Hallo,
Ik hou nu al een tijdje jullie forum in de gaten en moet zeggen heb al heel wat bijgeleerd uit al jullie ervaringen/opmerkingen.
Ik spreek al jaren om eens met een camper naar schotland te gaan, maar dat was er nog steeds niet van gekomen... tot nu!
Graag jullie reactie/opmerkingen over ons onderstaande idee.
Aangezien we nog nooit met een camper weggeweest zijn zijn we van plan om dat eens voor een weekje te testen. En aangezien we in de grote vakantie graag wat zonne-energie opdoen hebben we besloten om de tweede week van het paasverlof naar schotland te trekken.
Ik weet het een week is natuurlijk niet veel, maar het is dan ook onze eerste kennismaking met zowel de camper als met Schotland.
We hadden het volgende in gedachten:
-ofwel vanuit zeebrugge naar hull ofwel vanuit calais naar dover op vrijdagavond (we wonen in west-vlaanderen dus dat is niet zo heel ver voor ons)
-zaterdag ofwel van hull naar Edinburgh (423km) ofwel van dover naar edinburgh (789km - km-ers van vrijdagavond) (indien we vanuit dover gaan zouden we de vrijdagavond nog een stukje engeland doorrijden)
-zondag ganse dag bezoek edinburgh + overnachten in de streek van edinburgh
-maandag edinburgh naar Oban (196km) + overnachten in streek van Oban
-dinsdag oban naar skye via fort william (159km + ferry) + overnachten in streek van skye
-woensdag skye naar iverness (158km) + overnachten streek van iverness
-donderdag iverness naar edinburgh (255km) of iets verder + overnachten
-vrijdag naar hull of dover + overnachten
-zaterdag calais (115km) of zeebrugge (70km) naar huis

Is dit volgens jullie haalbaar of nemen we teveel hooi op de vork?
We huren een comfortabele camper en reizen met een zoontje van 8.
En dan nog een paar algemene vragen:
-mag je eten meenemen in de camper of doen ze moeilijk aan de douane?
-doen ze sowieso moeilijk aan de douane of houden ze je daar niet op?
-mag je zaken meenemen vanuit schotland engeland of zijn de hoeveelheden drank en andere zaken streng gelimiteerd?
-is dat schotland-virus die we kunnen oplopen levensbedreigend of kietelt dat alleen maar een beetje???
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten,
Mario