Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 04:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: 1e overnachting
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: 1e overnachting  (gelezen 1536 keer)
Masja
Gast
« Gepost op: 28 Jan 2009, 16:53 »

Hallo hallo hallo  hello2

Ik ga deze zomer drie weken naar Schotland voor het eerst, 2e week in de buurt van Plockton/Skye, derde week in de buurt van Acharacle. De reis en laatste twee weken zijn al geboekt.

De eerste dagen wou ik in het NOORD westen, in b&b's, doorbrengen... voor zover dat qua reistijd te doen is. Ik heb vier nachten, om het noordwesten te bezichtigen. Op dinsdagochtend kom ik, met de auto, aan op Newcastle. Zaterdag aan het einde van de dag 'moet' ik in Plockton zijn.

Wat is een bijzonder mooie eerste stop/eerste nacht? bv regio Aviemoren, Inverness?
En heeft iemand ideeën of tips voor de overige drie nachten? (Ullapool/Durness) Ppsssst alvast bedankt!

icon_salut groetjes Masja
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Jan 2009, 17:09 »

Hoi Masja,

Goede keuzes.  icon_thumleft 
Plockton is prachtig en de omgeving van Acharacle is helemaal fantastisch.

In Nethy Bridge, in de buurt van Aviemore, is een kleinschalige hostel genaamd "The Lazy Duck".
Aardige mensen en een heel aparte accomodatie. Heel geschikt als je op doorreis bent.

http://www.lazyduck.co.uk/

Pieter

Bagh Alluin
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Jan 2009, 17:30 »

En als Aviemore net te ver is bij Dalwhinnie: http://www.balsporran.com/

Succes!

Jac
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Jan 2009, 19:12 »

Is evengoed een aardige trip op 1 dag naar regio Inverness.
Je bent via de A1 al 3 tot 4 uur bezig om bij Edinburgh te komen en dan moet je nog 4 tot 5 uur verder.
Pitlochry zit 30 Mile boven Perth of misschien Stirling.
Dan kan je vanaf Newcastle een binnendoor weg nemen en lekker rustig aan naar boven tuffen Smiley

Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 29 Jan 2009, 14:51 »

Hoi Masja

Ik zou Aviemore kiezen voor de eerste nachten. Ik vind het daar mooier dan rond Inverness. Ik weet niet wat je wil doen, maar je kan prachtig wandelen en toeren in de auto in de Cairngorms rond Aviemore.

6 uur over de A1 van Newcastle naar Aviemore. Alleen gereden met een korte stop op de grens en een langere stop bij Perth.

Het is ongeveer 2 1/2 uur van Edinburgh - Aviemore, 3 uur naar Inverness.

Ellen
Bagh Alluin
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 29 Jan 2009, 17:59 »

Is evengoed een aardige trip op 1 dag naar regio Inverness.
Je bent via de A1 al 3 tot 4 uur bezig om bij Edinburgh te komen en dan moet je nog 4 tot 5 uur verder.
Pitlochry zit 30 Mile boven Perth of misschien Stirling.
Dan kan je vanaf Newcastle een binnendoor weg nemen en lekker rustig aan naar boven tuffen Smiley

A1 is meestal erg druk dus ik ga altijd vanaf Newcastle via rustige A697 via Coldstream naar Edinburgh. Dat is 2 uur. Dan 30 minuten rondom Edinburgh, over de Forth Bridge naar Dalwhinnie is 2 uur. Inverness is pakweg een uur verder en als je naar Plockton wilt ga dan bij Dalwhinnie naar het westen over de A86( langs het Monarch of de Glenn kasteel ) richting Spean Bridge. Dan Invergarry en de A87 richting Kyle.
Wil je naar Uig voor de ferry is het vanaf Edinburgh 5 uur. Plockton zo'n 4 uur. Dat is dan natuurlijk niet touristisch toeren maar gewoon normaal doorrijden.
Deze wegen zijn erg rustig en mooi.

Succes met de voorbereidingen.

Jac
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 29 Jan 2009, 18:47 »

Dan moet er ook niet veel verkeer zijn want dan kan je die tijden wel vergeten.
kc
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 02 Feb 2009, 11:44 »

M.a.w. na het bovenstaande gelezen te hebben : hou het noordwesten (amper 4 nachten) voor een volgende keer !
Je gaat echt teveel rijden om toch maar daarboven te geraken (en terug).
De streek is te mooi om doorheen te rijden / razen.
Hou het voor het eerste deel van je vakantie bij Aviemore en bezoek wat in de omgeving tot aan Inverness / Black Isle / de streek ten oosten.

Koen
Masja
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 12 Feb 2009, 15:14 »

Hallo allemaal, dank voor jullie ervaringen en reactie's, ben ik erg blij mee!  Aye

Lazy duck lijkt me een bijzondere ervaring! Gaaf!  Cheesy

Voorkeur blijft het noorden, daar gaan we nog steeds voor, tijdens de eerste 5 dagen. Eerste nacht Cairngorms dan door naar het noordwesten. De reistijden die ik doorkreeg, (oa van Bagh Alluin) geven mij een indicatie, veel verkeer op de weg dus.. Ik ben vergeten te vertellen dat ik een kleine heupprobleem heb waardoor ik niet de wandeltochten kan maken die ik zou willen. Voornamelijk in de auto toeren en korten wandelingen maken. Dus lang ergens blijven voor lange tochten zit er niet in.

Heeft iemand nog een tip voor een boek betreft rondritten per auto? Zal deze week wat meer online zijn en rondsnuffelen op dit forum..

Afgelopen tijd even uit de running geweest vanwege een kleine ingreep, maar ik ben er weer.. laat de zomer maar komen!  wave
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #9 Gepost op: 12 Feb 2009, 22:23 »

Lazy duck lijkt me een bijzondere ervaring! Gaaf!  Cheesy

Staat niet op hun website, maar David heeft een laptop in z'n garage, waar je gebruik van kunt maken, als je er naar vraagt. Even een berichtje op het forum zetten .....  laughing7

Als je van vuurtje stoken houdt, ben je hier ook op het juiste adres. Er is een geweldige openhaard, waar je 's avonds nog lang buiten kunt zitten. Wel even zelf een boom in stukjes zagen om de voorraad brandhout weer aan te vullen.

Pieter 

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: 1e overnachting
Ga naar: