Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 04:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Ik voel mij bedonderd
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ik voel mij bedonderd  (gelezen 2217 keer)
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Gepost op: 09 Feb 2009, 13:34 »

Een overtocht geboekt in April voor Rotterdam - Hull omdat mijn man naar Engeland moetvoor een cursus. Rechtstreeks geboekt via de website van P & O. Kosten 320 euro met standaard hut. Dit alles voor 1 persoon met gewone auto.
Kom ik heel toevallig op de website Overtoch.nl en maak ik daar een proefboeking met exact dezelfde gegevens. Kosten..................... 224 euro!!!!  protest protest Ik kan leven met een verschil van 20-30 euro, maar dit is toch wel een heel groot.  Aye Aye

Dus kijk voor deze oversteek zeker ook even op http://www.overtocht.nl  Wat betreft andere oversteken via hun weet ik het niet.

Margolia
Roald
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Feb 2009, 13:47 »

Begrijpelijk. Dat je je bedonderd voelt dan, niet dat prijsverschil Wink.

Kun je, aangezien de overtocht pas in april is, de boeking niet annuleren ? En dan alsnog via die andere site boeken. Kost je waarschijnlijk administratiekosten, maar toch geen 50% of zo ? Misschien dat het loont, dat je alles bij elkaar toch goedkoper uit bent. Succes !

PS weet niet of je man er voor open staat, maar een overtocht op basis van een gedeelde hut is zeer goedkoop.

Live and let live
Ina
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 09 Feb 2009, 13:53 »

heb je P&O om een verklaring gevraagd? ik heb iets dergelijks een keer met DFDS gehad en kreeg het toen alsnog voor de goedkopere prijs, ik zou er een e-mailtje aan wagen, je weet maar nooit.

Yours Aye for Scotland
goud
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 09 Feb 2009, 13:55 »

Heb ik ook al aan zitten denken, maar ik heb geen annulerings verz. afgesloten. En dan moet ik het geld ook nog maar terug krijgen, maar ik zal de voorwaarden eens doorlezen!! Had ze al gemailed, maar kreeg een totaal nietzeggende mail terug dat met tussen pers / agenten het wat hoger komt. Terwijl ik heb gemaild dat ik rechtstreeks via hun site heb geboekt. En een bedankje voor de boeking!! Zo lust ik er nog wel een paar laughing8 laughing8
Het verschil is toch een royale tank benzine.  crybaby2

@ Ina, dat heeft onze dochter ook met DFDS gehad vorig jaar. Had ze een vroegboeking gedaan voor Dec. Kreeg ze ergens in het najaar een goedkopere aanbieding. DFDS heeft dat toen keurig aangepast. Aye Aye
Margolia
Roald
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 09 Feb 2009, 14:26 »

Je kunt te allen tijde annuleren - of je een annuleringsverzekering hebt of niet. De kosten die je zou moeten betalen als je annuleert (25%, 50% enz, afhankelijk van wanneer je annuleert) worden dan door die verzekering betaald. Heb je zo'n verzekering niet dan betaal je ze zelf. Toch kan het alles bij elkaar goedkoper zijn om te annuleren en bij die andere club te boeken; zelfs al zou je die annuleringskosten zelf betalen. Inderdaad een kwestie van de voorwaarden er op na slaan.

Trouwens: €96 voor een tank benzine ?? Flink karretje hebben jullie dan !  Wink

Live and let live
goud
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 09 Feb 2009, 14:33 »

Anderhalve tank dan. Een gewone Renault megane van 10 jr. Heb het nagekeken, maar er zijn zoveel redenen dat je niet kunt annuleren dat ik laat het voorlopig maar. Laat Reinier de voorwaarden vanavond ook doorlezen.
Bedankt in ieder geval.
Margolia
Roald
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 09 Feb 2009, 14:47 »

Het is niet aan een vervoersmaatschappij om te bepalen of een klant een geldige reden heeft om te annuleren of niet. Dat zou een mooie boel zijn zeg.

Volgens de P&O-site betaal je 15% van de reissom als je meer dan 57 dagen voor vertrek annuleert; dat is in jullie geval dus €48. Annuleer je tussen de 29 en 56 dagen voor vertrek, dan betaal je 25%, dat is €80. Hangt dus af van voor welke datum je de overtocht hebt geboekt hoe hoog de kosten zouden zijn.

Misschien kun je via de overtocht-site een offerte aanvragen en die een etmaal of zo vastzetten. Staat het tarief je aan, dan zou je je huidige boeking kunnen annuleren, terwijl je dan dus zeker bent van dat andere tarief (loop je niet het risico dat dat tarief opeens omhoog vliegt).

http://www.poferries.nl/tourist/content/pages/template/_footer_terms_&_conditions_terms_&_conditions.htm

Live and let live
goud
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 09 Feb 2009, 17:30 »

Kreeg net een mail dat ze zonder kosten de boeking annuleren, en dat ik bij Overtocht.Nl de oversteek kan boeken.  Aye Aye Ben heel blij met het aanbod en ga er ook gebuik van maken. Het verschil is me te groot. Het heeft me wel 3 mails gekost, maar dat had ik er wel voor over. Voor 20-30 euro had ik er geen werk van gemaakt, maar bijna 100 euro is me te veel.
Margolia
Ina
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 09 Feb 2009, 17:47 »

Kreeg net een mail dat ze zonder kosten de boeking annuleren, en dat ik bij Overtocht.Nl de oversteek kan boeken.  Aye Aye Ben heel blij met het aanbod en ga er ook gebuik van maken. Het verschil is me te groot. Het heeft me wel 3 mails gekost, maar dat had ik er wel voor over. Voor 20-30 euro had ik er geen werk van gemaakt, maar bijna 100 euro is me te veel.
Margolia

zie je wel! altijd proberen  icon_thumleft

Yours Aye for Scotland
Teije
Administrator
*

« Antwoord #9 Gepost op: 10 Feb 2009, 10:53 »

Mooi dat het gelukt is!  icon_thumleft

Wij hebben ook wat overtochten gecheckt en kwamen juist bij overtocht.nl duurder uit, bv. € 440 voor een retourtje IJmuiden en € 404 rechtstreeks bij DFDS. En voor de overtocht Duinkerken - Dover bij overtocht.nl € 119  en bij Norfolklines rechtstreeks € 64 (beiden retourtje)

Zo zie je maar, altijd op meerdere plekken checken!
goud
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 10 Feb 2009, 11:20 »

Inderdaad. Maar dit is de eerste keer dat het verschil zo extreem is. Voor een klein verschil reclameer ik nooit.
Maar ben blij dat het keurig is opgelost. icon_thumleft
Margolia
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen naar Schotland  |  Reizen naar Schotland met de boot  |  Topic: Ik voel mij bedonderd
Ga naar: