Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 04:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Stoomtrein op Glenfinnan-viaduct
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Stoomtrein op Glenfinnan-viaduct  (gelezen 2396 keer)
Erik-Sandra
Schotland fan

« Gepost op: 08 Feb 2009, 11:40 »

Hallo allemaal,

tijdens onze rondrit met de auto hebben we een etappe van Skye, via de boot Armadale-Mallaig, naar Fort William.
dan komen we ook via glenfinnan natuurlijk.
Mijn vraag is: weet iemand op welk tijdstip de stoomtrein over het viaduct heen gaat? Zodat we dat kunnen timen voor een foto-momentje..ik weet dat hij om 10.20 uit FW naar Mallaig vertrekt en en om 14.10 uit Mallaig naar FW.. maar hoe laat op het viaduct heb ik nog nergens kunnen vinden.

Sandra
Ina
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Feb 2009, 12:11 »

Hallo allemaal,

tijdens onze rondrit met de auto hebben we een etappe van Skye, via de boot Armadale-Mallaig, naar Fort William.
dan komen we ook via glenfinnan natuurlijk.
Mijn vraag is: weet iemand op welk tijdstip de stoomtrein over het viaduct heen gaat? Zodat we dat kunnen timen voor een foto-momentje..ik weet dat hij om 10.20 uit FW naar Mallaig vertrekt en en om 14.10 uit Mallaig naar FW.. maar hoe laat op het viaduct heb ik nog nergens kunnen vinden.

Sandra
moet wel ergens te vinden zijn, ik weet niet of de stoomtrein op het station bij het viaduct stopt maar de gewone trein doet dat wel, kun je uitrekenen hoe lang hij erover doet vanuit Fort William.
Ik heb er foto's van die gemaakt zijn om 10.57 uur, maar dat was in 2005 en ik weet niet of hij nog op dezelfde tijd rijdt.

Yours Aye for Scotland
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Feb 2009, 12:27 »

het staat helaas niet op hun eigen website hoe laat hij daar ongeveer is.
De gewone trein doet er een half uur over om vanaf Fort William naar Glenfinnan viaduct te komen en 3 kwartier vanuit Mallaig naar Glenfinnan.
De hele rit van Fort William naar Mallaig duurt 1 uur en 22 minuten met de gewone trein en 1 uur 50 minuten met de stoom trein.
Als je om 10h50  of 14h55 bij het viaduct staat moet je volgens mij een aardig eind kunnen komen denk ik?

http://www.steamtrain.info/Operation%20times.html
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #3 Gepost op: 08 Feb 2009, 12:31 »

Of je houdt de autobussen met japanners in de gaten ...  laughing7

Die pech hadden wij destijds bij Glenfinnan:  Het was dringen om een goede positie te bemachtigen voor het foto-moment.  Nu ben ik een stukje groter, dan de gemiddelde japanner, dus ....

Hier staat 'ie ook nog niet lekker op, dus ook nog wat tijd nemen om een echt goede locatie te vinden, anders dan het parkeerterreintje bij het Glenfinnan-monument ...

Ina
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Feb 2009, 13:03 »

moet wel ergens te vinden zijn, ik weet niet of de stoomtrein op het station bij het viaduct stopt maar de gewone trein doet dat wel, kun je uitrekenen hoe lang hij erover doet vanuit Fort William.
Ik heb er foto's van die gemaakt zijn om 10.57 uur, maar dat was in 2005 en ik weet niet of hij nog op dezelfde tijd rijdt.

Yours Aye for Scotland
Erik-Sandra
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 08 Feb 2009, 13:09 »

wat een mooie plek heb je daar ina ..

waar stond je toen ongeveer? daar heb je toch zeker mooi zicht erop!!!

Sandra
Ina
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 08 Feb 2009, 16:30 »

tussen het monument en het viaduct loopt de weg, vanaf de weg kun je zo een stukje de vallei in lopen

Yours Aye for Scotland
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #7 Gepost op: 08 Feb 2009, 19:54 »

Ook wij hadden het goed getimed, alleen begon het net op het verkeerde moment te regenen.
(ik heb toen de tijden via Scotrail bekeken, daar stond ook de tijd in dat de trein het station van Glenfinnan aandeed (+/- 5 minuten vanaf de brug).

Toen het nog redelijk mooi weer was.

De trein in de regen

Erik-Sandra
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 10 Jun 2009, 13:04 »

Nou het is goed gelukt hoor..

er loopt idd vanaf het visitor center bij het monument een pad naar boven, naar een viewpoint, daar het je goed uitzicht op de trein!
resultaat:

It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #9 Gepost op: 10 Jun 2009, 13:44 »

Jaah, geweldig gelukt ...  thumbsup

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Stoomtrein op Glenfinnan-viaduct
Ga naar: