Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
06 Feb 2012, 23:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: camping +wandeling op Skye
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: camping +wandeling op Skye  (gelezen 1718 keer)
danielGS
Schotland fan

« Gepost op: 05 Apr 2009, 08:10 »

Hallo,

Op 16 mei vertrekken we met de motor richting Scotland  ...nu hadden we graag 2 dagen op Skye verbleven , 1 dag om alles te verkennen op de motor en 1 dag om te wandelen . Heeft er iemand tips over een camping en een mooie wandeling  naar één van de bergtoppen .

Heeft er iemandervaring met deze ? http://www.theaa.com/travel/details/walk/420879

Alvast bedankt ,
Daniel
skye
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 05 Apr 2009, 09:23 »

Als je een beetje centraal wilt staan, en in de buurt van de bergen, kun je het beste op de camping in Sligachan gaan staan.
Ik weet niet hoe ervaren je bent als wandelaar, maar onderschat de bergen op Skye niet. Bovendien staat het eiland bekend als het eialnd van de mist, die zo maar ineens op kan zetten, hou daar bij het wandelen ook rekening mee.
verder is e het een mooi eiland.

veel plezier

skye

Ina
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 05 Apr 2009, 09:29 »

Skye was me net voor!, onderschat de bergen in Schotland niet!!
Als je niet zo ervaren bent is met de boot vanuit Elgol naar Loch Coruisk een optie, je krijgt dan een paar uur de tijd om Loch Coruisk rond te wandelen en te genieten van de Cuillins, erg mooi!

Yours Aye for Scotland
Roald
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 05 Apr 2009, 10:25 »

Heel Skye in slechts 1 dag doen lijkt me eerlijk gezegd ook een beetje opgewekt. Wat denken de Skye-kenners hiervan ?

Home is anywhere you choose to put your heart (John Denver / And So It Goes)
danielGS
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 05 Apr 2009, 12:48 »

Skye en Ina  icon_thumright

Wat bedoel je met onderschatten ? ...zijn die bergen dan technisch moeilijk of is het vooral het weer die het moeilijk kan maken ? Ik ben ooit naar de top van Ben Nevis geweest .....kan je het daarmee vergelijken ?

Roald ,

Dat is dan misschien  een reden om er nog eens heen te gaan  Wink

Ina
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 05 Apr 2009, 15:05 »

ik heb geen idee, ben zelfs de Ben Nevis nooit op geweest maar weet alleen dat er ieder jaar weer veel mensen in de problemen komen omdat de bergen in Schotland eitjes lijken en onderschat worden.
Het weer kan idd erg verraderlijk zijn.
Laat je ter plaatse goed informeren voor je hieraan begint en veel plezier!

Yours Aye for Scotland
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 05 Apr 2009, 18:42 »

Ik ben een week op Skye geweest en heb nog maar een fractie gezien van wat ik wilde zien. Ik ben redelijk ervaren met wandelen in de bergen, Ben Nevis heb ik ook gedaan, die is redelijk te doen. Cuillens heb ik mij nog niet aan gewaagd. Een prachtige wandeling is de Quiraing, goed te doen, met mooi prachtige uitzichten op de Applecross en de Western Isles. Voor motorrijders is de weg naar Uig ook prachtig.
Of de wandeling  zoals Ina zei, die ga ik de volgende keer ook doen!
Verder is de wandeling van de Old man Of Storr ook prachtig.

skye
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 05 Apr 2009, 19:20 »

met het bootje naar Loch Coruisk hebben wij ook gedaan, was leuk. Je zou vauit Sligachan ook een eind het dal in kunnen lopen, dat hebben wij ook wel eens gedaan. De bergen zijn technisch best moeilijk, sommige wat meer, sommige wat minder. ook het weer is een faktor die meespeelt. Ik ben ook wel eens vanaf de camping in Glenbriitle de bergen in gegaan. We zijn toen tot aan de voet van een aantal bergen  ( Sgurr Ailisdair, the great stoneshoot) gekomen, maar omdat het ineens mistig werd niet verder de bergen ingegaan, vonden we toch te link.
Vanf die camping kan je ook een eind langs de kust gaan lopen, dat is ook wel leuk, en makkelijker.
Bij the Quiraing is het ook erg mooi, heel anders weer.
En wij zijn  ook naar de Old man Of Storr gelopen, ook daar vanwege mist maar tot aan de voet, maar wel een leuke wandeling.

Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 06 Apr 2009, 10:44 »

Citaat
...zijn die bergen dan technisch moeilijk of is het vooral het weer die het moeilijk kan maken ? Ik ben ooit naar de top van Ben Nevis geweest .....kan je het daarmee vergelijken ?

Ja, die bergen zijn technisch moeilijk. De moeilijkste van de Munros. Om Cameron MacNeish te citeren "These are the Munros that require not only fairly advanced rock scrambling, but some rock climbing skills too".

Het weer is ook een factor. Je moet heel goed met kaart en kompas kunnen navigeren in geval van mist.

Nee, je kan het niet met Ben Nevis vergelijken. Ben Nevis is voor iedereen goed te doen via de normale route.

Mijn man heeft ze allemaal gedaan en van de foto's alleen al krijg ik het zweet in mijn handen.  Shocked Terwijl ik wel een aantal rotsklimroutes op Skye heb gedaan, o.a. naar de Cioch, maar zo zonder touw .... Undecided

Die wandeling die je wilt doen is de aanloop route naar de klimroutes en de route die Skye ook beschrijft. Ik heb terug moeten lopen in de schemering en we waren toen het pad kwijt geraakt. Dit resulteerde in een zeer interessante bog and boulder hopping terugweg. We waren nat tot over onze knieen. laughing7 Begin er dus niet aan als er mist dreigt!

Ellen

danielGS
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 07 Apr 2009, 17:45 »

Ik heb eens alle tips die jullie gegeven hebben beter bekeken .......en .... het is nu nog moeilijker om te kiezen   icon_scratch Cheesy 

We blijven 3 nachten op dezelfde camping ( Glenbrittle of Sligachan ) en willen één dag voorzien om te wandelen , we zouden graag vanaf te camping vertrekken ( zodat de motoren op de camping kunnen blijven staan ) en de wandeling mag wat avontuurlijk zijn en mag een 6-tal uren duren ...... Wat raden jullie kenners ons aan ?  Wink
Petra
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 07 Apr 2009, 20:33 »

Hallo danielGS

Vergeet niet dat 6 uren wandelen op vlak terein,
heel anders is dan het wandelen met hoogte verschillen en wisselende ondergrond, losse stenen enz.

Groetjes Petra
margriet
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 11 Jun 2009, 16:32 »

Dan zou ik voor Glenbrittle gaan,
ligt heel mooi,
wel even van tevoren, of als de tent staat, wat boodschappen halen op de motor, want wandelen naar de dichtsbijzijnde plaats is niet te doen. Er is wel een campingwinkeltje, gelukkig, maar uit ervaring weet ik dat je op de motor meestal niet veel extra mee hebt voor eten en drinken, en dan is zo'n winkeltje wel wat beperkt.
Veel plezier, het is een geweldig motorland en skye is helemaal het einde!

Margriet
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: camping +wandeling op Skye
Ga naar: