Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 04:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: 1e keer Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: 1e keer Schotland  (gelezen 1192 keer)
Ursula
Gast
« Gepost op: 26 Jan 2009, 13:33 »

Dag Allemaal,

Hoewel Schotland al een eeuwigheid op ons verlanglijsje staat, hebben andere landen steeds voorrang gekregen, tot dit jaar!
We gaan 26 juli naar Schotland, net op tijd om hopelijk nog een paar uurtjes Gathering 2009 mee te pakken in Edinburgh waar we landen.
We maken een klein rondje, om verschillende delen van Schotland te leren kennen, we gaan 2 weken.
Eerst een paar dagen in Edinburgh, daarna 4 dagen Fort William, 7 dagen Inverness en daarna weer 3 dagen Edinburgh. Helaas waren de kaarten van de tatoo al uitverkocht, maar ik ben ervan overtuigd dat Edinburgh meer te bieden heeft.
We doen alles met openbaar vervoer omdat we een hekel aan rijden hebben. Ook dan is er genoeg te zien denk ik.

Groetjes Ursula
It Swarte Skiep
Schotland fan

Born to be sheep

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Jan 2009, 16:47 »

Hallo Ursula,

Welkom bij ons op het Schotlandforum.

Veel plezier bij de voorbereiding en als je specifieke vragen hebt, dan roep je maar !!

Pieter

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Jan 2009, 21:56 »

Hoi Ursula,
ook welkom, en prima rondje zo met het openbaar vervoer  icon_thumleft
Alvast heel veel plezier met de voorpret, zoeken van leuke uitstapjes en het uitzoeken van het openbaar vervoer, maar dat moet zeker gaan lukken!
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #3 Gepost op: 27 Jan 2009, 16:55 »

Hoi Ursula,

Hou de kaartverkoop van de Tattoo in de gaten, want de kans is groot dat er over enkele maanden weer kaarten beschikbaar zijn.
Enkele forumleden hebben dit al eerder meegemaakt.

Egbert
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 27 Jan 2009, 20:53 »

Ha Ursula,

Welkom op het forum.  Vlag

Het plannen kan beginnen  Aye , succes ermee.

Toeter

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #5 Gepost op: 27 Jan 2009, 22:11 »

Hoi Ursula,

Hou de kaartverkoop van de Tattoo in de gaten, want de kans is groot dat er over enkele maanden weer kaarten beschikbaar zijn.
Enkele forumleden hebben dit al eerder meegemaakt.

Egbert

Klopt, vorig jaar waren ze ook uitverkocht, maar toen ik een week later weer keek waren er weer kaartjes in de verkoop.  Dat was toen eind mei. En het waren niet alleen kaartjes in de uithoeken, wij hadden kaartjes midden op de middentribune (25P/st).Dus wanhoop niet, maar kijk regelmatig op de Tattoo site.

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #6 Gepost op: 29 Jan 2009, 21:35 »

Op dit moment zijn er op de volgende dagen nog kaartjes te krijgen:
Citaat
Tuesday 18 August 2009 at 21:00
Wednesday 19 August 2009 at 21:00
Thursday 20 August 2009 at 21:00
Monday 24 August 2009 at 21:00
Tuesday 25 August 2009 at 21:00
Wednesday 26 August 2009 at 21:00
Thursday 27 August 2009 at 21:00

Ursula
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 05 Feb 2009, 13:43 »

Dank jullie voor het welkom.

Wij gaan 9 augustus alweer naar huis en op de dagen ervoor zijn de tickets uitverkocht, maar ik blijf de website in de gaten houden.

Ik ben blij dat we de B&B's al geboekt hebben!
We komen aan op zondag de 26e in Edinburg, ik kan alleen niets vinden over de Gathering op die dag. Aangezien we laat aankomen (18:00 uur) vragen we ons af of er dan nog wel iets te vbeleven valt. Op de Gatering/Homecoming website zie ik alleen van alles over zaterdag en zondag overdag.

Groetjes Ursula
michelscot
Schotland fan

Mijn Schotland

« Antwoord #8 Gepost op: 07 Feb 2009, 09:52 »

Als ik u een goede raad kan geven is het belandrijk om je trips goed uit te stippelen. We zijn zelf al Schotland bezoeker vanaf 1992 en de eerste keer verbleven we in Moffat in de Borders en we hadden toen geluk dat we dank zij de hotelbaas enkele mooie tips kregen.
De tweede keer waren we veel beter voorbereidt en we haden voor elke dag een mooie trip uitgestippeld, toen verbleven we in Fowlis Wester bij Crieff
We wenzen jullie dan ook een mooie vakantie toe in Schotland en laat vooral je goed humeur niet zakken als het eens wat minder goed weer is wat alles heeft zijn charmes

Groetjes Michelscot
http://www.michelscot.be    bagpiper

Ursula
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 07 Feb 2009, 12:54 »

@Michelscot: Dankje wel voor de tip.
Ik heb een boek van Lonely Planet Schotland gekocht.  Scotland face We zijn al van alles aan het bekijken om te doen.
In Edinburgh waar we op 26 juli aankomen, gaan we eerst het kastel bekijken, want dat kan net voordat we gaan niet meer ivm de Tattoo, de Golden Mile en een paar musea. Vanuit Ediburgh willen we een dag naar Stirling (bus of trein). Daarna gaan we naar Fort William waar we 3 overnachtingen hebben. 1 Dag gaan we naar Mallaigh (bus/trein) en we nemen er een tour. Ook een dag wandelen op Ben Nevis. Daarna door naar Inverness. Kasteel bekijken, omgeving en de eilandjes in de rivier bezoeken. Ook een dag met de trein of Bus naar de Noordelijk eHighlands en naar het oosten (kust) Misschien als het lukt naar Perth. Als afsluiter een paar drukken dagen in Edinburgh omdat de Tattoo dan al is begonnen. bagpiper

En die regen... ach, we zijn ook al 3x naar Ierland geweest, zijn in Australie compleet weggeregend een paar keer en daar laten we de vakantiepret echt niet door bederven, we zijn ten slotte niet van suiker   icon_thumleft
michelscot
Schotland fan

Mijn Schotland

« Antwoord #10 Gepost op: 07 Feb 2009, 14:27 »

wave
Tip 1, het Edinburgh castle is altijd open voor het publiek enkel de uren in augustus worden aangepast wegens de Tattoo en vraag inlichting als de koningin verblijft in Edinburgh verblijft ze op Holyroodhouse Palace en is het gesloten voor bezoek (als je van plan ben om Holyroodhouse  Palace te bezoeken)
voor meer info over Edinburgh http://edinburgh.besteoverzicht.nl/

tip 2, als je vanuit Fort William naar Mallaig wil riezen is de oude stoomtrein 'The Jacobite train' een aanrader

Groetjes Michelscot     bagpiper

www.michelscot.be

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: 1e keer Schotland
Ga naar: