Hallo Allemaal,
Op 20 september heb ik mij voorgesteld in dit forum.
Inmiddels zit mijn week Schotland erop, dat ik heb door gebracht in Blairgowrie,
en ik weet het nu helemaal zeker.
Ik ga. En het lijkt wel of het gevoel dat ik had, om daar heen te verhuizen, helemaal voorbestemd was. (Het boek De Celestijnse Belofte had ik als leesvoer meegenomen......erg vreemd allemaal) Niet alleen verliefd geworden op dit prachtige land, maar ook tot over mijn oren op een geweldige Schot.
Vanwege deze Schot-in-de-roos, wil ik mij vestigen in Alloa of Tullibody en dit is vlak bij Stirling.
Uittreksel van geboorteakte heb ik inmiddels aangevraagd om een NI nummer te krijgen. De rest van de documenten zoals die staan aangegeven op de site van
http://www.dwp.gov.uk/lifeevent/benefits/ni_number.asp heb ik geloof ik allemaal. (Als iemand hier nog een aanvulling op heeft.........graag)
Maar een aantal tips over woonruimte zou zeer welkom zijn.
Er zijn namelijk voor ons wat onduidelijkheden en misschien dat diegene die zich al in Schotland hebben gevestigd mij kunnen vertellen hoe het nu precies zit.
Ik kan niet eerder een bankrekening openen dan dat ik een woonadres heb in Schotland.
Een huis huren schijnt alleen te kunnen als ik een bankrekening heb.
Verwarring alom dus.
Ik hoop echt dat jullie mij een eind op weg kunnen helpen, want ik zou nu natuurlijk zo snel mogelijk die kant op willen.
Alvast bedankt voor jullie reactie op dit bericht.
Didy