Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
09 Feb 2012, 02:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Schotland en de rest van de wereld dan
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Schotland en de rest van de wereld dan  (gelezen 5791 keer)
Petra
Schotland fan

« Gepost op: 29 Nov 2008, 16:09 »

Hallo

Iedereen heeft zo z'n eigen reden(en) om naar Schotland op vakantie te gaan.

Voor de één zal het mischien bij één keer blijven, terwijl een ander er het liefste jaarlijks naar toe gaat.
Daarnaast heb je nog de personen die besloten hebben er te gaan wonen.

Ben wel benieuwd wat voor jullie de reden is om voor Schotland te kiezen en niet voor een ander land.

Voor mij is het de natuur, de ruimte en de rust.
Ook vind ik de mentaliteit van de meeste mensen geweldig. Soort zoekt soort zeggen ze hè.

Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik Wales en bepaalde gebieden van Engeland ook heel mooi vind.
(Had dit laatste in ieniemini letters willen typen maar   dontknow daarom zo dan is het ook niet zo zichtbaar.)

Groetjes Petra
Mull
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Nov 2008, 16:42 »

Je hebt ook het verkeerde icoontje genomen je moet deze hebben
 laughing7 tongue3 wave

en dan het nummer 10 in 6 veranderen of zo, kleiner word problematisch........tenminste.....voor mij wel!  icon_biggrin icon_biggrin

Mull
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Nov 2008, 17:03 »

Voor mij is het het niet al te hete weer en de leuke mentaliteit van de Schotten: Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg! Maar wat het voor mij deed was het uitzicht vanaf de golfbaan vanaf Tobermory op Calve Island, daar kreeg ik een warm gevoel bij, en dat heeft geen ander land behalve Italie dan misschien, bij mij voor elkaar gekregen......

En eigenlijk is het nu voor mij een land waar ik nooit meer los van komt doordat mijn lieve Ap zijn laatste vakantie daar doorgebracht heeft, en waar we [weer] zo'n leuke tijd hebben gehad, niet wetende hoe het af zou lopen......

Petra
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 29 Nov 2008, 17:04 »

Hallo Mull

Bedankt voor de tip.
Weer wat geleerd, of schrijf je dat nu met een t Bonk

Groetjes Petra
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #4 Gepost op: 29 Nov 2008, 17:43 »

Geen massatoerisme in grote anonieme hotels in te warme badplaatsen, waar je als diner Friet van Piet eet en je 's avonds in de disco wordt getrakteerd op de hits van André Hazes, terwijl je niet eens een gesprek aan kan gaan met de lokale bevolking door een taalbarrière.  Dat somt het wel zo'n beetje op in 1 zin laughing7
En natuurlijk de natuur, uitgaan en (op uitzonderingen na) de mensen!

Mull
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 29 Nov 2008, 17:51 »

Citaat
Friet van Piet

in mijn tijd was dat broodje van Cootje laughing7 laughing7 maar ja, ik ben een stuk ouder natuurlijk..... tongue3 tongue3

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 29 Nov 2008, 18:23 »

voor mij is het gewoon thuiskomen. Heb ik nog nooit in een ander land gehad. vond het altijd overal maar zozo, en ging het liefst binnen een week ofzo weer naar huis. Is in Schotland nog nooit gebeurd en had al direct heimwee terug als ik op de boot zat. Afgelopen vakantie vond ik Lake District best mooi hoor, maar het was geen thuis.....ben altijd blij als ik iets zie van Schotland.

mary
Schotland fan

Mary Street...bestaat echt

« Antwoord #7 Gepost op: 30 Nov 2008, 09:22 »

Ook voor mij, en de rest van het gezin, is het een thuiskomen........ook heimwee op de boot,maar wel altijd met een gevoel van;'t is niet zo erg,weten toch zeker dat we terugkomen.
We gingen dit jaar naar Zweden,ook voor de rust en de natuur,ook dat was geslaagd maar niet met hetzelfde gevoel als Schotland.....
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #8 Gepost op: 30 Nov 2008, 12:42 »

Vakantie is altijd leuk. Een weekje Frankrijk of een lang weekeinde Centerparcs in Zandvoort, alles is leuk.
Maar een trip naar Schotland is inderdaad iets heel anders. Dan kan het ons echt niet schelen dat we eerst 1200 Km moeten rijden (via de Tunnel) om op ons vakantiestekje te komen. (als verzuchten we wel eens dat we graag een "ViaVia" uit Harry Potter zouden willen hebben  laughing7)

Wolfcvd
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 30 Nov 2008, 12:57 »

Yep, voor mij ook de natuur, ruimte en rust!
Ik baal ontzettend van Nederland, dus ik wil hier erg graag weg. En dan is Schotland ideaal. Je kan redelijk snel weer in Nederland zijn als het nodig is en de taal is geen probleem.

In Schotland kan je tenminste nog een wandeling maken zonder al te veel mensen tegen te komen. Als je op een mooie dag naar de Veluwe gaat dan loop je op sommige stukken in de file Angry . En als je in Schotland mensen tegenkomt zijn ze over het algemeen erg vriendelijk.

De rest van de wereld heeft natuurlijk ook zijn mooie plekken. Ik ben tijdens mijn studie 5 maanden in Mongolië geweest. Ook daar voelde ik me erg thuis en baalde ik toen ik naar huis moest. Maar om nou in Mongolië te gaan wonen.... nee, dat toch maar niet!

Groetjes
Caroline

Erik
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 30 Nov 2008, 23:26 »

Ik ga naar Schotland om de rust, de natuur, de mooie landschappen en natuurlijk om te fotograveren. Wat ik in Schotland vind, heb ik tot nu toe nog niet in andere landen gevonden.
Elke stukje is weer anders, dat je gewoon op plaatsen komt waar geen mens is en als je daar bent hoor je bijna niks, geen verkeer, geen drukte, en het enigste wat je ziet is natuur.
Ik kan me herrineren dat ik in Glencoe bij de Three Sisters een bergwandeling deed, toen ik op de top kwam hoorde ik praktisch niks, alleen de wind en een vogeltje. Heerlijk vond ik dat.
Qua fotografie is het echt geweldig, de bergen, de lochs, de stroomde rivieren, in 2006 heb ik in een week tijd zo'n 650 foto's gemaakt en dat geeft toch wel een beetje aan hoe mooi Schotland is.
Kan het ook niet laten om om de zoveel tijd weer de foto's te bekijken, waar bij ik op andere foto's soms uitgekeken raak, heb ik dat bij Schotland niet. Ik zeg wel eens, Schotland is een deel van mijn leven geworden, het hoort bij mij. Maar ik denk dat de meeste forumleden dat wel hebben.

Groetjes Erik

An áit a bhfuil do chroí is ann a thabharfas do chosa thú
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 04 Dec 2008, 20:58 »

Ben wel benieuwd wat voor jullie de reden is om voor Schotland te kiezen en niet voor een ander land.

Het is ook niet kiezen, het is een gevoel ! ik zou het verliefdheid kunnen noemen.
Kan mij ook helemaal vinden in de uitleg van Wilma.

Albert

skye
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 04 Dec 2008, 21:22 »

inderdaad, een beetje wat Wilma, zegt, wat Mary zegt.
het land is mooi, mooie natuur, de rust, de cultuur, aardige bevolking, fantasisch fotografieobjekt

Het is  een GEVOEL, en misschien kun je het zoals Macstonemountain zegt verliefdheid noemen.

Ik heb ditzelf overigens ook met ZWeden, als ik daar ben  krijg ik ook altijd meteen een gevoel van thuiskomen. Ik was  ooit eens een jaar of tien niet in Zweden geweest, en toen ik daarna voor het eerst weer in Zweden kwam, reden we nog maar net van de boot af of ik wist ook meteen weer waarom ik het zo leuk vond daar. Wat het bij Zweden extra leuk maakt is de taal, die spreek je over het algemeen toch alleen maar daar, terwijl je Engels ook wel vaker spreekt.

T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #13 Gepost op: 04 Dec 2008, 21:43 »

Wat het bij Zweden extra leuk maakt is de taal, die spreek je over het algemeen toch alleen maar daar, terwijl je Engels ook wel vaker spreekt.

Ken jij (een beetje) Zweeds?

Iedereen heeft wel bij een land of vakantie een goed gevoel.
Wij allen hebben dat met Schotland in grote mate.
Zo zijn er nog een aantal dingen waar een ieder voor zichzelf een warm gevoel bij heeft.
Ik heb dat ook met de T4 en een goeie Whisky!

Egbert
skye
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 05 Dec 2008, 07:12 »

ik ken inderdaad Zweeds, en wel meer dan een beetje. Kreeg afgelopen zomer nog een paar keer een compliments van Zweedse mensen zelf, dat was wel leuk.

Petra
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 05 Dec 2008, 17:01 »

Hallo

Weet nog wel dat toen ik jaaaaaren terug een vriendin vertelde wat de vakantie bestemming was,
ze zei dat ik zoals ik ben als persoon me daar helemaal thuis zou voelen.
Kan niets anders zeggen dat ze helemaal gelijk heeft gekregen.
Voel ik me aan de overkant echt helemaal thuis  icon_thumleft 

Groetjes Petra
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #16 Gepost op: 07 Dec 2008, 08:59 »

Het leuke is dat mensen in je omgeving niet snappen waarom je (bijna) ieder jaar naar dat koude natte Schotland gaat  Scotland face
Laat ze mooi die gedachte houden, anders barst het daar straks van de Hollanders/Belgen  laughing8

Egbert
skye
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 07 Dec 2008, 15:22 »

Mee eens T4 icon_thumleft Aye Aye Aye Aye Aye

djhofland
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 08 Dec 2008, 16:36 »

eeyy
Vorige jaar zomervakantie ben ik een maand in schotland geweest (was de 1e keer) en gelijk was ik gek op de mensen daar,  de natuur (die bergen, met wildstromende rivier(tjes) ertussen. echt helemaal te gek!! Alleen heb ik niet veel gezien in die 4 weken (heb ook nog gewerkt vandaar.
Dus dit jaar ging ik weer om de West Highland Way te lopen. elke dag was weer een indrukwekkende dag met allemaal nieuwe dingen. Vooral het beklimmen van de Ben Lomond was geweldig (en helemaal leuk was..om op de top ff naar Nederland te bellen en zeggen dat je op de Ben Lomond staat laughing7) Ook hadden we dit jaar gruwelijk lekker weer (rond eind juli/begin aug) en stonden mijn plannen voor volgend jaar al vast.

Nu is het zo..elke keer als ik wat van schotland zie..krijg ik zo'n gevoel vanbinnen: ik wil terug, ik wil terug... En niemand, maar ook echt niemand van mn vrienden/familie snapt dit. heel raar, die gaan liever naar italie en zoeken de warmte op. en ik ben dan, in hun ogen, zo gek om in de zomer de kou op te zoeken. Zelf snap ik het ook niet..misschien verliefd op Scotland? haha maybe.

Maar gelukkig, over 7 maanden pak ik weer het vliegtuig naar Edinburgh, dan de bus naarInverness en dan weer een maand genieten:D

Groetjes,

DJ
Ursula
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 05 Feb 2009, 14:13 »

Wat herken ik dat gevoel dat jullie beschrijven goed....alleen hebben wij het bij Australie! Wij zijn daar in totaal nu 64.5 week geweest (ja jullie lezen het goed). MAAR nu gaan we in juli/augustus 2 weken naar Schotland! Ik heb al veel van Schotland gezien op de TV (oa de serie van Historie of Scotland die net is afgelopen). Zoooo mooi. Misschien kan Schotland bij ons hetzelfde gevoel oproepen als Australie....een gevoel van Homecoming....zou het een teken zijn aan de wand dat juist dit jaar Scotland Homecooming is?Huh

Ursula

Want...lijkt dit niet op Schotland?? (dit is Western Australia)
goud
Schotland fan

www.beanoak.com http://goudnieuws.blogsot.com

« Antwoord #20 Gepost op: 05 Feb 2009, 16:39 »

Wij zijn ooit eens "zo maar " gegaan zo'n 30 jaar geleden, omdat het ons zo mooi leek. Dan verdiep je je in de muziek, zelf 30 jaar geleden begonnen met spelen. De rust en ruimte op de campings, de hulpvaardigheid en vriendelijkheid van de bevolking. Want met 3 kleine kinderen lichtgewicht kamperend, daar werd nog wel eens hoofdschuddend naar gekeken, zeker als het weer eens regende. De natuur, kinderen die ook in de Pipeband  bagpiper muziek verzeild raken. Die dan besluiten om vanwege de muziek dan maar naar Schotland te verhuizen. De steden, de bij het land horende festiviteiten, het gevoel dat als je de boot op gaat je "echt" op vakantie bent. Ben bang dat we er nooit genoeg van krijgen, en nog steeds hebben we niet alles gezien. Maar we pikken ook elk jaar een korte vakantie ergens anders mee. Vorig jaar was dat Zweden. Dit jaar willen we naar de Loire met Pinkster.  Aye Aye
Australie lijkt me ook mooi, onze "Schotse "schoondochter komt uit Australië, en de jongste zoon heeft er ook 2 jr gewoond. De boten zijn weer geboekt voor de mnd augustus. We hebben er zin in.
Margolia
Ursula
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 06 Feb 2009, 09:48 »

Wisten jullie dat er in Australie een gebied is waar heel veel Schotten wonen?
Wij zijn in Glen Innes geweest en ze hebben daar zelfs een eigen Kilt, iedere dag om 12 uur staat er iemand bij het stadhuis met een bagpipe en ze hebben de Standing stones. Deze stenen zijn voor een groot deel door Clans in Schotland gesponsord! Grappig zo'n klein stukje Schotland helemaal Down Under. De naamborden in de straten zijn trouwens ook in het Schots (Gealic?)

Ursula

Jazz
Schotland fan

« Antwoord #22 Gepost op: 11 Feb 2009, 14:36 »

Ik woon nu bijna een jaar in Scotland en weet inmiddels precies waarom ik ervoor kies: Ik voel me nergens anders zo thuis als hier!! Ik hou van het landschap, de ruimte, de rust, de prachtige sandstone gebouwen... maar ook zeker de mensen, de cultuur, de historie, de taal (dat accent!!!), de HUMOR, de vriendelijkheid, de trots, doedelzakken.. Bijna alles eigenlijk Smiley

Het enige wat ik minder vind zijn de Neds en het alcoholisme, maar daar valt mee te leven laughing7

Life is a waste of time.. Time is a waste of life.. Get wasted all the time.. And you'll have the time of your life!
mercator
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 11 Feb 2009, 17:01 »

We zijn al naar veel landen in europa op vakantie geweest. Ook 1 maak naar Schotland. En dat was de enige vakantie waar ik lang een gevoel van heimwee over had toen we weer thuis waren. Waarom, ik weet het niet zo even te benoemen.
Wel een combinatie van dingen; de humor van de schotten, vriendelijkheid, landschap.
Het meest miste ik in nederland echter het sociaal samen de weg delen. Het autorijden in Schotland was een verademing. We reden met een 30 jaar oude Saviem bus die tot camper was omgebouwd.
Woog een 3 ton, geen rem en stuurbekrachtiging, en stuurschakeling.
Vraagt dus best om opletten met rijden en spierballen. De manier waarop we ruimte op de weg kregen, en dus ook makkelijk gaven, was echt opvallend. gewoon even wachten op elkaar bij een "passing place", of in steden even wachten op de bus, of de bus op ons. Daar ervoer ik autorijden als een sociaal gebeuren op een weg die je samen deelt. Dat heb ik lang gemist, en zie er nu al naar uit om daar weer te rijden. Al is het nu dan met auto en caravan.
In de binnenlanden van Noorwegen kwamen we deze mentaliteit ook nog wel tegen toen we daar met de camper rondtrokken.
Ik heb al zin om naar Schotland te gaan deze zomer.
Johan
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #24 Gepost op: 06 Sep 2009, 01:20 »

Het is moeilijk om in woorden op te schrijven waarom Schotland. Het heeft iets, een bepaald gevoel, echt heel apart.

De natuur is zo prachtig, de rust, de vriendelijke mensen enz. eigenlijk wat velen voor mij hebben geschreven.

Je wordt vaak door mensen raar aangekeken, van gaan jullie alweer naar Schotland. Het regent daar toch altijd en het is er koud. Totdat je iemand tegenkomt, die al eens in Schotland is geweest en deze nog een keer terug wilt gaan, omdat het iets heeft.

Een prachtig land om verliefd op te worden en je hart heeft veroverd als je er eens bent geweest.

Toeter

Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Reiservaringen in Schotland  |  Topic: Schotland en de rest van de wereld dan
Ga naar: