Schotland forum
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
09 Feb 2012, 04:00
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
Schotland forum
|
Reizen in Schotland
|
Wandelen en fietsen in Schotland
| Topic:
Voettocht Fort William Inverness
Pagina's: [
1
]
2
Omlaag
« vorige
volgende »
Auteur
Topic: Voettocht Fort William Inverness (gelezen 3524 keer)
noorman
Schotland fan
«
Gepost op:
11 Nov 2008, 09:05 »
Ik overweeg om begin volgend jaar een voettocht te maken van Fort William naar Inverness , een tocht van plm 117 kilometer . Wie heeft deze route al eens gelopen of wie kan mij goede tips geven omtrent deze wandelroute .
Thom
Schotland fan
Re: Voettocht Fort William Inverness
«
Antwoord #1 Gepost op:
11 Nov 2008, 10:58 »
Hallo Noorman,
Waarschijnlijk bedoel je de "Great Glen Way".
Via deze link lees je heel veel info.
http://www.buitensport-schotland.nl/law/law_ggw.php?thema=2
Veel wandelplezier.
Thom
noorman
Schotland fan
«
Antwoord #2 Gepost op:
11 Nov 2008, 13:26 »
Bedankt thom voor de link naar deze site en via een zoekmachine ook veel info gevonden . Maar iemand die hem al eens heeft gelopen kan ook veel nuttige tips geven over deze route .
mary
Schotland fan
Mary Street...bestaat echt
«
Antwoord #3 Gepost op:
01 Feb 2009, 14:28 »
hoi Noorman,
De great glen way is inderdaad niet zo populair,daarom zo weinig reactie waarschijnlijk.Ik heb hem zelf nog niet gestapt maar al wel verschillende keren gehoord van mensen die hem deden,dat hij wel gemakkelijk te stappen is maar daarom ook een beetje "saaier" dan de w.h.w.(om de vergelijking maar eens te maken)Zelf kan ik me daar inderdaad wel wat bij voorstellen,na enkele Highland-vakanties,je stapt naar het schijnt erg veel langs Loch Ness wat een saai beeld geeft.Zelf deed ik de laatste 3 dagen van de w.h.w. en dit landschap is nogal afwisselend.Daarom dat ik hem dan ook volledig ga doen in mei.Maar zoals ik al zei,ik deed hem zelf niet dus mag ik eigenlijk niks zeggen.Ik hoop dat je toch nog wat reacties krijgt van 'ervaringsdeskundige'....
noorman
Schotland fan
«
Antwoord #4 Gepost op:
01 Feb 2009, 15:24 »
Hallo Mary
Het was maar een keuze die toen gemaakt is , het had bijvoorbeeld ook de w h w kunnen zijn . De bedoeling is om elk jaar een andere wandelroute te nemen , als natuurliefhebber is het ook een stukje ontspanning . Maar je kan wel eens gelijk hebben , reactie zijn helaas uitgebleven .
Toch bedankt voor dit stukje informatie .
Henk
noorman
Schotland fan
Great Glen Way
«
Antwoord #5 Gepost op:
10 Mei 2009, 17:34 »
Via Internet dacht ik iemand gevonden te hebben die ook de Great Glen Way wou lopen maar heeft zich op het laatste moment terug getrokken . Door alle voorbereidingen en alles er om heen toch maar besloten om alleen te gaan en heb daar zeker geen spijt van gehad . Heb voor de oversteek Hoek v Holland - Harwich gekozen . Door mijn werk als ex trucker kwam ik vrij regelmatig in Uk en Schotland en wou nog even een paar adresjes opzoeken uit die tijd . De oversteek leverde geen problemen op maar op de M8 in de buurt van Glasgow trapte ik zo goed als door de remmen . Op een parkeerplaats iemand van de AA aangesproken maar die mocht zonder opdracht niet helpen . Via de alarmcentrale kwam dezelfde man na een uurtje met opdracht terug en bleek er een kapotte remcilinder in een van de achterwielen te zitten . De auto achterste voren op een onderstel afgesleept naar een Dealer 8 mijl verderop . De alarmcentrale de nodige gegevens doorgegeven en nu maar afwachten , het was inmiddels 11 uur in de morgen . In de kantine maar even afwachten , de koffie en thee was gratis en er was ook nog de mogelijkheid om er iets te eten . De alarmcentrale had intussen ook nog een paar keer gebeld en het leek er niet op dat mijn bolide diezelfde dag nog gerepareerd zou worden . Voor een vervangende auto zou gezorgd worden maar was nog even zoeken . Maar gelukkig , 5 minuten voor sluitingstijd en 7 uur later kwam de chef monteur dat ie weer klaar was . Mijn eigen auto weer terug die was ingericht als slaapauto en het stuur voor mij aan de goede kant . Tegen 12 uur s,avonds in Drumnadrochit en nog iets kunnen eten bij een plaatselijke eetgelegenheid . Die nacht heerlijk geslapen en s,morgens om 7 uur opgestaan . Ontbijtje klaargemaakt en daarna een vertrouwde parkeerplaats gezocht voor de auto . Met de bus naar Fort William om diezelfde dag nog te kunnen beginnen aan mijn wandeltocht . In de bus nog een telefoontje gehad van de alarmcentrale dat ze eindelijk een vervangende auto hadden gevonden . Ze hebben goed hun best gedaan maar er is toch iets fout gegaan met de communicatie tussen hun en de dealer . Om 12 uur gepakt en gezakt bij het monument wat tevens het beginpunt is van de Great Glen Way . Die dag nog 17 km kunnen lopen met op de achtergrond de Ben Nevis , en bij een sluiswachter info gekregen voor een BB in Gairlochy . Daar aangekomen was er geen plaats omdat de vrouw haar 2 kleinkinderen op bezoek had . Maar geen probleem , ze haalde haar auto uit de garage en met de 2 peuters achterin bracht ze me naar Spean Bridge . Na incheck gegeten in een plaatselijk restaurant en in het BB nog wat nagepraat met de eigenaar . Bleek het een oud militair te zijn die vlak bij de plaats gelegerd is geweest waar ik ook gediend heb in Duitsland . Maar ondanks de vele verhalen toch redelijk op tijd in bed kunnen gaan , dat hadden mijn benen ook wel verdiend . S,morgens om 7,15 ontbijt in overvloed en de man was bereid mij weer naar het punt te brengen waar ik die dag daarvoor was gestopt . Onderweg nog even stil gestaan bij het monument van de commando,s tussen Gairlochy en Spean bridge . Om 9 uur weer gestart bij het huisje van de sluiswachter en wenste me alle sterkte toe voor die dag . Die dag een tocht van 19 km met meer heuvelwerk , een te zware rugzak en op weg naar South Laggan . Onderweg meerdere wandelaars gezien en gesproken en een prachtig uitzicht op Loch Lochy . Voor South Laggan een vrouw gevraagd die daar met haar hond liep te wandelen of er ergens in de buurt een BB was . Aan de overkant zou wel iets zijn maar was in dat geval 2 km tever gelopen om via de sluis de oversteek te kunnen maken . Ze nodigde me uit voor een kop thee en samen met haar Dochter en Schoonzoon kwamen de verhalen vanzelf op gang voor de open haard . Ook hier weer heel vriendelijk en bereid me naar een eerstvolgende BB te brengen . Met haar auto zonder handrem , flikkerde lampjes in het daschbord op weg naar South Laggen . Direct geen BB kunnen vinden , dan de nederlander maar iets van de omgeving laten zien . Een oud kasteel dat gerestaureerd werd bezocht en in de verte een groot bouwproject waar een soort van watertunnel door een berg werd gegraven . In Invergarry iets gegeten in een restaurant en nu op zoek naar een BB . We hebben met de nodige bedankjes afscheid genomen en mocht niet eens de benzine betalen . Die nacht weer goed geslapen en de volgende morgen maar besloten om een rustdag te nemen . Met de bus naar Drumnadrochit gereden en daar mijn auto opgehaald . Terug gereden naar de vrouw haar huis , handrem gerepareerd , flikkerende lampjes verholpen en nog wat kleine reparaties uitgevoerd . Zo toch nog iets terug kunnen doen en de rekening van de benzine van de vorige dag was nu ook wel betaald . S,avonds de auto weer teruggereden naar Drumnadrochit en daar geslapen in een BB . De volgende dag op weg naar Fort Augustus , 13 graden en zo nu en dan een beetje regen . Toch goed door kunnen lopen , grotendeels door het bos en langs Loch Oich en Caledonian Canal . Die avond nog wat foto,s gemaakt van de sluizen , de our bridge en iets gegeten in een plaatselijke gelegenheid en er ook geslapen . De volgende dag op weg naar Invermoriston . Steeds meer klauterwerk , hogere bergen en meer problemen met mijn knieën . Een prachtig uitzicht op Loch Ness en regelmatig even zitten genieten van het uitzicht . In Invermoriston een steile afdaling om vervolgens uit te komen bij een park met holiday Chalets aan de voet van de berg . Nog even een bezoek gebracht aan de oude brug en een snelstromend riviertje dat door die plaats stroomt en met de bus naar Drumnadrochit . Die nacht geslapen in het BB van Mirjam en bert en me daar heerlijk laten verwennen . De volgende dag een rondrit gemaakt in de highlands daar in de buurt . Een stukje gelopen in een groot natuurpark en s,avonds mijn eigen potje gekookt langs een snelstromend riviertje . De volgende dag met de bus terug naar Invermoriston om die dag het zwaarste stuk te lopen naar Drumnadrochit , 22 km . Hoge bergen met steile paden en als je denkt boven te zijn gaat het na een paar kilometer weer naar beneden , tot 3 keer toe . De auto,s zijn vanaf boven gezien kleiner als dinky toys en kreeg het gevoel of er zand in mijn knieën zat . Regelmatig even iets eten en drinken en de benen even wat rust geven kom ik tegen 6 uur aan in Drumnadrochit . Die avond na een warme douche nog even de beelden bekeken van de aanslag in Apeldoorn en vroeg naar bed . De volgende morgen maar besloten om niet verder te gaan . Mijn knieën waren opgezwollen en vond het niet meer verantwoord om nog verder te gaan . Na 5 dagen en 90 km vond ik het wel genoeg , had er ook vrede mee . Als longpatient had ik niet gedacht nog zover te komen . De volgende morgen een begin gemaakt aan een rondrit door de highlands in het noorwesten van Schotland . Via Inverness naar Garve , Kinlochewe , Gairloch , Aultbea , Dundonnell , Garve , Inverness richting Inverurie om daar te overnachten . Met een vriend nog heerlijk gegeten in die plaats en in de auto geslapen . De volgende dag was er in Inverurie een grote markt en daar tot de middag gebleven . Nog een rondrit door Aberdeen gemaakt en doorgereden naar Dundee en nog een bezoek gebracht aan een van mijn adressen die ik beslist wou bezoeken , de bloedbank van Dundee . Nog even in het cenrum van Edinburg rondgekeken en een bed opgezocht langs de snelweg van de A 720 , de ringweg . Vanaf Edinburg een touristische route genomen langs de A 68 richting zuiden . In Harwich in de auto geslapen en de volgende morgen om 9 uur de afvaart naar Hoek v Holland . Bij thuiskomst ruim 3200 km gereden , heel veel gezien en indrukken gemaakt . Niet helemaal gehaald wat de bedoeling was maar was er best tevreden mee , je kunt niet alles hebben . De foto,s zal ik laten ontwikkelen maar moet er nog een map of bestand van maken die toegankelijk is voor het forum , komt nog .
Henk
Mull
Schotland fan
«
Antwoord #6 Gepost op:
10 Mei 2009, 18:31 »
Jeetje wat een verhaal
en wat een pech heb je gehad eigenlijk, al lostte het zichzelf ook wel goed op! Eerst een reisgenoot die afhaakt, dan pech met je auto, dan een B&B waar geen plaats is, maar wel leuk dat je dan toch overal hulp krijgt he?
dat geeft je goede moed voor de rest! En dan nog twee keer in de auto geslapen, ben je dan niet geradbraakt?
Ben wel benieuwd naar de foto's ook, maar die krijgen we ook nog te zien toch?
Groetjes Mull
It Swarte Skiep
Schotland fan
Born to be sheep
«
Antwoord #7 Gepost op:
10 Mei 2009, 18:33 »
Mooi verhaal, Henk. Je hebt niet bepaald een saaie vakantie gehad !!
En de gastvrijheid van de Schotten blijkt maar weer eens niets mis mee te zijn.
Pieter
noorman
Schotland fan
«
Antwoord #8 Gepost op:
10 Mei 2009, 18:50 »
Mull , de auto is speciaal ingericht om er ook in te kunnen slapen en slaapt bijna net zo goed als mijn eigen bed thuis . Alleen is het even behelpen met een brandertje om koffie of thee te zetten . Onder het bed was een ruimte van 22 cm waar ik mijn eten en drinken had opgeslagen in dozen , je trekt het zo naar voren om er iets uit te halen . Zo hebben ik en een reisvriend het ook gedaan met dezelfde auto naar Aqaba , vlak bij de grens met Saoedi Arabië .
Pieter , ik heb zeker geen saaie vakantie gehad en heb er ook echt van kunnen genieten . Het is zeker ook zwaar geweest maar ben daarentegen ook geen sporter met longen als een paard . Maar of je nou in een winkel komt of bij een schapeboer , ze zijn overal even vriendelijk .
Petra
Schotland fan
«
Antwoord #9 Gepost op:
10 Mei 2009, 19:06 »
Hallo
noorman,
Een hele belevenis zo te lezen.
Gelukkig de juiste schotten tegengekomen, die je wilde helpen.
We wachten de foto's af.
Groetjes Petra
skye
Schotland fan
«
Antwoord #10 Gepost op:
10 Mei 2009, 19:08 »
Leuk verhaal Henk
T4
Schotland fan
The power of the Kilt
«
Antwoord #11 Gepost op:
10 Mei 2009, 19:36 »
Petje af hoor
Dat je zo'n afstand nog gehaald hebt, terwijl je lichaam niet 100% is.
Bewijst maar weer dat je een echte bikkel bent
En die Schotten?
Die blijven altijd Schotten
Toeter
Schotland fan
«
Antwoord #12 Gepost op:
10 Mei 2009, 21:19 »
Mooi verhaal en wat een belevenissen.
http://www.dovekater.blogspot.com
Albertus
Schotland fan
«
Antwoord #13 Gepost op:
10 Mei 2009, 22:11 »
Hallo Henk,
Bedankt voor je mooie verslag. Als je alleen reist maak je van alles mee, maar je bent het zo te lezen ook wel gewend. Best lullig dat een medereiziger op het laatst afhaakt.
Uiteindelijk moet je het zelf toch maken, dus wat maakt het uit.
Zelf fiets ik graag, maar voor mijn ervaring is 100 km fietsen minder zwaar dan 20 km lopen, zeker met rugzak, dus mijn complimenten.
Groeten,
Bert
noorman
Schotland fan
«
Antwoord #14 Gepost op:
11 Mei 2009, 05:54 »
Het voordeel als je alleen gaat is dat je zelf je tempo kunt bepalen .
Bij een volgende keer waarschijnlijk weer alleen maar ben ook een ,
4 tal deelnemers tegengekomen op een mountainbike .
De bergen was het zwaarst en hebben me ook de das om gedaan .
Toch kijk ik alweer uit naar volgend jaar .
Henk
Wilma
Schotland fan
«
Antwoord #15 Gepost op:
11 Mei 2009, 07:19 »
Mooi verhaal Henk, heb je toch maar weer gefixt!
Hoe liepen de Hanwag's?
groetjes wilma
http://members.home.nl/ldehaan/
www.kukeluuku.nl
mary
Schotland fan
«
Antwoord #16 Gepost op:
11 Mei 2009, 12:31 »
hoi Henk,ik heb zonet je verhaal gelezen,en ik zie dat je een spannende vakantie had,die niet altijd verliep zoals de bedoeling was.Maar als alles opgelost geraakt,en je leert door die problemen nog wat aardige Schotten kennen is dit alleen maar een verrijking vind ik.De afstand die je aflegde,of je al dan niet de Great Glenn Way uitliep,is niet het belangrijkste,het feit dat je goede herrineringen hebt aan je vakantie is veel belangrijker
noorman
Schotland fan
«
Antwoord #17 Gepost op:
11 Mei 2009, 20:42 »
Citaat van: mary op 11 Mei 2009, 12:31
hoi Henk,ik heb zonet je verhaal gelezen,en ik zie dat je een spannende vakantie had,die niet altijd verliep zoals de bedoeling was.Maar als alles opgelost geraakt,en je leert door die problemen nog wat aardige Schotten kennen is dit alleen maar een verrijking vind ik.De afstand die je aflegde,of je al dan niet de Great Glenn Way uitliep,is niet het belangrijkste,het feit dat je goede herrineringen hebt aan je vakantie is veel belangrijker
Ik heb er hele fijne herinneringen aan overgehouden en kijk er ook met plezier naar terug .
Heel voorzichtig kijk ik alweer uit naar volgend jaar , misschien de laatste helft (60 km ) of een andere route
. Met een mountainbike is ook een optie
.
Hoe is het met jou wandeltocht afgelopen , ben heel benieuwd
noorman
Schotland fan
«
Antwoord #18 Gepost op:
11 Mei 2009, 20:52 »
Citaat van: Wilma op 11 Mei 2009, 07:19
Mooi verhaal Henk, heb je toch maar weer gefixt!
Hoe liepen de Hanwag's?
Hoi Wilma ,
De schoenen liepen fantastisch en heb 2 keer een pleister geplakt omdat het op een paar plaatsen wat pijn begon te doen . Die hebben hun werk goed gedaan en heb niet 1 blaar opgelopen .
Erik
Schotland fan
«
Antwoord #19 Gepost op:
12 Mei 2009, 13:58 »
Toppie Henk, ondanks de tegenslagen heb je toch nog veel kunnen zien en beleven. Heerlijk die uitzichten vanaf boven in de bergen en dat je last van je knieen krijgt dat ken ik goed, ik heb het ook als ik ga klimmen, maar door regelmatig rust te nemen is het wel vol te houden.
An áit a bhfuil do chroí is ann a thabharfas do chosa thú
mary
Schotland fan
«
Antwoord #20 Gepost op:
12 Mei 2009, 14:58 »
hoi Henk,ik heb een verslagje gezet bij "reisverslagen"
noorman
Schotland fan
«
Antwoord #21 Gepost op:
13 Mei 2009, 21:02 »
Citaat van: mary op 12 Mei 2009, 14:58
hoi Henk,ik heb een verslagje gezet bij "reisverslagen"
Hoi Mary ,
Zo te lezen de nodige ontberingen ook wel meegemaakt . Zoveel regen als jij heb ik lang niet gehad en maar 2 dagen iets . Lijkt me voor het moraal ook niet goed , en op zeker moment is alles doorweekt . Je bent nu een ervaring rijker en kijkt misschien ook weer uit naar volgend jaar . Op een avond heb ik nog aan de voet van de Ben Nevis gestaan maar door de motregen was er weinig te zien .
noorman
Schotland fan
«
Antwoord #22 Gepost op:
14 Mei 2009, 21:14 »
Hier is de link naar mijn foto,s van de great glen way
http://www.mijnalbum.nl/Album=L3YICAQ7
T4
Schotland fan
The power of the Kilt
«
Antwoord #23 Gepost op:
14 Mei 2009, 21:17 »
na 3 minuten nog steeds geen link
noorman
Schotland fan
«
Antwoord #24 Gepost op:
14 Mei 2009, 21:19 »
De link was fout , deze moet nu goed zijn . Ik ben geen topfotograaf en zal nog veel moeten leren , al doende leert men .
Pagina's: [
1
]
2
Schotland forum
|
Reizen in Schotland
|
Wandelen en fietsen in Schotland
| Topic:
« vorige