...zijn die bergen dan technisch moeilijk of is het vooral het weer die het moeilijk kan maken ? Ik ben ooit naar de top van Ben Nevis geweest .....kan je het daarmee vergelijken ?
Ja, die bergen zijn technisch moeilijk. De moeilijkste van de Munros. Om Cameron MacNeish te citeren "These are the Munros that require not only fairly advanced rock scrambling, but some rock climbing skills too".
Het weer is ook een factor. Je moet heel goed met kaart en kompas kunnen navigeren in geval van mist.
Nee, je kan het niet met Ben Nevis vergelijken. Ben Nevis is voor iedereen goed te doen via de normale route.
Mijn man heeft ze allemaal gedaan en van de foto's alleen al krijg ik het zweet in mijn handen.

Terwijl ik wel een aantal rotsklimroutes op Skye heb gedaan, o.a. naar de Cioch, maar zo zonder touw ....

Die wandeling die je wilt doen is de aanloop route naar de klimroutes en de route die Skye ook beschrijft. Ik heb terug moeten lopen in de schemering en we waren toen het pad kwijt geraakt. Dit resulteerde in een zeer interessante bog and boulder hopping terugweg. We waren nat tot over onze knieen.

Begin er dus niet aan als er mist dreigt!
Ellen