Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 04:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse whisky  |  Topic: Mijn favoriete Whisky
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mijn favoriete Whisky  (gelezen 9655 keer)
Dirk
Schotland fan

« Antwoord #50 Gepost op: 13 Mrt 2010, 19:17 »

Ik heb vanmiddag een blend Black Grouse gekocht terwijl ik altijd voor de single malts ga maar  die is goed te drinken.

Oban
Gast
« Antwoord #51 Gepost op: 08 Jun 2010, 19:37 »

Hoi allemaal,
Ik ben nog steeds zoekende naar wat nu eigenlijk een goede wisky zou moeten zijn, wat mij betreft is dat persoons gebonden, smaken verschillen nu eenmaal niets mis mee hoor,

Normaliter  halen we ons borreltje bij de aldi uit Duitsland, de Westpoint Bourbon wiskey uit Texas USA, kost een kleine 6 euro en is prima puur alsook te mixen met de 7up citroen van de Lidle,  Smiley

Na een bezoekje aan deze topic hebben we de 14jarige Oban (42 euro ) aangeschaft om erachter te komen of er nu daadwerkelijk reden voor me zou moeten zijn om over te stappen op de veel duurdere Oban, voor mij blijf ik gewoon weer naar de Aldi gaan,

In Groningen hebben we een spreekwoord die als volgt gaat,"as moar doemt"en dat doen ze beide wel, laughing7
Daarnaast schijnt wisky volgens een Mitra medewerker allemaal op z'n minst 40% te zijn, dat is me eigenlijk net iets te "zwaar" om puur te drinken, crybaby2

Een Glan  Talloch voldoet voor een 15 euro ook ruim voldoende en of anders het huismerk van de C1000 wel, Aye

Grtx,
Danny
Schotland fan

« Antwoord #52 Gepost op: 09 Jun 2010, 14:28 »

Als je je Whisky met 7up mixt zou ik zeker die Bourbon blijven kopen  Aye
Maar ik drink het puur en dan is een single malt toch echt wel ff wat anders hoor.
Danny  wave bagpiper
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #53 Gepost op: 09 Jun 2010, 18:02 »

Tallisker en dan liefst 18+ Maar heb de afgelopen week een fles Glenfarclas van 21 jr meegesleurd uit Alba en die is ook ernstig lekker hoor. In januari wat uit de bocht van m'n portemonee geschoten en een fles Drambuie "the Royal Legacy of 1745" in de taxfree gescoord. Mjammmmmmmmmmmm!

Danny
Schotland fan

« Antwoord #54 Gepost op: 09 Jun 2010, 18:24 »

Je zit me toch niet lekker te maken he  drunken_smilie Whisky Hypocriet
Danny wave bagpiper
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #55 Gepost op: 09 Jun 2010, 18:26 »

Zou niet durven.........  Hypocriet

Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #56 Gepost op: 01 Jul 2010, 00:28 »

Octomore in een rood blik..........is op dit moment mijn favo, maar moet er voorzichtig mee omgaan, want anders weet ik het niet meer, de andere 39 zijn ook goed hoor, ligt aan mijn stemming en smaak. Wink Aye
pascal
Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #57 Gepost op: 01 Jul 2010, 18:51 »

Toen ik aan mijn vader vertelde dat ik naar Skye zou gaan was het eerst wat hij zij " Je bent zo gek als een deur!" Het tweede wat hij zij was " Hmm Talisker." Whiskey drinken zit kennelijk in de familie zullen we maar zeggen.

Ik heb een aantal whiskey's die ik lekker vind hangt een beetje van de stemming af. Talisker, Glen Livit, Coal Ila, Oban, Lagavulin, zijn allemaal lekker en hangt van de dag af welke ik lekker vind. Op het moment heb ik een lekkere Talisker destillery edition. ... hips...
Jazz
Schotland fan

« Antwoord #58 Gepost op: 16 Nov 2011, 13:49 »

Ik was erg onder de indruk van Singleton of Dufftown malt, wordt tijd om weer eens een flesje in te slaan  laughing7

Life is a waste of time.. Time is a waste of life.. Get wasted all the time.. And you'll have the time of your life!
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #59 Gepost op: 16 Nov 2011, 20:05 »

Even een knuppeltje in het hoenderhok; ik heb in Wales een heerlijk zachte Welsh single malt gekocht, de Penderyn.
Gerijpt op Bourbon en nagerijpt op Madeira vaten. Doet het zeker niet onder voor menig Speyside whisky.

Danny
Schotland fan

« Antwoord #60 Gepost op: 17 Nov 2011, 11:40 »

Die ken ik ook al enige jaren  drunken_smilie hello2
In die smalle fles toch  laughing7
Die is idd niet te versmaden Whisky
Danny  wave bagpiper
Danny
Schotland fan

« Antwoord #61 Gepost op: 17 Nov 2011, 11:42 »

En beter een knuppel in het hoederhok , Dan in de whiskybar  icon_pale Hypocriet
Danny  wave bagpiper
Danny
Schotland fan

« Antwoord #62 Gepost op: 18 Nov 2011, 14:04 »

Ik heb in Schotland wel is een grap uitgehaald bij " Whiskykenners "  laughing7
Had ik een fles paradijswijn van Rutte meegenomen (oude Jenever)  Aye
En ze konden er maar niet achterkomen welke Whisky ze aan het proeven waren. hello2 Hypocriet
Danny  wave bagpiper
Chris
Schotland fan

« Antwoord #63 Gepost op: 11 Jan 2012, 17:59 »

hallo allen ,

`t is alweer een  tijdje geleden dat ik hier op het forum was , maar ben er weer. Na ruim ander half jaar in Schotland wonende te zijn heb ik redelijk wat whiskeys geproefd ( voordeel van het werken in een pub ). Maar mijn voorkeur gaat uit naar Islay Whiskeys, en dan met name de Bruichladdich. Heb niet zo zeer een favoriet. effe een lijstje wat ik zoal gehad of mee bezig ben:

Bruichladdich: classic range

Rocks : fruitig (kleurt rose, als je er een paar druppeltjes water in doet , detail.....)
Waves : fris van smaak.
Peat: (ging wat te snel naar binnen dus maar een tweede gehaald en die zit nog dicht, voor zolang als het duurt.)

Bruichladdich Concept range:

Black Art 2: ( sinds gisteren in huis, trots als een pauw ) effe de kurk eraf gehaald en geroken, een       JUWEELTJE . ruikt absoluut naar bloesem, roosachtig. tweede reuk is meer kersen sherry. Vandaag maar eseen Dram genomen. Resultaat is naar mijn smaak, een erg droge wijn smaak maar vol, en de afdronk is licht rokerig, nijgt meer naar een speyside whiskey (de afdronk dan). Na smaak heeft ie ook, dat is kersen, druiven (rode welte verstaan).

Bruichladdich Rare Range;

1994  (14 year) limited Release vintage
: Gemaakt om het heugelijke feit te vieren van zowel bruichladdich als de Carmel wijnerij, in Israel.

eerst in bourbon casks voor een paar jaar en daarna in carmelwijn casks. en dat proef je. het geeft er een wijnsmaakje aan, niet zoveel maar je proeft het. zit nu helaas nog maar twee drams in Sad.

Bruichladdich Octomre Range:

Octomore 3 / 152 zoals bekend, erg peaty..... maar lekker.

Naast Bruichladdich, drink ook wel eens een The Balvenie Double Wood, en voor een totaal andere wending, een Gentlemen Jack.

tot dusver mijn favorieten.

Sláinte
Chris
Schotland fan

« Antwoord #64 Gepost op: 11 Jan 2012, 18:17 »

De favoriete Schotse whisky van mijn man is Highland Park. Volgens de dame bij de Gall&Gall zou Balvenie Doublewood daar qua smaak wel wat op lijken, dus nu wil ie die ook een keer uitproberen.

Klopt wat de dame van G&G zei. Een goede keus en het proberen waard, The Balvenie double wood is erg lekker en lijkt idd op highland Park (die niet in de highlands geproduceerd wordt btw). Ik denk dat hij die wel lekker zal gaan vinden .

Sláinte
Chris
Schotland fan

« Antwoord #65 Gepost op: 11 Jan 2012, 18:43 »

Octomore in een rood blik..........is op dit moment mijn favo, maar moet er voorzichtig mee omgaan, want anders weet ik het niet meer, de andere 39 zijn ook goed hoor, ligt aan mijn stemming en smaak. Wink Aye
pascal

Ah jij hebt em dus........., hier in Schotland is ie niet meer te krijgen, zelfs op de website staat de Octomore 2.2 Orpheus /140 als Sold Out op de menukaart Sad . Je bent 1 van de weinige die em nog heeft, of niet meer dat weet ik dan weer niet Smiley. maar als je er nog wat in heb zitten, laat dat zo zoun ik zeggen , ziet er iet naar uit dat ze nog weer gaan maken .

Sláinte
Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #66 Gepost op: 11 Jan 2012, 21:59 »

hallo allen ,

`t is alweer een  tijdje geleden dat ik hier op het forum was , maar ben er weer. Na ruim ander half jaar in Schotland wonende te zijn heb ik redelijk wat whiskeys geproefd ( voordeel van het werken in een pub ). Maar mijn voorkeur gaat uit naar Islay Whiskeys, en dan met name de Bruichladdich. Heb niet zo zeer een favoriet. effe een lijstje wat ik zoal gehad of mee bezig ben:

Chris,
Erg indrukwekkend al die "tasting notes", maar echte whisky liefhebbers weten dat whiskey uit Ierland komt, whisky uit Schotland (inclusief Islay) nono Overigens kan ik persoonlijk de Islay whisky's met de rokerige turfsmaak nauwelijks 'fruitig' en 'fris' vinden, en met die dame van de G&G ben ik het ook niet eens. Sorry.
Ik houd het bij Speyside. Glenlivet Founders reserve 21yr of een Glenlivet 25yr, maar niet te vaak Hypocriet

Chris
Schotland fan

« Antwoord #67 Gepost op: 12 Jan 2012, 02:36 »

hey Ruud,

Ja je heb gelijk kwa  "whiskey /whisky " spelling, zat effe niet op te letten en had gewoon de fles voor m`n neus dus had kunnen spieken Wink.

maar kwa highland park smaak en wat daarop lijkt zullen we toch een meningsverschil hebben denk ik Wink. gelukkig dat smaken verschillen Smiley.
Freerk08
Schotland fan

« Antwoord #68 Gepost op: 12 Jan 2012, 20:28 »

een Port Ellen 22yr
en Islay heeft meer erg lekkere whisky's
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #69 Gepost op: 12 Jan 2012, 23:53 »

Naast m'n kleine verzamelingetje Talisker (zwijmel) staan nu een verrassend leuke Littlemill en een (mag natuurlijk geen whisky heten maar toch...) Spirit of Lewis; rechtstreeks uit de distilleerderij meegenomen en afgerekend in de woonkamer van de eigenaar zelf  Whisky

Marjolein
Schotland fan

« Antwoord #70 Gepost op: 13 Jan 2012, 16:27 »

Mijn partner is helemaal gek op de stevige Islay's. Laphroig blijft een hit, maar zijn favoriet van het moment is Ardbeg.

Zelf kan ik Islay's ook wel waarderen, hoewel ik er niet áltijd zin in heb. De meeste whiskey's die mij goed bevallen zijn Speysides, hoewel ik sommige lowlands ook heel lekker vind. De enigen waar ik meestal niet zoveel mee heb zijn de karakteristieke highland whiskeys...

Absolute favoriet tot nu toe (en ik zag hem er zo gauw nog niet tussenstaan): Tomintoul. Hoe ouder hoe beter! Die van 10 jaar is best aardig, maar niet spectaculair. Die van 16 jaar vind ik echt fantastisch.  icon_thumleft

Maar we hebben tijdens de afgelopen vakantie weer een mooie collectie kleintjes meegenomen, om te proeven, dus wie weet heb ik binnenkort een nieuwe favoriet!
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #71 Gepost op: 16 Jan 2012, 21:09 »

Kreeg afgelopen weekend opeens een Glenlivet (12 year). Moet zeggen, ernstig smakelijk wel, eigenlijk.

Mieke
Schotland fan

« Antwoord #72 Gepost op: 16 Jan 2012, 22:34 »

meenemen zaterdag?  Whisky
Janrozen
Schotland fan

« Antwoord #73 Gepost op: 21 Jan 2012, 23:58 »

foto Toeter ziet er lekker uit ,   mijn  lievelings whisky is,   Ardbeg Blasda
Ardbeg 10 years old
Ardbeg Corryvreckan
Ardbeg Alligator
Jura Prophecy
Dallmore The 12
Smokehead 43 5jaar
Bowmore 18 jaar
Finlaggan cask strength
Lapoigh tripelwood
Springbank 18 jaar
Dat zijn er wel enkele, deze heb ik het liefs, vraag hier soms een flesje van met mijn verjaardag, ze zijn erg duur sommige maar dat weten jullie wel. Het liefs wil ik met stel whisky fanaten naar Islay een whisky trip maken, en nog wat plekken in schotland. Je moet ook een stuk van de natuur zien. Ik drink nu ik dit schrijf ,een lekkere Bowmore 10 jaar is nog te betalen. nu aan alle liefhebbers laat maar weten wie dit ook zou willen. Als je met een groepje gaat dalen de kosten.
jan

Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #74 Gepost op: 23 Jan 2012, 13:56 »

Hallo whikyliefhebbers en genieters,

Tja, ik heb eigenlijk geen voorkeuze voor een bepaalde whisky, behalve dat ze lekker moeten smaken op het moment van de dag, stemming van het moment, ik kan veel waarderen, van een standaard botteling van Chardu t/m een limit edition van Bowmore o.i.d. Mijn whiskykast telt op dit moment ongeveer 70 flessen, waarin alles is vertegenwoordigd, ben wel op dit moment bezig om een kleinere collectie te krijgen maar wel excluciever cq hogere kwaliteit.

ps. ik doe whiskyproeverijen met name in W-brabant, site is in oprichting.
voor een deel van mijn collectie zie: http://www.whiskybase.com/collection.php?userviewid=3461
pim75, pascal
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse whisky  |  Topic: Mijn favoriete Whisky
Ga naar: