Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
09 Feb 2012, 04:07

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: met ferry naar Tobermory?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: met ferry naar Tobermory?  (gelezen 1125 keer)
Masja
Gast
« Gepost op: 22 Feb 2009, 18:27 »

Hi hi

Weet iemand of er een ferry gaat naar Tobermory vanuit Kilchoan? Kan de auto mee ab? En vooral wat de kosten zijn? Met en zonder auto. Heb al gekeken vind veel maar dit..  Huh

Is het een idee een dag naar Mull.. ff sfeer opdoen?  tongue3

Groetjes uit Friesland, Mas

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Feb 2009, 21:18 »

Op de site van Calmac vond ik het volgende

Een retourtje per persoon is 07.15 pound en voor de auto betaal je 37.50 pound voor een retour.

Als je op de site kijkt vind je ook de overtocht tijden.

Groetjes Toeter

It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #2 Gepost op: 23 Feb 2009, 12:04 »

Is het een idee een dag naar Mull.. ff sfeer opdoen?  tongue3

Om het mooie Tobermory te ontdekken heb je de auto niet nodig !!

Maar het is zeer de moeite waard om per auto wat meer van Mull te verkennen. Het kustweggetje (B8073) langs Calgary Bay en de Eas Fors waterval is fantastisch !

Hebben jullie een overnachting in de buurt van Kilchoan ??

In 2004 werden we op het parkeerterrein van Ardnamurchan Lighthouse aangesproken door een Schot. Hij hoorde ons Fries spreken en wilde graag even een praatje maken. Hij was een aantal jaren organist geweest van de Grote Kerk in Leeuwarden. Op mijn vraag of hij ook nog wat Fries had opgestoken, antwoordde hij "Een little bytsje". Hij keek altijd naar "Beer Boeloe" op omrop Fryslan.  Leuk toch !!

Pieter   

Masja
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 26 Feb 2009, 17:37 »

Hmmmm reacties!  hello2 hello2 Gaaf! Dank je toeter!!! Ik ga kijken op de site.. Vast de moeite waard om te gaan

We hebben een week een plek in the middle of nowhere... Duneira Croft  te Kentra,
Ardnamurchan. Het lijkt me een mooie plek. Het de voor mij de eerste keer, en on line lijkt alles geweldig.

Na een eerste nachtje in Kingussie gaan we 4 dagen naar het noord westen. Daarna een week ten zuidwesten van Plockton (3 mile vanaf de brug Skye), dan een week Kentra.. dan nog twee dagen om af te zakken richting Newcastle, kortom 3 weken Schotland verkennen.. ik kan niet wachten

(alleen nog op zoek naar betaalbare b&b adressen in het noorden, wel wat gezien maar niet echt iets wat eruit sprong.. ohh jawel een tip over een lighthouse!)

Heel wat anders dan mijn vorige vakantie's trekken door Zweden, Noorwegen en de Baltische staten, heerlijk zonder iets te boeken

Lekker weekend allemaal, groetjessss  laughing7
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: met ferry naar Tobermory?
Ga naar: