Auteur Topic: TV-serie: History of Scotland  (gelezen 9367 keer)

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
TV-serie: History of Scotland
« Gepost op: 22 dec 2008, 19:32 »
Afgelopen maanden hebben de Schotten de 1e vijf afleveringen al kunnen zien, maar vanaf 3 januari komt de serie "History of Scotland" ook op de "gewone" BBC 2.  Het wordt gepresenteerd door Neil Oliver (bekend van oa. Coast).  Uitzendtijd weet ik nog niet, maar van wat ik al online gezien heb, is het zeer interessant, dus hou het in de gaten.
Op de website is meer informatie te vinden, inclusief audio-walks in mp3 formaat.

Offline RonV

• Schotland fan
Re: TV-serie: History of Scotland
« Reactie #1 Gepost op: 22 dec 2008, 21:16 »
Ik heb inderdaad een aantal afleveringen gezien toen ik zelf in Schotland was. Zeer de moeite waard, hoewel het slechts om een aantal hoogtepunten uit de Schotse geschiedenis gaat. Dat wil zeggen aan de hand van een specifieke gebeurtenis wordt de rest van het verhaal opgehangen en dat op een hele duidelijke en leuke manier. Een goed begin voor iedereen die nog weinig van Schotse geschiedenis af weet en het zal je zeker prikkelen om nog meer over de Schotse geschiedenis te weten te komen.

Daarvoor kun je dan terecht bij de New Edinburgh History of Scotland die over de komende paar jaar verschijnt (drie delen zijn inmiddels uit, het laatste deel wordt in 2010 verwacht, maar ja het vierde deel had al in mei moeten verschijnen en dat is niet gelukt).

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #2 Gepost op: 29 dec 2008, 14:31 »
Zaterdag 3 januari om 21:00 op de BBC2 begint deze serie.

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #3 Gepost op: 29 dec 2008, 22:31 »
bedankt Hans voor de tip, enne, het is luuk niet gelukt de mountains te vinden!  :dontknow: :icon_scratch: :sad2: :nooo

Offline Hans

• Schotland fan
  • Slainte!
« Reactie #4 Gepost op: 29 dec 2008, 22:35 »
Dan weet ik voldoende en zorg ik dat er 1 klaar ligt voor een gelegenheid dat we elkaar weer eens tegenkomen (maar ja een kleine omweg via Lemmer is voor ons ook geen probleem als we eind januari weer naar Drachten gaan) .

Offline Wilma

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 30 dec 2008, 09:16 »
 :hello2: Gezellig! Ben zeer benieuwd.

Ursula

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 07 feb 2009, 13:15 »
Momenteel is de serie op BBC alweer afgelopen, maar er komen wel nieuwe werd gezegd aan het einde van de laatste aflevering.

Zlef heb ik er veel van opgestoken, ik vond het leuk. Alleen jammer dat we het boekje dat erbij hoort niet kunnen bestellen vanuit Nederland... :crybaby2:

Groetjes Ursula

Chris

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 02 sep 2009, 01:12 »
ik heb effe een link gekregen van m`n vriendin, van de eerste Serie zal ik maar zeggen. Zal em effe hier posten, kunnen de gene die wat gemist hebben het nog eens rustig terug kijken, en de gene die het wel gezien hebben, lekker nagenieten :) veel kijk pleizier :)

Aflevering 1, de rest  staat er naast :)

http://www.youtube.com/watch?v=8hG01ZzlKxI

Offline Sas.

• Administrator
  • *
  • life in the slow lane
« Reactie #8 Gepost op: 02 sep 2009, 17:29 »
 :hello2: We zijn Neil "jacobite" Oliver diverse keren tegengekomen afgelopen vakantie toen hij aan het filmen was voor nieuwe series (hij deed ongeveer dezelfde route als ons, zo leek het wel  :laughing7:)

http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,3574.0.html

De cameraman vertelde dat in de herfst de nieuwe series op tv komen, of dat de Schotse of algemene BBC is  :dontknow: maar ben wel erg benieuwd wat hij weer te vertellen heeft.