Zoals ik elders op dit forum al eerder schreef, hebben wij vorig jaar gevaren op de Thames met een motorjachtje. Dat was maar een midweek, het is ons echter zó goed bevallen dat we het dit jaar een week gaan doen. Met een ander jachtje, maar wel van dezelfde operator. Dit scheepje is nét wat comfortabeler.
Het is erg leuk om te doen. We varen ten westen van Londen, op de zogenaamde non-tidal sectie van de Thames. Het is niet toegestaan om Londen zelf in te varen. Niet nodig, de Thames is erg mooi upstream. Je moet door sluizen heen, wat eerst erg spannend leek (en eigenlijk ook wel was) maar dat went snel. Je moet wel "the hang of it" krijgen wat het besturen van de boot betreft. Je krijgt wel uitleg en een instructeur gaat mee voor een kleine proefvaart, maar vrij snel stonden Bugs en echtgenote er dan toch alleen voor. Het lastigste was het aanleggen, maar opeens heb je in de gaten wat de reactie van de boot is op de roerbewegingen. Als je dat eenmaal door hebt, gaat het vrijwel van een leien dakje.
Zoals ik hierboven al schreef, de natuur is daar erg mooi, en het leven lijkt opeens veel langzamer te gaan. Hoewel een dag zó om is als je daar vaart!
Dit is het jachtje waar we dit jaar mee gaan varen:
De buitenkant
Het interieur
PlattegrondjeWe overwegen om volgend jaar ditzelfde te gaan doen in Schotland.
Maar eerst deze vakantie!
Het duurt nog even (september) maar zoals ik hier al eerder las, voorpret is ook veel waard. En daar ben ik het helemaal mee eens!
We gaan met deze vakantie trouwens over via Calais-Dover (P&O). De nacht voorafgaande aan de overtocht slapen we in een hotel vlakbij Calais. We zijn dan lekker vroeg én uitgerust in Engeland.