Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
24 Mei 2012, 03:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: hiking in schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: hiking in schotland  (gelezen 2482 keer)
marjolein
Gast
« Gepost op: 18 Nov 2008, 17:10 »

Hallo Iedereen,

Ik ben hier nieuw op het forum.

Ik ben van plan met een vriend van mij te gaan hiken in Schotland.

Nou ben ik benieuwd naar mensen die dit ook hebben gedaan, en eventueel route's die mensen gelopen hebben.

Ik ben 17 en hij 18 dus we zijn op zoek naar de goedkoopste manier om er te komen.
Weet iemand tarieven van trein of vliegtuig??

We zijn van plan dan te gaan backpacken en dan tent enzo mee dus we moeten iedere dag een camping opzoeken.

Heeft iemand tips of een goed en leuke route ofzo?? Heel graag   notworthy

bvd. Groet Marjolein  bagpiper
mary
Schotland fan

Mary Street...bestaat echt

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Nov 2008, 20:47 »

hoi Marjolein,
Er zijn een aantal lange afstandspaden die je misschien wel kent;de West Highland Way,the Great glen Way,the Rob Roy Way.
Zoek ze maar eens op,ze hebben een duidelijk officiele website.
Zelf ga ik in mei de whw doen in m'n ééntje.Ik heb al een tijdje de tickets naar Glasgow geboekt en betaalde hiervoor 123 euro retour;goed te doen dus.Met die tickets heb je ook korting op het openbaar vervoer.Er zijn onderweg enkele campings maar ook vrije kampeerweides.Als de goesting er is en je wilt meer weten laat de vragen maar komen.Zoals je misschien al merkte, die schotland-verslaafden doen niet liever dan er over vertellen icon_salut
noorman
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Nov 2008, 10:21 »

Begin voorjaar wil ik de ,,The great Glen Way ,, lopen en heb dat ook op het forum gezet . Tot nu toe heb ik daar nog geen reactie op gehad van iemand die hem al eens heeft gelopen . Mijn plan was om er met de auto heen te rijden maar een ticket naar Glasgow en dan verder met het openbaar vervoer is gezien de prijs een hele goede optie   Aye
countrygirl
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Jan 2009, 16:06 »

Hallo noorman,hoever ben je al met de voorbereidingen?.Ik wil een soortgelijke tocht maken,alleen moet ik nog een keuze maken welke.

Countrygirl
noorman
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 14 Jan 2009, 00:49 »

Hallo noorman,hoever ben je al met de voorbereidingen?.Ik wil een soortgelijke tocht maken,alleen moet ik nog een keuze maken welke.

Countrygirl

Hallo Countrygirl

De spullen liggen op een paar kleinigheidjes na klaar maar heb nog geen reis geboekt . Weet nog niet precies wanneer we gaan en op welke manier . Door de lucht zou ook een goede optie zijn maar dan ben je volledig afhankelijk van het openbaar vervoer . Als je in een auto gaat heb je veel meer vrijhied om ook nog andere plekjes te gaan bezoeken . Ik heb iemand gekend die regelmatig in dat gebied op vakantie ging en gezien de mooie verhalen heb ik juist de route langs het meer van Loch Ness gekozen . Door het te lopen zie je veel meer en wie weet , zie ik Nessie nog zwemmen  tongue3 . Door wat PM verkeer heb ik begrepen dat er genoeg overnachtings mogelijkheden zijn maar daar maken we ons niet zo druk om , als het weer maar mee zit en niet teveel regent  toothy2 . Ben benieuwd welke keuze jij gaat maken  laughing7
T4
Schotland fan

The power of the Kilt

« Antwoord #5 Gepost op: 14 Jan 2009, 06:11 »

Als je per vliegtuig gaat, kun je een auto gaan huren.
Hier hebben wij al 2 keer een auto gehuurd:
http://www.arnoldclarkrental.com/
Een stuk goedkoper dan de verhuurders op het vliegveld.

Egbert
noorman
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 14 Jan 2009, 13:48 »

Als je per vliegtuig gaat, kun je een auto gaan huren.
Hier hebben wij al 2 keer een auto gehuurd:
http://www.arnoldclarkrental.com/
Een stuk goedkoper dan de verhuurders op het vliegveld.

Egbert

Hoi Egbert ,

Ik rij niet zo lekker in een auto waar het stuur rechts zit omdat ik altijd tever aan de linkerkant
van de weg rij . Met een vrachtauto die 2.50 br is heb ik daar geen last van , gek he  dontknow . Denk dat de beste optie is om een eigen auto mee te nemen omdat je dan ook alle vrijheid hebt . In Inverness kunnen we de auto parkeren gedurende de wandeltocht , en hebben gezien het weer , het advies gekregen om in Fort William te beginnen , we lopen dan weer richting auto . Op de terugweg wil ik nog even wat oude bekenden bezoeken in Aberdeen , Dundee en Edinburgh . We kunnen dit nu ook mooi combineren met elkaar zonder rekening te moeten houden waar je die huurauto weer in moet leveren . Heb er een paar extra dagen voor uitgetrokken en kunnen nu zonder enige verplichtingen gaan en staan waar we maar willen .
Maar toch bedankt voor je advies  icon_thumleft.

Gr   Henk
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: hiking in schotland
Ga naar: