Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
09 Feb 2012, 04:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Ben Nevis en openbaar vervoer
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ben Nevis en openbaar vervoer  (gelezen 1324 keer)
Anitake
Schotland fan

« Gepost op: 03 Mrt 2009, 20:22 »

Deze zomer gaan we voor de 3de keer naar schotland, deze keer zouden we graag de Ben Nevis gaan proberen . Afgelopen zomer waren we in Fort William en zagen we de Ben Nevis van een afstand, onze vraag is nu hoe komen we bij het begin van de wandeling naar de top? We reizen met de trein, is het te lopen naar het begin of moeten we een bus nemen?
Graag tips en adviezen, alvast bedankt, Anita
Mac
Schotland fan

It's not what you buy, It's what you create.

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Mrt 2009, 21:02 »

Deze zomer gaan we voor de 3de keer naar schotland, deze keer zouden we graag de Ben Nevis gaan proberen . Afgelopen zomer waren we in Fort William en zagen we de Ben Nevis van een afstand, onze vraag is nu hoe komen we bij het begin van de wandeling naar de top? We reizen met de trein, is het te lopen naar het begin of moeten we een bus nemen?
Graag tips en adviezen, alvast bedankt, Anita

Weet het niet helemaal zeker, maar ik dacht dat het vanaf het station, naar het begin van de wandeling naar de top, zo'n 2  km is.
Hebben al wel veel gewandeld in Scotland, maar de Ben Nevis nog niet.
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Mrt 2009, 21:45 »

Er gaan  bus en taxi van het bus/treinstation naar het Glen Nevis visitor centre.
Lopen duurt zo'n 20 minuten.

Egbert
Erik
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Mrt 2009, 15:49 »

Bij mijn weten rijd er zelfs een bus de Glen Nevis heen en weer, hopen dat jullie mooi weer hebben dan, dat maakt de beklimming des te mooier, het uitzicht is daar echt prachtig.
Als het zicht goed is kun je Eigg en Rhum zien liggen en kun je Loch Linnhe tot aan de zee zien liggen.
Bij slecht weer zou ik de beklimming afraden i.v.m vrieskou, harde wind en mist op de top, zelfs in de zomer. Tenzij je goed bent voorbereid dan is het wel te doen, maar dan is het nog oppassen, door de mist kun je zo verkeerd lopen, met als gevolg dat je per ongeluk bij een steil gedeelte naar beneden valt, vaak met dodelijk afloop. Niet voor niets komen er per jaar een aantal mensen niet levend van de Ben Nevis.
Ik heb zelf 1 keer de Ben Nevis beklomen in de mist, mijn reisgenoot en ik hadden allebei een baseballcap op en die was aan de voorkant helemaal bevroren.
Dus goede kleding meenemen uiteraard goede schoenen, genoeg voedsel en drinken, een kaart van de berg en een kompas en een mobieltelefoon die in het buitenland werkt in geval van nood.

Groetjes Erik

An áit a bhfuil do chroí is ann a thabharfas do chosa thú
Loek037
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 01 Apr 2009, 12:39 »

De bus rijd in de zomermaanden. Je kan dan uitstapen bij het visitor center of de jeugdherberg. Een taxi kost ongeveer 5 pond. Lopen is prima te doen. (en een goede warming up). En nog iets: vanuit het centrum van ford william kan je de ben nevis niet zien. De berg waar je dan tegen aan kijkt is maar 650 meter hoog.

Groet
Loek
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Ben Nevis en openbaar vervoer
Ga naar: