Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
09 Feb 2012, 02:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Eerste keer naar Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Eerste keer naar Schotland  (gelezen 2064 keer)
roel5
Gast
« Gepost op: 03 Mrt 2009, 16:09 »

Hallo, ik zoek met een paar vrienden naar schotland te gaan.
We dachten echter eerst gewoon met de vlieger te gaan en overal naartoe te liften.
Is dit een goed idee volgens jullie?
Misschien toch maar aan openbaar vervoer denken?
Het is niet zo dat we per se ergens naartoe willen of musea bezoeken, wat avontuur in de bergen lijkt ons leuk genoeg. Maar als daar zo weinig volk is moet je er met het liften natuurlijk wel geraken.
We dachten een tent mee te nemen en hier en daar te kamperen, hoe we de rest oplossen zien we dan wel.
Graag jullie advies, zou dit te doen zijn?
Waar moet ik zeker op letten?
Buiten liften en openbaar vervoer zie ik geen andere transportmogelijkheden.
We zijn echter nog maar studenten dus we zoeken het wel goedkoop te houden.
In ieder geval willen we ook eens even weg van de beschaving, een stadsbezoek mag erbij zijn maar niet te lang.
We dachten zo'n 7-10 dagen te gaan.
Alvast bedankt iedereen!!
Groetjes  bagpiper
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Mrt 2009, 16:41 »

Hallo Roel,

Welkom op het Schotlandforum !!

wat avontuur in de bergen lijkt ons leuk genoeg.

Dan is de West Highland Way misschien iets voor jullie.

Pieter

Jazz
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Mrt 2009, 17:23 »

Of je met liften ver komt weet ik niet. Ik zou het zonde vinden van mijn vakantietijd om steeds op zoek te gaan naar een lift  confused2 Openbaar vervoer is best prijzig, tenzij je kijkt naar weekkaarten en dergelijke. Stagecoach bussen hebben bijvoorbeeld megariders per zone (voor een week) en flexiriders (10 rittenkaart voor een maand), maar dan nog. Aangezien je met een aantal personen gaat (en de kosten kunt delen) is het misschien rendabel om een goedkope huurauto te zoeken. Gewoon even kijken op internet of je een goedkoop bedrijf kunt vinden. Moet natuurlijk wel tenminste 1 van jullie een rijbewijs hebben en het lef om links te rijden laughing7 Ik denk dat dat uiteindelijk goedkoper is dan openbaar vervoer en het scheelt ook nog eens gesjouw met spullen!

Life is a waste of time.. Time is a waste of life.. Get wasted all the time.. And you'll have the time of your life!
roel5
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Mrt 2009, 17:37 »

Hallo,
voorlopig staat het volgende al vast:
* we gaan met de vlieger van charleroi naar glasgow, kost heen en terug zo'n 100 euro pp
* we gaan liften
* we gaan 10 dagen
* isle of skye willen we wel zien, voor de rest zien we wel waar we terechtkomen
* we gaan wildkamperen

Als er nog tips zijn...vooral inzake wildkamperen, jezelf van eten voorzien...
groetjes
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Mrt 2009, 23:28 »

Ha Roel,

Leuk dat jullie ons mooie Schotland komen bezoeken.

Toen ik je laatste berichtje las, realiseerde ik me dat ik hier in de ruim 11 jaar dat we hier nu wonen, nog NOOIT lifters heb gezien.......... Je spreekt over vrienden dus ik neem aan dat jullie met minimaal 3 personen zijn en met behoorlijk wat bagage, omdat je over (wild) kamperen schrijft.  Dus houd er een beetje rekening mee dat het misschien niet zo snel gaat als jullie zouden willen.

Je weet ook dat je niet op Glasgow Airport arriveert maar op Prestwick ?( Ik neem aan met Ryanair vanaf Charleroi). Prestwick is  (met de trein) zo'n 3 kwartier van Glasgow. Op de aankomst en vertrekdag van Ryanair krijg je 50 % korting op een treinkaartje, welke je in de trein van de conducteur kunt kopen. Dus misschien een idee op de eerste dag al zo ver mogelijk met de trein te komen ?

In ieder geval veel plezier !
roel5
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 13 Mrt 2009, 18:48 »

Hallo, we gaan met 2 of 3 personen zijn en idd wat bagage, maar het is een uitdaging als een andere Smiley
Ons besluit staat echter vast over het liften, moest het echt niet lukken kunnen we dan nog altijd het openbaar vervoer nemen of een auto huren.
We gaan idd met ryanair vanaf charleroi, die tip over het 50% korting op het treinkaartje is welgekomen!
Bedankt! hello2
Nog tips mogen altijd!  Vlag
Petra
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 13 Mrt 2009, 21:21 »

hallo roel5

Ons besluit staat echter vast over het liften, moest het echt niet lukken kunnen we dan nog altijd het openbaar vervoer nemen of een auto huren.

Zou hier niet te makkelijk over denken, omdat jullie met 3 personen zijn plus bagage.
Als je ergens blijft steken is er waarschijlijk niet een bus in de buurt.

Je hebt wel eens van die bedrijven waarvoor mensen auto's van A naar B rijden.
Misschien bestaat er zoiets in Schotland en kunnen jullie zo goedkoop een afstand overbruggen.

Groetjes Petra
mercator
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Mrt 2009, 17:32 »

De vraag ook eens neergelegd bij kennissen in Schotland. Die kenden eigenlijk het woord liften alleen voor omhoog en omlaag gaan zoals ze met enig gevoel voor Schotse humor aangaven.
En zeker met 3 personen en bagage lijkt me dat niet gemakkelijk.
Een aantal jaren gelden waren we met onze camper in Schotland, een paar keer backpackers een lift gegeven. Die waren redelijk hopeloos geworden af en toe.
Op en bij een snelweg ging het soms nog wel, maar van de snelweg af viel het ze erg tegen. Ze waren kwamen uit Engeland en waren liften in Europa ook gewend.
In Europa ging liften in de meeste landen gemakkelijker was hun ervaring.
Neem dus de nodige tijd en stem je plannen daar op af.
Gaat de Euroliner bus niet goedkoop naar Schotland?

En neem anders contact op met het Nivon/Treq
http://www.nivonjong.nl/home.85.0.html
Nivon Jong
Hilversumstraat 332
1024 MB Amsterdam
020 - 4350700
info@nivon.nl

Die organiseren voor jongeren/studenten wandel/bergsportvakanties.
En zijn goed op de hoogte van goedkope manieren van reizen.
Johan

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Eerste keer naar Schotland
Ga naar: