Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 05:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse whisky  |  Topic: Nieuwe Whisky?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nieuwe Whisky?  (gelezen 2403 keer)
Dirk
Schotland fan

« Gepost op: 26 Mrt 2009, 12:34 »

Ik las net dit nieuwes bericht op de BBC pagina:

Green light for distillery plan 

The distillery will be the first in Falkirk since Rosebank closed in 1993
Plans for a whisky distillery in Falkirk have been given the go ahead by the local authority.
The multi-million pound development will also include a visitor centre, restaurant, shops and a bonded warehouse.
The proposals were put forward by The Falkirk Distillery Company, owned by Fiona and Alan Stewart.
Scottish ministers will now consider whether to give the development final approval.
The distillery would be the first to operate in the town since the famed Rosebank Distillery was shut in 1993.
Despite receiving 71 letters of support, the application did receive objections from some locals who felt the proposed site, on undeveloped land next to Grandsable Cemetery, was inappropriate.
Historic Scotland also raised objections about the development's proximity to the Antonine Wall, which was recently given World Heritage Status.
Rosebank Distillery, which was situated beside the Forth and Clyde Canal and dated from the 1840s, produced a triple-distilled single malt. The bottles currently sell for more than £200.
Suggestions that the product produced at the proposed new distillery might carry the Rosebank name have been denied by Diageo, which owns the trademark.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/tayside_and_central/7964070.stm
Bagh Alluin
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Mei 2009, 08:13 »

Morgen Dirk,

Wist je dit al?  http://www.abhainndearg.co.uk/ Whisky

Groet

Jac

B&B Bagh Alluin

Het weer is: sunny en harde wind.
skye
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Mei 2009, 08:49 »

he, een outer hebrides whisky. Wij zijn wel in Uig geweest twee jaar terug.

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 08 Mei 2009, 09:25 »

Dit is wel leuk dat er van die kleine distilleries bij komen.
Eens kijken of die binnenkort in de winkel staat in Pitlochry of op de Royal Mile

McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Antwoord #4 Gepost op: 09 Mei 2009, 19:04 »

Goede reden om nog eens naar de Outer Hebrides te gaan.   Whisky

Leo

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
henriette veld
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Mei 2009, 18:30 »

icon_thumleft Ik heb hem gelijk in mijn vakantie plannin gezet voor aankomende zomer!!! Whisky
McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Antwoord #6 Gepost op: 25 Mei 2009, 21:44 »

Da's mooi dan kunnen we bij de meeting even proeven  Whisky  Hypocriet

Leo

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
Danny
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 05 Jun 2009, 23:12 »

Ik heb afgelopen weekend ook een nieuwe gedronken komt dit jaar uit  Whisky hello2
Kilchoman het ie en komt van Islay , Ik had een box gekocht met drie kleine flesjes met elk ongeveer 3 drams er in de 1e 1 maand oud de 2e 1 jaar oud de 3e 2 jaar oud en het waren echte snoepjes  drunken_smilie Aye het word verkocht bij mijn slijter als New Spirit want het mag volgens de wet  evil5 nog geen Whisky heten dat mag pas na 3 jaar slapen in een vaatje.
Het zal volgens mij geen goedkope worden want het doosje was al 44 Euro  Bonk
Danny  wave Whisky bagpiper
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #8 Gepost op: 06 Jun 2009, 14:16 »

Toevallig had ik in Edinburgh ook een Kilchoman gekocht, een miniatuur van 10 maanden oud, van 63,5%. Volgens het etiket heeft het een peatlevel van 50. Ik heb het nog niet geproefd, maar de prijs was inderdaad hoger dan normaal, 5,25 pond voor 5cl (normaal zo'n 3 pond).

henriette veld
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 11 Nov 2010, 17:29 »

Ik ben inmiddels al bij de abhainndearg distillery geweest. Echt lachen. We hadden een persoonlijke tour. Het is echt heel klein. Ze hoopten het eerste jaar de 30 vaten te halen!!!!
Kilchoman bestaat al een tijdje. Een leuke distillery, op het terrein van een boerderij. Ze hebben wat opstartproblemen gehad (vlak voor het eerste mash vloog de boel in brand.....) maar inmiddels moeten ze al whiskey hebben!!!!
Freerk08
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 04 Nov 2011, 20:32 »

Kilchoman is een erg lekkere dram. Ik heb nu een fles staan en dat duurt vast niet lang. Wel anders dan de andere Islay malts minder jodium, maar erg fijn en ja ook nog prijzig.
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #11 Gepost op: 04 Nov 2011, 20:49 »

Klein is ie zeker:

Maar een persoonlijk rondleiding is altijd leuk natuurlijk:

Zeker als de grote baas zelf een dram voor je inschenkt. Waar vind je dat nog  laughing7

Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 05 Nov 2011, 20:11 »

Ik wacht toch nog even tot ze een iets meer 'mature' malt op de markt brengen. Het is me nog iets te scherp allemaal, maar heeft absoluut potentie  icon_thumleft

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #13 Gepost op: 06 Nov 2011, 11:43 »

Wat hier geschonken werd was "Spirit of Lewis" en geen whisky. Wij waren er in september en net daarvoor waren de eerste vaten 3 jaar oud geworden. De introductie zou echter tijdens een whisky-event in oktober plaatsvinden dus moesten wij ons even "behelpen" met die "Spirit of Lewis". Die is slechts 3 maanden gerijpt op europese sherry-vaten (de whisky wordt gerijpt op amerikaanse bourbon-vaten). De kopersmaak van de ketels proef je er nog nadrukkelijk in maar wordt al snel ingehaald door een soort explosie van vanille en toffee. Jong, weinig complex maar absoluut een leuke afwisseling als je eens wat anders wilt.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse whisky  |  Topic: Nieuwe Whisky?
Ga naar: