eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 13 Feb 2009, 17:56 » |
|
hallo!! we hebben zojuist de overtocht geboekt voor komende Juni.  Vorig jaar hadden we heen en terug de king of scandinavia. nu hebben we op de heenweg de Princess of norway. is er nog veel verschil tussen de Princess of norway en de " king" ?  greetz Eddy en Miranda
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Feb 2009, 00:57 » |
|
Het zijn beide mooie schepen; prachtig ontwerp, maar inmiddels wel 23 resp 22 jaartjes oud. Maar ja, DFDS heeft in het algemeen een oude vloot. Beide schepen zijn ooit als luxe cruise ferries gestart bij de Duitse TT-line. De TT-line bestaat overigens nog steeds. Ze was ook eigenaar van de OLAU line, die vanuit Vlissingen naar Sheerness een lijn onderhield.
Belangrijkste verschil tussen de twee is dat de King ooit een modificatie heeft gehad waarbij het voorschip is aangepast met een uitkijkpost. Je kan zowel frisse lucht happend, als vanuit een binnenruimte naar voren kijken. De Princess heeft deze mogelijkheid helaas niet.
In 2006 ben ik een retourtje met de King gevaren. Belangrijkste nadeel bij DFDS vond ik de te hoge temperatuur van de binnenhutten. Op de minst warme stand was er veel ventilatorgeruis. Op de (overigens veel nieuwere) vloot van de STENA LINE is de temperatuur van de binnenhut beter te regelen.
Fijne oversteek gewenst!
Wil je ons je ervaring laten weten, met de verschillen?
Groet,
Robert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mac
Schotland fan
It's not what you buy, It's what you create.
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Feb 2009, 10:55 » |
|
Het wordt nog druk in juni, met de nederlanders in Scotland, we gaan zelf ook in juni.  Heen reis via Duinkerken-Dover, terug Hull - Rotterdam. Maakt voor ons niet veel uit op welke boot we varen, als we maar aan de overkant komen, luxe ed. zegt ons niets.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mercator
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Feb 2009, 16:02 » |
|
Ik vind het prima als het druk wordt in juni.  Wij gaan in Juli/Augustus, zou het dan rustiger zijn? Heen en terug Rotterdam - Hull met P&O ferries, net als 4 jaar gelden. Is ons toen prima bevallen. Luxe vinden we ook niet nodig, wel hebben we een hut genomen. Een 25 jaar gelden wel op een slaapstoel naar Engeland gegaan. Die ene keer was genoeg. Johan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mac
Schotland fan
It's not what you buy, It's what you create.
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Feb 2009, 18:21 » |
|
Denk dat we door de jaren heen alle mogelijke overtochten wel gehad hebben, maar die slaapstoelen is ons ook niet zo goed bevallen. Hebben daarna overal op de boot geslapen, onder de tafel in het restaurant  (niet van de drank) ook wel onder de kapstokken ed. Nu kun je niet anders (als je de nachtboot hebt) dat je een hut moet nemen, beetje luxe is ook niet zo erg.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hayley
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 15 Feb 2009, 22:39 » |
|
Wij gaan 28 maart de overtocht maken van IJmuiden naar Newastle, op de heenweg hebben we de Princess of Norway en op de terugweg hebben we de King of Scandinavia, ben heel erg benieuwd. Heb alleen nog ervaring met de overtocht van HvH naar Harwich, met de Beatrix en de Britannica en later de Discovery.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 17 Feb 2009, 10:55 » |
|
Belangrijkste nadeel bij DFDS vond ik de te hoge temperatuur van de binnenhutten.
Wil je ons je ervaring laten weten, met de verschillen?
