Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 10:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: emigreren naar Greenock
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: emigreren naar Greenock  (gelezen 1571 keer)
annemarie23
Gast
« Gepost op: 16 Apr 2009, 17:55 »

Hallo, Ik ben net nieuw op het forum dus ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Annemarie en ik ben 38 jaar oud. Trotse moeder van een zoontje van 5. Ik heb de kans gekregen om voor werk naar Greenock  te emigreren.
Vrienden van mij wonen al jaren in de buurt van Fort William en hebben het reuze naar hun zin. Graag zou ik van mensen die in Greenock (of in de buurt) wonen willen weten hoe het leven daar is en hoe het zit met scholen. Het is een hele stap om als alleenstaande moeder zomaar te gaan emigreren. En ik wil zeker niet over een nacht ijs gaan. Alle informatie (of verwijzingen naar andere sites) is welkom. Ook zou ik graag willen weten hoe het is om met dieren een huis te huren. Ik heb een 11 jaar oude Golden Retriever en die wil ik absoluut niet achterlaten. Beestje heb ik al vanaf dat hij 8 weken oud was dus hij is een beetje m'n 1ste kindje Wink Half Juli wil ik graag zelf een kijkje gaan nemen .maar ik wil deze vakantie nuttig gaan gebruiken. Huizen kijken en eventueel scholen. Ik heb zoveel vragen omdat dit nog in het begin stadia is maar laat ik hier maar even mee beginnen.

Ik ben via google deze site tegen gekomen en ik vind het een leuke site. Ik hoop dat er mensen zijn die mij een beetje opweg kunnen helpen. wave

Groetjes,
Annemarie
skye
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 16 Apr 2009, 19:13 »

hai Annemarie

welkom op het forum. Er zijn hier wel een aantal mensen die in Schotland wonen, die kunnen je vast wel verder helpen met wat vragen. Zelf ga ik alleen maar op vakantie naar Schotland, dus heel veel zal ik je niet kunnen helpen. Ik weet wel dat je hond in ieder geval goed ingeent moet zijn. En  ik zie wel eens op huursites dat "pets" niet welkom zijn, maar dat is volgens mij vaken van huizen van particulieren die verhuren. Ik kan me voorstellen dat je je hond niet achter wil laten hoor.

Petra
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 16 Apr 2009, 20:46 »

Hallo annemarie 23

Wil je aanraden om in iedergaval alvast te zorgen,
dat je hond klaar is voor de eventuele oversteek (als hij/zij dat nog niet is)
Als alles in één keer goed is moet je nml. al op zo'n zeven maanden rekenen.
Op dit forum is hier wel meer over te vinden.

Hier op het forum zijn dacht ik twee keer oproepen geweest voor mensen om in Greenock te komen werken,
Is dat hetzelfde bedrijf als waar jij belangstelling voor hebt,

Kan je verder niet helpen, succes verder.

Groetjes Petra

goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #3 Gepost op: 16 Apr 2009, 21:45 »

Hier vindt je alle informatie.
Margolia

http://www.dogsincluded.nl/invoer/gb.htm
Jazz
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 17 Apr 2009, 08:49 »

Alle regels over het invoeren van huisdieren naar de UK staan hier:
http://www.defra.gov.uk/animalh/quarantine/index.htm

Zorg inderdaad dat je hond zo spoedig mogelijk wordt ingeend tegen rabies e.d. Je dierenarts moet ook op de hoogte zijn van hoe dit werkt en kan je ook adviseren. Je hond mag je pas 6 maanden na de inenting naar de UK meenemen.

Qua huizen kun je gewoon voor bezichtiging informeren of er huisdieren toegestaan zijn. Niet veel huiseigenaren laten het toe, maar er zijn er altijd wel wat te vinden waar het wel mag. Als je huizen gaat kijken, maak dan sowieso een lijstje voor jezelf wat er beslist aanwezig moet zijn (bijv. wasmachine, BT landline voor telefoon/internet, ijskast e.d.). Dan kun je van te voren alvast informeren of het de moeite waard is om een huis te bezichtigen.
De sites die ik heb meeste heb gebruikt bij huizenjacht zijn www.s1rental.com en www.rightmove.co.uk.

I.p.v. Greenock (wat meer stad is) kun je ook kijken of er leuke huizen zijn in Largs, da's een leuk plaatsje langs de kust en zeker ook voor kinderen. Er worden daar een hoop leuke festivals gehouden en er is vaak kermis. Bovendien is het er erg mooi en kun je makkelijk de bus pakken naar Greenock.
Qua scholen heb ik geen idee, maar je kunt vast wel ergens binnenlopen in je vakantie en gewoon informeren.

Succes Smiley

Life is a waste of time.. Time is a waste of life.. Get wasted all the time.. And you'll have the time of your life!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: emigreren naar Greenock
Ga naar: