Ik heb begrepen dat wild kamperen niet toegestaan is .
Gr Henk
niet in nationale parken, en als er een evt. eigenaar in de buurt moet je toestemming vragen, volgens mij zijn dit nog steeds de geldende regels.
Langs de WHW:
Wild kamperen langs de route wordt ontmoedigd. Officieel mag je in geheel Schotland vrij kamperen, mits je de regels, de zogenaamde Access Code, respecteert. De West Highland Way is echter vrij druk en het vrij/wild kamperen zorgde en zorgt voor de nodige problemen. Daarom wordt gevraagd –in het belang ven de toekomst van de route- om alleen de officiële toegewezen bivakveldjes te gebruiken. Mocht je toch echt willen wild kamperen, dan niet in omheinde velden of akkers, niet nabij huizen, wegen of historische relicten. Uiteraard ruim je alles op en laat je niets achter.
Voor wild kamperen zijn er vooral op de trajecten van Bridge of Orchy - Kingshouse, Kingshouse - Kinlochleven en Kinlochleven - Fort William/Glen Nevis goede mogelijkheden. Op de andere trajecten zou ik bij de aangewezen velden bivakveldjes verblijven. Op deze bivakveldjes mag je (gratis) één nacht mag bivakkeren. Deze bevinden zich nabij Drymen, Rowardennan, Inversnaid, Bridge of Orchy en Kingshouse Hotel.