Wat betreft de warmte in de binnenhut, dat klopt helemaal, een benauwde bedoening en "veel" lawaai van de ventilator. leek net of er een stofzuiger aanstond. ben ook benieuwd naar de verschillen en zal die dan ook even op het forum zetten. het wordt wel een gezellige bedoening in juni, afgelopen jaar toch al 2 forum-members gezien, dat record moet verbroken kunnen worden.... greetz Eddy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 21 Feb 2009, 12:19 » |
|
Juni = Schotlandforummaand aan boord.  Nog even terugkomend op beide schepen: Onderstaand zie je enkele foto's van de Princess en de King toen het nog nieuwe schepen waren: http://www.faktaomfartyg.se/peter_pan_nils_1986.htmEn dezelfde schepen in december 2006 te Newcastle: http://www.faktaomfartyg.se/king_of_princess_of_norway_sys.htmDat van de hoge temperatuur in de binnenhutten heb ik destijds teruggekoppeld aan DFDS in de evaluatie. Heb er verder niets over vernomen. Als je een echt goede nachtrust wilt in hutten met een goed regelbaar binneklimaat zonder hherrie, dan adviseer ik je de STENA Line. Afgelopen december heb ik de overtocht Hoek van Holland - Harwich gemaakt. Alvast veel voorpret gewenst in de voorbereiding op de overtocht! Groet, Robert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 25 Feb 2009, 17:10 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
goud
Schotland fan
www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 25 Feb 2009, 18:45 » |
|
Juni = Schotlandforummaand aan boord.  Nog even terugkomend op beide schepen: Onderstaand zie je enkele foto's van de Princess en de King toen het nog nieuwe schepen waren: http://www.faktaomfartyg.se/peter_pan_nils_1986.htmEn dezelfde schepen in december 2006 te Newcastle: http://www.faktaomfartyg.se/king_of_princess_of_norway_sys.htmDat van de hoge temperatuur in de binnenhutten heb ik destijds teruggekoppeld aan DFDS in de evaluatie. Heb er verder niets over vernomen. Als je een echt goede nachtrust wilt in hutten met een goed regelbaar binneklimaat zonder hherrie, dan adviseer ik je de STENA Line. Afgelopen december heb ik de overtocht Hoek van Holland - Harwich gemaakt. Alvast veel voorpret gewenst in de voorbereiding op de overtocht! Groet, Robert Nou, de temp. in onze hut van de Stena Line in Dec. was ook niet echt te regelen. Alleen met DFDS gaan we nog met de nachtboot. Verder ben ik er klaar mee. De voorlaatste keer hadden we buren waar we mee konden genieten van hun "capriolen", nou dan lig ik ook niet lekker in m'n bed.  Margolia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Feb 2009, 11:35 » |
|
De voorlaatste keer hadden we buren waar we mee konden genieten van hun "capriolen",
tja, het was een bijzondere overtocht lagen we s'avond (23.30 uur) te slapen, wordt er gewoon om de 10 minuten een oproep door de boxen getoeterd dat ze wat mensen kwijt zijn, en of die mensen zich willen melden aan de balie... wij hadden buren die al om 6 uur s'ochtends door de hut stampten.  en dan s'ochtends hartstikke vroeg en bijzonder vaak het ontbijt blijven omroepen. terwijl we gewoon een vertraging hadden. maar snap wel dat dat er gewoon bij hoort. maar toen dacht ik wel. dit nooit meer.  maar je moet wat, en het trekt me niet echt om heel engeland door te gaan crossen. maar het vooruitzicht weer door schotland te rijden wint het van de wat mindere zin in de boottocht..  greetz Eddy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 26 Feb 2009, 15:37 » |
|
Ik al een tijdeje geleden geboekt, voor de 26-ste heen en terug met m'n " brommertje" (van 1100 cc  ) Kost verdorie wel klauwen met geld,vindt ik! Als je alleen gaat zit er niks anders op dan een 2 persoon hut te reserveren en dus voor twee betalen! Afzetters!!!!! € 417,50, heen en terug. 1 persoon, Incl motor en ontbijt,maar geen diner en verzekeringen. Ben ik genaaid ( excusez le mot)? Maar je hebt eigenlijk geen andere keus,als je tenminste niet helemaal naar het noorden wilt rijden. Een aantal jaren geleden kon je nog een stoel, of stapelbedje reserveren. Dat was een stuk voordeliger. Groet, Kokkie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 26 Feb 2009, 17:03 » |
|
€ 417,50, heen en terug. 1 persoon, Incl motor en ontbijt,maar geen diner en verzekeringen. Ben ik genaaid tja, is een hoop geld maar een reis door engeland en de mogelijke overnachting in engeland kosten ook flink wat centjes! en daarbij. 10 dagen geleden was die reis van jou nog 396, -- euro incl annuleringsverzekering (370,-- zonder annu verz.) dus dat vroegboekverhaal klopt bij de DFDS wel aardig  eddy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Roald
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 26 Feb 2009, 17:57 » |
|
Als je alleen gaat zit er niks anders op dan een 2 persoon hut te reserveren en dus voor twee betalen! Bij P&O (Europoort - Hull) kun je nog steeds een gedeelde hut boeken. Ik ben afgelopen winter op basis van een gedeelde hut voor £95 retour overgegaan - dat was inclusief auto en hut, exclusief ontbijt. Nu is dat natuurlijk een stukje verder rijden dan vanaf Newcastle, maar het verschil met DFDS was zo enorm dat ik de extra tijd en benzine er voor over had (tarief DFDS was £155 enkele reis, maar ja, dat was dus inderdaad op basis van een hut alleen). Dagje York meegepakt. Ook is het waarschijnlijk zo dat het zomer-tarief wel ietsje hoger zal zijn dan het winter-tarief, maar toch, misschien dan nog steeds wel goedkoper. Daarbij had ik trouwens op de heenweg toch lekker een hut alleen (was zeker de enige gek die een gedeelde hut had geboekt)  .
|
|
|
|
|
|
Live and let live
|
|
|
Kokkie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 26 Feb 2009, 18:43 » |
|
tja, is een hoop geld maar een reis door engeland en de mogelijke overnachting in engeland kosten ook flink wat centjes! en daarbij. 10 dagen geleden was die reis van jou nog 396, -- euro incl annuleringsverzekering (370,-- zonder annu verz.) dus dat vroegboekverhaal klopt bij de DFDS wel aardig  eddy Nou,nee dat vroegboekverhaal klopt dus helemaal niet,want ik heb al op 25 januari geboekt! Dus meer dan 4 weken geleden. Maar ja,niet zeuren want je maakt de keuze zelf en ik ga weer lekker voor de " tigste" keer naar m'n " sercond homeland" Ga nu de omgeving tussen Inverness en Ullapool onveilig maken!!!!! Tips voor bijzondere plekjes e.d. zijn altijd welkom! Gr. Kokkie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
terperlientje
Gast
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 29 Apr 2009, 11:13 » |
|
Ook wij gaan in Juni met de boot naar Schotland. Nog iemand in Juni erbij dus  De vroegboeking klopt trouwens voor ons wel. Gaan met z'n drieeen (kind 1,5 jaar) en auto . Hebben in december algeboekt en zijn 470 euro kwijt. Nu is het al 630 euro als je nu zou boeken...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
anjado
Gast
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 03 Mei 2009, 15:04 » |
|
Wij zijn 2 mei teruggekomen van een reisje Schotland. Het was de eerste keer....dus spannend, zeker ook voor de kinderen. Heenreis hadden wij de Princess of Norway, terugreis de King of Scandinavia. Princess: Mooiere boot, lijkt wat ruimer en luxer. Maar die matrassen....je voelde de veren gewoon in je zij steken. Kan per hut verschillen natuurlijk? King: Matrassen beter, wel duurde het ontschepen erg lang, na aankomst duurde het meer dan 1,5 uur voordat wij eraf reden. Het ontbijtbuffet was op beide boten prima, ook aardig personeel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 04 Mei 2009, 08:55 » |
|
het ontschepen kan flink in tijd verschillen vorig jaar op de heenweg reden we in newcastle bijna direct de boot af in amsterdam was er een vrachtwagenchauffeur in slaap gevallen tijdens het wachten op het aanleggen dus de rest van het schip moest 30 min op hem moeten wachten
greetz Eddy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 06 Mei 2009, 22:57 » |
|
@ Anjado
Heb je ook het verschil gemerkt dat je bij de King zo mooi op het voorschip kan staan? Dit is bij de Princess helaas niet mogelijk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 07 Mei 2009, 05:52 » |
|
Ik vind dat soms zo irritant, dat je gaat ontschepen dan dat er dan iemand niet op tijd bij zijn auto is zodat dat vertraging oploopt. Heel vaak hebben wij ook nog de pech dat zo iemand dan net voor onze auto staat  vorig jaar was er trouwens iemand die zijn auto niet weer kon vinden . we hebben die man wel tig keer met iemand van de boot langs zien komen op zoek naar de auto
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 07 Mei 2009, 09:02 » |
|
vorig jaar was er trouwens iemand die zijn auto niet weer kon vinden .
Bijzonder! want je krijgt een papiertje met info over waar je auto staat hij zal wel net een nieuwe auto hebben gekocht en nog aan het zoeken geweest zijn naar zijn oude auto 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
goud
Schotland fan
www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 07 Mei 2009, 09:15 » |
|
Bijzonder! want je krijgt een papiertje met info over waar je auto staat hij zal wel net een nieuwe auto hebben gekocht en nog aan het zoeken geweest zijn naar zijn oude auto   Wij hebben dat nog nooit gehad hoor. Margolia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wolfcvd
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 07 Mei 2009, 09:21 » |
|
Bijzonder! want je krijgt een papiertje met info over waar je auto staat
Nou, je krijgt dat papiertje niet altijd. Soms moet je het zelf pakken en kan me voorstellen dat mensen dat vergeten. En tja, als je dan niet hebt opgelet welke uitgang je hebt genomen.......  Caroline
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eddy en miranda
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 07 Mei 2009, 11:33 » |
|
Nou, je krijgt dat papiertje niet altijd. oke! hebben wij dus mazzel gehad we zullen het straks eens in de gaten houden Eddy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
anjado
Gast
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 08 Mei 2009, 20:02 » |
|
Bij de uitgang van het autodek hangt een houdertje met daarin kaartjes met het nummer van het autodek erop+het deurnummer. Deze kun je zelf pakken. Groetjes Anjado
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|