Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 04:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Runrig  |  Topic: Optreden Runrig 2009
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Optreden Runrig 2009  (gelezen 2906 keer)
Wolfcvd
Schotland fan

« Gepost op: 14 Feb 2009, 20:59 »

Hallo allemaal!

Ik ben pas een maand bekend met Runrig, maar al helemaal fan. Van de week de dvd bekeken van Year of the Flood, en live ziet het er ook erg goed uit. Omdat ik meteen zin kreeg in een live-optreden beetje de tourdata en -plaatsen doorgenomen en ik vroeg me af: zijn er nog hier nog mensen aan het overwegen een optreden van Runrig te bezoeken in Duitsland?

Ik ben zelf nog aan het twijfelen. Münster is voor mij (volgens de routeplanner) 2 uur rijden, dat is best te doen en 37 euro voor een optreden vind ik nog wel acceptabel. Maar om nou alleen te gaan.....

Joke, jij bent in Duitsland naar optreden(s) geweest, toch? Hoe zijn de Duitse optredens? Zijn de Duitsers een beetje leuk publiek?
Roald
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 15 Feb 2009, 01:05 »

Niet om de pret bij voorbaat te dempen, maar ik heb Runrig 2 keer live gezien en vond het ronduit tegenvallen; zodanig zelfs dat ik tijdens het tweede optreden voor het einde weg ben gegaan. Toch vind ik het cd-materiaal dat ik heb prachtig: het oude dan, met de eerste zanger. Misschien kunnen mensen die zowel dat materiaal kennen en ze met de huidige zanger hebben zien & horen optreden je adviseren.

Live and let live
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Feb 2009, 09:13 »

Ik ben 2 jaar geleden naar Oberhausen geweest voor een optreden van Runrig en ik vond het geweldig. Ik was al een paar jaar fan van Runrig, heb hun muziek grijs gedraaid(en draai het nog steeds bijna iedere dag) en ben aboluut fan van Donnie Munro (de eerste zanger) maar begin Bruce de huidige zanger, steeds meer te waarderen en vind Year of the Flood ook geweldig hoor.
Maar ik moet eerlijk zeggen: ik ben niet zo gevoelig voor goede boxen etc. Ik vind iets mooi of niet en omdat ik deze muziek al kon vond ik het al gauw prima. Ik mis alleen het behoorlijk gaelic gedeelte, dat kan hij helaas niet zo goed. De sfeer was in ieder geval geweldig. En ik wil heel graag naar hun optreden in Scone, maar we zijn dan net terug van vakantie en mijn baas is daar niet zo blij mee als ik gelijk weer ga. Dus dat blijft bij een wens. Ze treden wel weer op.
En ik ga absoluut weer naar een optreden, maar dan wel in Scotland!          Als je even de zoekmachine gebruik kan je de foto's ed wel zien op dit forum.

Joke
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Feb 2009, 17:10 »

Geloof het of niet........deze Duitsers zijn helemaal gek van Runrig, komen in kilt, lopen met de schotse vlag. ( ik geloofde mijn ogen niet in Oberhausen 2 jar geleden). Daarom zijn we 19-7-08 ook naar Hamburg geweest en ook dit was weer geweldig !!
Ik wilde eigenlijk ook niet naar Duitsland maar dit was een mogelijkheid om ze eens hier in de buurt te zien.

Ga dit jaar naar Scone op 29-8-09 !!! Duitsland zit er nu niet in , ik wacht tot augustus ( hoe moeilijk het ook is ).

Ik kan het je van harte aanbevelen. De concerten zijn erg goed en zoals gezegd, de Duitse fans zijn helemaal gek  laughing7

Alvast heel veel plezier !!

Groetjes Joke

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Antwoord #4 Gepost op: 17 Feb 2009, 19:31 »

Ik zag net dat in de periode dat wij op vakantie zijn, (we gaan misschien naar Denemarken) er ook een optreden is in DK.
Misschien net dat duwtje dat ik nog nodig heb om toch naar Denemarken te gaan.
Ik heb nu 5 concerten gezien maar ook met wisselend gevoel erbij.
Oberhausen 2 jaar geleden was goed en mooi, maar het mooiste was toch wel in de Glasgow Concert Hall, goede accoustiek enzo.
De meest rommelige in de Barrowlands maar dat zal wel zo horen denk ik.

In ieder geval eigenlijk altijd wel de moeite waard om te gaan. Ik moest wel een paar jaar wennen aan Brian Guthro maar nu heeft hij de smaak te pakken en ben ik aan hem gewend.   bagpiper

Leo

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
skye
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 17 Feb 2009, 20:11 »

hij heet alleen geen Brian maar Bruce  laughing7 laughing7 laughing7 laughing7 laughing7 laughing7

McLeo
Schotland Moderader

visiting Scotland since 1978, FOL 93701

« Antwoord #6 Gepost op: 17 Feb 2009, 22:47 »

hij heet alleen geen Brian maar Bruce  laughing7 laughing7 laughing7 laughing7 laughing7 laughing7

Yep je hebt gelijk, zie je wel nog niet helemaal gewend...

L

Wij rijden rond in een VW T4 Exclusive camper.
skye
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 18 Feb 2009, 07:02 »

ik zie het ja

ach, what's in a name    laughing7 laughing7

Joke
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 19 Feb 2009, 17:00 »

Wie gaan er nog meer naar het concert in Scone op 29-8-09 ??   Roll Eyes

Joke

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 20 Feb 2009, 11:31 »

Ik heb pas 2 weken later vakantie, dus Scone zit er niet in.  Nee!!!

Ik heb net wel een ticket voor het concert Münster besteld. Niemand kunnen vinden die mee wil, dus 19 maart reis ik in m'n eentje af naar Duitsland. crybaby2 Hopelijk is het de moeite waard en hopelijk kan ik wat zien! Ik ben nogal klein namelijk, dus ik moet of een staanplaats vooraan zien te krijgen of een zitplaats op de tribune zien te bemachtigen.

Nog een maand, ik heb er zin in!  bagpiper

Caroline
Joke
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 20 Feb 2009, 13:22 »

Heel veel plezier alvast.   hello2  Ik weet zeker dat het de moeite waard is.  Aye

Ik zou graag met je meegaan, maar dit is voor mij nog iets te vroeg.

Bij het concert in Oberhausen stonden de fans al om 17.00 uur voor de deur. Wij zijn pas rond 19.00 in de rij gaan staan en konden boven op de tribune vooraan zitten. Beneden was het toen al aardig vol.
In Hamburg was er een hoog podium en kon je het ook van een afstand vrij goed zien.
Ook ik ben vrij klein en hoop dat ik in Scone iets kan zien. Volgens het Runrig forum zouden er 6000 kaarten beschikbaar zijn.  confused1

Laat in ieder geval even weten hoe je het was !! Vergeet je  Tja, waar is deze smiley voor? niet.

Joke

Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 20 Feb 2009, 14:45 »

Ik ben ook van plan al vroeg te gaan. Voornamelijk om de drukte (files) op de weg te vermijden. Dus ik denk dat ik er ook al rond 17.00 uur zal zijn. De deuren gaan anderhalf uur van te voren open (18.30), dus dan vind ik 17.00 uur wel vroeg genoeg!

Fototoestel, die moet ik dus echt niet vergeten! Ik ga me voor m'n kop slaan ( Bonk) als dat wel gebeurd.
Anyway, zal hier laten weten hoe het was.

Runrig in Schotland zien moet helemaal speciaal zijn. Maar ja, zoals ik eerder al zei: ik heb twee weken later pas vakantie.

Caroline
big sky
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 02 Mrt 2009, 13:40 »

Goedemiddag,

Gezellig er gaan meer nederlanders naar Runrig in Münster!
Zijn er ook leden van dit forum lid van de Runrighyves?

Groetjes,
Joke
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 02 Mrt 2009, 16:34 »

big sky,

Waar vind ik runrighyves Huh dontknow

Ben niet zo bekend met  hyves, wel lid van inmiddels, maar kan geen Runrig vinden.
Please help me !!!! help

Joke

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 02 Mrt 2009, 16:58 »

http://runrig.hyves.nl/

Ik kon het ook nog niet, heb mij direkt aan gemeld, straks zoek ik het verder uit.

Joke
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 02 Mrt 2009, 17:25 »

Wilma,

wat goed van jou  hello2 Klappen Klappen

Heb me ook gelijk aangemeld, eens kijken wat dit is.

(Nog meer Runrig-gekken bij elkaar) Aye Aye

Joke

big sky
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 04 Mrt 2009, 19:56 »

Wilma en Joke, zo had ik nog niet van het Schotland forum gehoord wave
groetjes,
Leontine
big sky
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 04 Mrt 2009, 20:10 »

Zelf heb ik vorig jaar Runrig zien optreden in Bonn (Museumsmeile). Op Youtube heeft iemand videomateriaal geplaatst van dit optreden. Was een heerlijke zwoele avond, wat ik heel leuk vond was dat sommige mensen ook hun kind hadden meegenomen. Zo was er een meisje met een runrigpet op en een wapperend staartje vanonder die pet komend, heb er de hele avond zien springen en meezingen. Heerlijk om te zien hoe ook andere genoten van het concert. Heel leuk ontspannen sfeer en ik heb in mijn beste duits toch leuk contact gehad met andere concertbezoekers. 
Groetjes, en een prettige avond
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 04 Mrt 2009, 23:19 »

Wilma en Joke, zo had ik nog niet van het Schotland forum gehoord wave
groetjes,
Leontine

Leuk dat je ons gevonden hebt Leontine!  Welkom hier en veel plezier.

Joke
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 05 Mrt 2009, 14:42 »

Hallo Leontine,

Welkom op dit forum !!

Ja, wij hebben ook met vele Duitsers gesproken voor, tijdens en na het concert in Hamburg en ze zijn inderdaad heel enthousiast hello2 hello2

Dat was ons in Oberhausen ook al opgevallen. Vandaar dat we voor een 2e keer naar Duitsland gegaan zijn.

Groetjes Joke

Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #20 Gepost op: 09 Mrt 2009, 08:43 »

Laat in ieder geval even weten hoe je het was !! Vergeet je  Tja, waar is deze smiley voor? niet.

Weet iemand hoe het zit met het camerabeleid bij optredens in Duitsland?

Omdat Joke bovenstaande opmerking maakte ging ik er eigenlijk van uit dat ik een fototoestel mee kon nemen. Maar ik sprak onlangs iemand die zei dat ik dat wel kon vergeten, dat fototoestellen niet mee mochten.
Inderdaad is het in Nederland ook zo dat je bij de bekende evenementenhallen je fototoestel niet mee mag nemen, maar in Duitsland? Ik heb er op de website van Halle Musterland niets over gevonden. Er staat ook niets op het ticket. Of verschilt het per plaats/hal?

Groetjes,
Caroline
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 09 Mrt 2009, 09:31 »

Als je geen camera's meer mee mag nemen dan moet je ook alle mobiele telefoontjes weigren want die hebben ook camera's tegenwoordig.
Hier in de UK zeggen ze dat je geen camera's mee naar binnen mag nemen maar heb elk concert nog een camera bij me gehad.
Zolang het maar geen profesionele camera is kom je een heel eind denk ik.
Joke
Schotland fan

« Antwoord #22 Gepost op: 09 Mrt 2009, 10:19 »

Hoi Caroline,

In Oberhausen hadden we een Nikon D80 bij ons en gewoon foto's gemaakt. De foto's waren niet denderend maar dat is een ander verhaal.

Op de officiele Runrig site wordt zelfs om foto's van optredens gevraagd.

In Hamburg hadden wij de camara niet mee, omdat het nogal regende, ( voor het concert en tijdens het voorprogramma, maar toen Runrig kwam was het droog!!) maar ook van dit concert zijn door diverse bezoekers foto's gemaakt

Gewoon meenemen !!!Het gaat al opschieten voor jou!!

groetjes Joke

Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #23 Gepost op: 09 Mrt 2009, 16:47 »

AAARRRGGHHHH!!!!

Lees net op de Runrig site dat alle aankomende optredens in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland gecancelled zijn omdat Malcolm ziek is!

Ik baal!!  sad2 crybaby2

Caroline
Joke
Schotland fan

« Antwoord #24 Gepost op: 09 Mrt 2009, 17:01 »

Ja.....ik las het ook net.  crybaby2 crybaby2  Voor degene die geinteresseerd zijn.

09/03/2009 //
Cancellation Information - Germany, Austria, Switzerland.
'We regret to announce that guitarist Malcolm Jones has been taken ill and as a result we have been forced to cancel the forthcoming tour of Germany, Austria and Switzerland.
We are deeply sorry for the short notice and obvious inconvenience that this will cause. Ticket holders should contact their vendor for refunds. We will give you more information as soon as possible however, in the meantime, are sure you will join us in wishing Malcolm a speedy recovery.'

Joke

Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Runrig  |  Topic: Optreden Runrig 2009
Ga naar: