjes gemaakt enkele dagen lang , En heerlijk gegeten in de Applecross inn (beste seafood restaurant van west Schotland)  Daarna door GlenCoe naar Tyndrum wat een soort van onoficiele ontmoetingsplaats is voor motoren ook daar enkele dagen vertoefd toen de ontsteking opkwam (been werd 2x zo dik)en ik voor de zekerheid maar naar Langholm teruggegaan ben om daar een doktor te bezoeken voor een peniciline kuur of operatie (opensnijden van de verdikking) gelukkig bleef het bij het kuurtje.  Ook het Lake district bezocht en de Wynose en Hardknott pas gereden die tot de hoogste berijdbaare passen van GB behoren.  Nog een dagje streetfestival in Edinburgh gedaan etc Helaas Arran niet gezien i.v.m de ontsteking dus blijft er weer wat over om terug te gaan  Danny  PS: Ook geen fotos gemaakt helaas. Dus helaas heb ik Arran niet gezien dit jaar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 29 Aug 2009, 12:53 » |
|
Hallo Nou ik ben weer terug het waren weer 3 fantastische weken alhoewel ik de laatste week i.v.m een vette ontsteking in mijn been rustig aan moest doen en vanwege de penicilinekuur geen  mocht drinken. Wat van de twee vond je het ergste  Zonder gekheid het is nooit leuk natuurlijk, maar tijdens je vakantie is wel heel vervelend. Marre, geen foto's, die maak je toch met je handen. Groetjes Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 29 Aug 2009, 13:06 » |
|
Ja maar ik zou de camera van mijn broer lenen en dat vergat ik weer eens , Ik heb wel enkele filmpjes gemaakt met een video camera maar dat stelt niet veel voor want die zat tijdens het rijden in een van de koffers waar ik niet 1.2.3 bij kon komen onderweg. En de foto's in mijn hoofd zitten er nog wel ff. Danny
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 29 Aug 2009, 13:51 » |
|
@ Danny Deze foto's zal je ongetwijfeld herkennen,Danny. Ik was daar begin juli Hoogste punt van Applecross Pass!  Terras van Applecross Inn 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Danny
Schotland fan
|