Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 04:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: familie wandelingen glen coe
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: familie wandelingen glen coe  (gelezen 2017 keer)
karin kagenaar
Gast
« Gepost op: 18 Mrt 2009, 17:29 »

Hoi,

Wij gaan eind april met 2 kinderen (9 en 10) 10 dagen naar Glen Coe en willen o.a.in de omgeving (max. uur rijden) graag wat 'makkelijke' wandelingen maken, maar dan liefst wel door bijzondere gebieden natuurlijk. Watervallen, mooie uitzichten enz. Ik heb een poos terug op internet prachtige foto's gezien van wandelelaars in een sprookjesachtig bos vol met mossen, ik weet alleen niet meer waar dat precies was (wel in de buurt weet ik), misschien weet iemand waar ik het over heb?
Andere leuke tips zijn trouwens ook welkom!
vast bedankt,
Karin
Erik
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Mrt 2009, 19:22 »

Hallo Karin,

Zou je misschien een foto kunnen plaatsen zo dat we kunnen zien waar het is?

Groetjes Erik

An áit a bhfuil do chroí is ann a thabharfas do chosa thú
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Mrt 2009, 20:04 »

Kijk eens op http://walking.visitscotland.com/walks/.  Daar hebben zo diverse wandelingen, ook voor families.

Petra
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 18 Mrt 2009, 22:06 »

Hallo karin

Bedoel je met mossen "Old man's beard"
Heb dit veel gezien in de bossen van Glen Affric.
Vond de boswandeling daar ook heel mooi.

Groetjes Petra
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Mrt 2009, 08:46 »

OP onze website staat ook een paar dagen Glencoe beschreven met de wandeling naar de lost valley. Erg mooi, prachtige uitzichten en watervallen! Je bent dicht bij Ft William, dus je zou de Ben Nevis kunnen doen, maar ook de glen wandeling is erg leuk, veel stapstenen etc.

It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #5 Gepost op: 19 Mrt 2009, 09:17 »

Sowieso de moeite waard om even te kijken is het Glencoe Visitors Centre.

http://www.glencoe-nts.org.uk/Visitor-Centre-g.asp

http://www.undiscoveredscotland.co.uk/glencoe/visitorcentre/

Hier hebben ze alle info over wandelingen en je kan er ook een ritje met een landrover de bergen in boeken.

Dit is ook een handige site:

http://www.glencoescotland.com/p/v/things-to-see-and-do/

karin kagenaar
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 19 Mrt 2009, 16:37 »

Hoi Allemaal,

Bedankt voor de reacties en tips. Enkele sites had ik al bezocht maar het zegt je niet zoveel als je er nog neit geweest bent, vandaar dat ik vooral op zoek ben naar persoonlijke tips........
De foto's die ik bedoelde staan op jou site Wilma!
Vooral die van je laatste reis spraken me erg aan, ergens in Tossachs begreep ik, kon in je reisverslag niet precies terug waar dan? Kun je me dat doorgeven, is het te doen met 2 kinderen denk je, zijn er wat kortere, makkelijkere wandelingen?
vast bedankt weer, ga nog even naar de andere tips kijken.......
Karin
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 19 Mrt 2009, 21:28 »

Die foto met al dat mos bedoel je? dat was de beklimming van de Ben A'an.
Bij Aberfoyle ga je door Duke pass en aan het eind is een parkeerplaats en daar kan je de berg beklimmen. De moeite waard hoor en zat te doen! Als je de foto's bekijk, dan staat vaak ook de naam van de wandeling/berg erbij.
Wij zaten in Aberfoyle (Trossachs) en hebben in principe alles binnen een km of 50 gedaan hoor.
Maar, ik vind het nogal een eindje van Glencoe af, daar heb je ook prachtige wandelingen hoor.

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 19 Mrt 2009, 21:39 »

Ik heb een poos terug op internet prachtige foto's gezien van wandelelaars in een sprookjesachtig bos vol met mossen, ik weet alleen niet meer waar dat precies was (wel in de buurt weet ik), misschien weet iemand waar ik het over heb?
Andere leuke tips zijn trouwens ook welkom!
vast bedankt,
Karin

Dit soort stukjes bos vol met mossen komen wij regelmatig tegen op onze wandelingen hoor!
Als je een berg loopt kom je dat vaak tegen, vooral als je door een stuk bos moet en de noordkant!

karin kagenaar
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 20 Mrt 2009, 14:36 »

Oke, bedankt voor de info. als ik het geod begrijp hoef ik er niet speciaal naar te zoeken en komen we het vanzelf wel tegen, fijn!
karin kagenaar
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 20 Mrt 2009, 15:12 »

Oh ja, heeft er nog iemand tips voor een leuk kasteel in de omgeving Glencoe, ook op kinderen gericht (echt te bezichtigen bedoel ik, niet alleen een ruine). Heb al op diverse sites gekeken maar kom er niet echt goed uit..........
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #11 Gepost op: 20 Mrt 2009, 20:30 »

Ja, veel kastelen zijn er niet in de directe omgeving van Glencoe. Je zal er een stukje voor moeten rijden.

Castle Stalker is in April nog niet open, dat is jammer.

Dan kom je al op bijv. Inveraray Castle of Castle Menzies. Nog wel te doen hoor, maar je bent dan wel een dagje van huis.

Onze kinderen deden we trouwens veel meer plezier met een ruine zoals Kilchurn Castle !!

Pieter

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #12 Gepost op: 20 Mrt 2009, 22:04 »

In Inveraray heb je ook nog het gevangenis museum.  Ook leuk voor kinderen.

karin kagenaar
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 21 Mrt 2009, 17:35 »

Hoi,
Bedankt voor de goede tips weer!
Krijg er steeds meer zin in!!!!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: familie wandelingen glen coe
Ga naar: